• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5

خلیل‌آباد تنها شهرستان خراسان رضوی با وضعیت نارنجی کرونایی است

  • کد خبر : 7871
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
خلیل‌آباد تنها شهرستان خراسان رضوی با وضعیت نارنجی کرونایی است
صدای خاوران به نقل از ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون تنها شهرستان خلیل‌آباد استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون مشهد و ۱۵ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و ۱۶ شهرستان دیگر نیز درگیر وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی افزود: هم اینک شهرهای مشهد، باخرز، تایباد، بینالود، تربت جام، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سرخس و صالح آباد در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

پهلوان شهرستان‌های دارای شرایط زرد کرونایی در خراسان رضوی را شامل بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، رشتخوار، سبزوار، ششتمد، فریمان، فیروزه، قوچان، کلات، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مه ولات، نیشابور و زبرخان برشمرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۸ هزار و ۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۵۸۷ تن رسیده است.

تاکنون هفت میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۰۷ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۶۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۶۱ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۲۱ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۴۸ دُز رسیده است.

هم اینک یک شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7871
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.