• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
1

جاده، “جان” می‌گیرد؛ مسئولان وعده می‌دهند!

  • کد خبر : 8922
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
جاده، “جان” می‌گیرد؛ مسئولان وعده می‌دهند!
صدای خاوران-استاندار خراسان‌رضوی با بیان این‌که بر اساس آنچه اعلام شده در سال گذشته 100 میلیارد تومان پروژه تخصیص اعتبار داشته است، عنوان کرد: امیدواریم تا دهه فجر امسال بخش دیگری از پروژه تکمیل شود. وی با اشاره به این‌که این‌گونه پروژه‌ها وابسته به تأمین اعتبار هستند و گاهی نیز به دلیل تورم، پیمانکاران مقداری دچار چالش می‌شوند، افزود: هرچند پروژه محور شادمهر به کاشمر فعال است اما باید سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار: می‌ترسم زمان تعیین کنم دفعه بعد که به منطقه آمدم مجدد شما سؤال کنید

سال گذشته استاندار خراسان‌رضوی در بازدید از محور شادمهر ـ کاشمر که تاکنون جان بسیاری از هم‌وطنان را گرفته و به جاده مرگ شهرت یافته، وعده داد تمامی 55 کیلومتر باند دوم این محور تا هفته دولت امسال به سرانجام برسد، ولی تا به امروز حتی یک کیلومتر از قطعه دوم آن زیر بار ترافیکی نرفته است.

اوایل سال 1385 دولت وقت مصوب کرد این راه ارتباطی دوبانده شود، اما بعد سال‌ها کمتر از ۱۵ کیلومتر از این محور مهم، زیر بار ترافیکی رفته است! توجه به این نکته ضروری است که در مدت 17 سال حجم زیادی به تعداد وسایل نقلیه‌ای که در این جاده تردد می‌کنند، افزوده شده و رشدی چند برابری داشته است.

در همین خصوص نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی با انتقاد از وضعیت موجود جاده کاشمر به شادمهر خاطر نشان کرد: متأسفانه وقوع تصادفات زیاد، این محور را به قتلگاهی برای هم‌وطنان تبدیل کرده که مشاهده صحنه‌های دلخراش متعدد، دل هر انسانی را آزرده و موجب برخی مشکلات و تبعات اجتماعی در جامعه شده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: بدون شک بر اساس آنچه تردد شمارها می‌گویند، جاده شادمهر به کاشمر یکی از محورهای مهم و پر رفت‌وآمد استان به حساب می‌آید که به دلیل عرض کم و غیراستاندارد بودن، سالیانه ده‌ها نفر را به کام مرگ می‌فرستد.

وی با ابراز تأسف از وضعیت جاده‌های منطقه ترشیز عنوان کرد: هرچند روند پیشرفت جاده شادمهر به کاشمر نسبت به گذشته بهتر شده، اما هنوز مطلوب نیست؛ افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا انتهای سال 1403 دو بانده شدن این محور به اتمام برسد.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که اگر استاندار قولی برای این جاده داده‌اند باید به وعده‌شان عمل کنند؛ اظهار کرد: در انتهای امسال قطعاً 15تا20 کیلومتر جاده کاشمر به شادمهر زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

نیک‌بین با اعلام این‌که حدود22سال از مطالعات جاده کاشمر به شادمهر می‌گذرد، گفت: به جز سفر اعتبارت ریاست‌جمهوری که 400 میلیارد تومان بوده در حال پیگیری300 میلیارد تومان دیگر از سازمان برنامه و بودجه هستیم تا به عنوان پروژه‌های کلان کشور تعریف شود، اگر این مبلغ هم تخصیص یابد پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معضل ناامنی و وعده جدید استاندار

معضل ناامنی جاده شادمهر به کاشمر که مدت‌هاست با درج گزارش‌هایی در نشریه آوای‌کاشمر به اطلاع مسئولان می‌رسد، به دلیل بی‌توجهی همچنان ادامه دارد و تنها به دادن وعده‌های جدید خلاصه می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی در همین خصوص دلایل محقق نشدن این وعده و آخرین وضعیت پروژه خاطر نشان کرد: هر چند وضعیت محور شادمهر به کاشمر از معضلات اصلی این شهرستان است، اما در این مسیر با مشکلاتی نیز مواجه هستیم

یعقوبعلی نظری با بیان این‌که تورم و گرانی، مشکلاتی را برای پیمانکاران این پروژه به وجود آورده است؛ افزود: علیرغم تمامی مشکلات اما تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پروژه هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: اکنون پیمانکاران پروژه در این محور مشغول فعالیت هستند و در مجموع تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که 5 کیلومتر آن تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان این‌که بر اساس آنچه اعلام شده در سال گذشته 100 میلیارد تومان پروژه تخصیص اعتبار داشته است، عنوان کرد: امیدواریم تا دهه فجر امسال بخش دیگری از پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره به این‌که این‌گونه پروژه‌ها وابسته به تأمین اعتبار هستند و گاهی نیز به دلیل تورم، پیمانکاران مقداری دچار چالش می‌شوند، افزود: هرچند پروژه محور شادمهر به کاشمر فعال است اما باید سرعت بیشتری بگیرد.

نظری خاطر نشان کرد: اگرچه تأمین اعتبارات مقداری سخت است، اما قطعاً تأمین می‌شود، البته بخشی از محور هم معارض دارد که باید تسهیل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی تمامی 55 کیلومتر باند دوم محور کاشمر به شادمهر زیر بار ترافیکی خواهد رفت؛ گفت: هرچند مقداری مباحث تأمین اعتبار ما را با چالش مواجه نموده، اما برای کل پروژه پیگیری جدی داریم، ولی می‌ترسم زمان تعیین کنم دفعه بعد که به منطقه آمدم مجدد شما سؤال کنید.

استاندار خراسان‌رضوی با اعلام این‌که این محور به لحاظ ایمنی و تلفات فوق‌العاده برای ما حائز اهمیت است؛ افزود: یکی از اولویت‌های استان، محور کاشمر به شادمهر است.

***

کمتر هفته و ماهی است که جاده‌ی «کاشمر ـ شادمهر» که به‌ دلیل پرحادثه‌ بودنش به جاده‌ی مرگ شهرت یافته، به خون آلوده نشود. این‌بار هم مردم منطقه به اجبار در انتظار وعده‌ای دیگر عزیزان خود را با سلام و صلوات بدرقه خواهند کرد و با مرگ و زندگی در جاده‌های غیراستاندارد منطقه جدال می‌کنند. فقط امیدواریم روزی نرسد که این وعدهها مردم را نسبت به همه چیز بی‌اعتماد کند.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8922
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.