• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
3
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

برخی بانک ها مانعی در مسیر توسعه/ پتانسیل های شهرستانها فعال شود

  • کد خبر : 7751
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
برخی بانک ها مانعی در مسیر توسعه/ پتانسیل های شهرستانها فعال شود
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از مهرـ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در برخی موارد بانک ها خود به مانعی در مسیر توسعه تبدیل می شوند.

احسان خاندوزی  بر توسعه متوازن شهرستان‌ها و عدالت در توزیع منابع تاکید کرد و بیان کرد: اعتقاد داریم اقدامات انجام شده می‌تواند منجر به توسعه و بهبود شرایط اقتصادی کشور در ماه‌های آینده شود.

وی عنوان کرد: مسیر اقتصادی کشور کاملاً روشن است اما باید به این نکته توجه کرده که مسیر توسعه همه شهرستان‌ها و مناطق از یک جاده نمی‌گذرد و باید به پتانسیل‌های هر شهرستان توجه کرد. در واقع باید مزیت‌های ویژه هر شهرستان مورد توجه قرار گیرد و تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه این بخش استفاده شود.

وی بیان کرد: باید در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف اقدام شود تا شاهد توسعه پایدار اقتصاد کشور در اضلاع مختلف برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در زمینه مهاجرت نیروهای کارآمد از شهرستان‌ها به مناطق دیگر باید تجدید نظر شود چون هر کدام از این نیروها اگر به اندازه قطره‌ای در توسعه نقش داشته باشند می‌توانند کارهای عمده برای پیشرفت شهرستان‌ها انجام دهند.

وی با انتقاد از اینکه چرا ۱۵ سال یک جاده در یک شهرستان به بهره برداری نرسیده است گفت: باید مشکلات و موانع بررسی شود و در کوتاه‌ترین فرصت مشکلات رفع شود زیرا باید زیر ساخت‌ها از جمله راه‌ها توسعه یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سرمایه‌های استفاده نشده در کشور زیاد است و این ظرفیت‌ها باید در شهرستانه ا شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد توسعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی موارد بانک‌ها مانع توسعه شده‌اند گفت: اگر این زنجیرها برداشته شود شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود برای مثال شبکه بانکی نباید نگاه یکسان برای ارائه تسهیلات داشته باشد.

مهر

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7751
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.