• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4

برپايي جشن هزارنفري عروسي در روزهاي سياه کرونايي

  • کد خبر : 4976
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
برپايي جشن هزارنفري عروسي در روزهاي سياه کرونايي
صدای خاوران- اگرچه آژير قرمز براي چندمين بار در کاشمر به صدا درآمد و از مردم خواسته شد؛ ضمن رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در حد امکان از حضور در تجمعات پرهيز کنند اما در هفته گذشته خبر از برگزاري مراسم عروسي با جمعيتي حدود هزار نفر در داخل يکي از مدارس دولتي روستاي کسرينه...

صدای خاوران- اگرچه آژير قرمز براي چندمين بار در کاشمر به صدا درآمد و از مردم خواسته شد؛ ضمن رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در حد امکان از حضور در تجمعات پرهيز کنند اما در هفته گذشته خبر از برگزاري مراسم عروسي با جمعيتي حدود هزار نفر در داخل يکي از مدارس دولتي روستاي کسرينه، آن‌هم بدون رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و عدم استفاده از ماسک رسيد.

اگرچه آثار حضور در اين مراسم دو هفته ديگر مشخص خواهد شد اما انتشار تصاوير آن در فضاي مجازي براي بسياري از رسانه‌هاي داخلي و خارجي خبرساز گرديد به‌طوري‌که موجب ورود دادستان به اين ماجرا شد و براي عوامل برپايي اين جشن عروسي، دستور رسيدگي صادر و پرونده قضايي تشکيل داد.

دادستان عمومي و انقلاب کاشمر در گفت‌وگويي اظهار داشت: پس از اطلاع از اين رخداد، پرونده قضايي براي آن باز شد و تحقيقات به‌منظور روشن شدن جزييات در جريان است.

غلامرضا طالعي اظهار کرد: تحقيقات و پيگيري‌هاي لازم در حال انجام است و به‌صورت قاطع با متخلفين برخورد خواهد شد، در اين راستا از دهيار، بخشدار، مدير مدرسه، مدير آموزش‌وپرورش، افرادي که مجموعه را در اختيار گذاشتند، صاحب‌مجلس و حتي افرادي که حضور داشتند تحقيقات به عمل خواهد آمد و برابر مقررات قانوني، برخورد قضايي انجام مي‌شود.

دادستان کاشمر هم‏چنين بيان کرد: اين‏که يک مجموعه دولتي در شرايط ممنوعيت برگزاري مراسم، در اختيار برگزارکنندگان يک مجلس عروسي قرار مي‌گيرد، جاي سؤال است و بايد بررسي شود به چه نحوي چنين اجتماع و مراسمي در اين مدارس برگزار شده است؟

وي با اعلام اين‏که برگزاري تجمع در اين شرايط کرونايي يک جرم مشهود بوده و بايد بلافاصله دستور تعطيلي آن صادر مي‌شد، اما هيچ‌کدام از متوليان امر اقدام نکرده‌اند؛ اظهار داشت: در حال حاضر پرونده قضايي در راستاي شناسايي و برخورد قانوني با مرتکبين و متخلفين اين مراسم که در واقع عليه بهداشت عمومي و به خطر انداختن جان افراد اقدام کرده‌اند تشکيل‌شده و قطعاً به‌صورت قاطع برابر ضوابط قانوني اقدام خواهد شد.

امام‌جمعه کاشمر نيز در اين خصوص تأکيد کرد: مسئولان مربوطه بايد نسبت به برگزاري جشن عروسي هزارنفري در يکي از روستاهاي اين شهرستان پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام سيدکاظم طباطبايي بيان کرد: اين‏که برگزاري يک مراسم با جمعيت کثيري در مدت‌زمان طولاني آن‌هم در يک روستايي نزديک شهر از ديد مسئولان متولي پنهان مانده، قابل‌قبول نيست.

امام‌جمعه کاشمر مطرح کرد: گويا در اين مراسم شراب‌خواري هم صورت گرفته، که اگر واقعاً صحت داشته باشد، نه‌تنها از نيروي انتظامي و آموزش‌وپرورش در اين قضيه گله‌مند هستم، بلکه بايد پاسخگو باشند.

وي تأکيد کرد: موضوعات مختلف اين مراسم را به‌طور ويژه دنبال کرده و در اين راستا با هيچ‌کس تعارف نخواهم داشت.

معاون سياسي فرماندار کاشمر نيز در گفت‌وگو با يکي از خبرگزاري‌ها با ابراز تأسف از برگزاري اين مراسم در شرايط کرونايي، گفت: به‌منظور بررسي بيشتر موضوع از دستگاه‌هاي ذيربط خواسته شده تا گزارش‌هاي خود را در اين زمينه به فرمانداري ارسال کنند.

مرادعلي احمدزاده يادآور شد: با توجه به اين‏که مراسم در فضاي مدرسه دولتي برگزار شده، مدير آموزش‌وپرورش کاشمر را توبيخ کرديم، البته توضيحات بيشتر در اين زمينه پس از بررسي و جمع‌بندي گزارش‌ها اطلاع‌رساني مي‌شود.

مدير آموزش‌وپرورش کاشمر هم با اشاره به اين‏که پس از اطلاع از برگزاري اين مراسم در يکي از مدارس روستاي کسرينه، بلافاصله مدير و سرايدار مدرسه احضار شدند، اظهار داشت: اگرچه پيش از شيوع کرونا با هماهنگي‌هايي که انجام مي‌شد برخي از مراسم روستا، در زمان تعطيلي مدارس در فضاي باز مدرسه برگزار مي‌شد، اما مراسم اخير بدون هماهنگي برپا شده است.

علي طاهريان يادآور شد: پس از شنيدن توضيحات مدير و سرايدار مدرسه از کم و کيف اين اقدام، براي هر دو نفر توبيخ و تذکر صادر شد.

***

از مسئولان مربوطه به‌خصوص قوه قضائيه انتظار مي‌رود؛ به احترام مدافعان سلامت و به‌خصوص حفظ جان مردم با کساني که با ساده‌انگاري موضوع کرونا را به شوخي گرفته و با سلامتي و جان مردم بازي مي‌کنند، برخورد جدي داشته باشد حال مي‌خواهد مسئول باشد و يا فرد عادي.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4976
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.