• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
5

بازی با برجام، تمام!!

  • کد خبر : 7538
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
بازی با برجام، تمام!!
صدای خاوران-درست همان زمان که پلیس اف‌بی‌ای با طرح این ادعا که اسناد فوق محرمانه دولتی در عمارت ترامپ نگهداری می‌شود، به اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق آمریکا یورش برد و بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار قابل توجهی از اسناد محرمانه را نیز در این مکان یافت؛ دیپلمات‌های کشورمان سخت در گیر فیصله دادن بازی برجام بودند. جالب این‌که عده‌ای از آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام سخن گفتند، اما خلق‌ا... هنوز هم نفهمیده‌اند؛ توپ در زمین کیست؟ در این میان دوقطبی باحجاب و بی‌حجاب کمتر شد، اما موضوع امر به معروف و نهی از منکر همچنان بحث برانگیز است و البته گویا برخی معروف و منکرها هم عوض شده، سریال رتبه‌بندی فرهنگیان هم  بدجور کش‌دار  و خسته کننده شده! القصه؛ به قدر مجال این ستون به برخی موضوعات مبتلابه می‌پردازیم؛

 

در این هشت‌روز هفته، درست همان زمان که پلیس اف‌بی‌ای با طرح این ادعا که اسناد فوق محرمانه دولتی در عمارت ترامپ نگهداری می‌شود، به اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق آمریکا یورش برد و بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار قابل توجهی از اسناد محرمانه را نیز در این مکان یافت؛ دیپلمات‌های کشورمان سخت در گیر فیصله دادن بازی برجام بودند. جالب این‌که عده‌ای از آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام سخن گفتند، اما خلق‌ا… هنوز هم نفهمیده‌اند؛ توپ در زمین کیست؟ در این میان دوقطبی باحجاب و بی‌حجاب کمتر شد، اما موضوع امر به معروف و نهی از منکر همچنان بحث برانگیز است و البته گویا برخی معروف و منکرها هم عوض شده، سریال رتبه‌بندی فرهنگیان هم  بدجور کش‌دار  و خسته کننده شده! القصه؛ به قدر مجال این ستون به برخی موضوعات مبتلابه می‌پردازیم؛

تعامل ایران با طالبان!!

 در این گیر و دارکه اغلب سرزمین‌های روی این کره خاکی، به دنبال گسترش روابط‌خارجی و تعامل با دنیا هستند؛ دیپلمات‌‌های کشور گل و بلبل‌مان چشم بازار را کور کرده و با طالبان تعامل دارند. درست در آستانه یک‌سالگی خروج آمریکا از افغانستان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اظهارداشت: فرار طراحی شده نظامیان آمریکایی از افغانستان به مفهوم این‌که آمریکا قطعا شکست خورد، اما فرارش پایان کار، رفتار و سیاست‌هایش در افغانستان نیست زیرا نظامیان آنها خارج شدند، اما سرویس جاسوسی آمریکا حضور دارد و در این فضا جمهوری‌اسلامی ایران بر پایه نگاه به حمایت از مردم افغانستان سیاست تعاملی با طالبان را دنبال می‌کند.

در این اوضاع و احوال، اگرچه ترامپ به عنوان یک چهره سیاسیِ جنجالی و البته پوپولیست در آمریکا شناخته شده و پلیس اف‌بی‌ای با طرح این ادعا که اسناد فوق محرمانه دولتی در عمارت او نگهداری می‌شود، به اقامتگاهش یورش برده و بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار قابل توجهی از اسناد محرمانه را نیز در این مکان یافت. اما برخی نظرسنجی‌ها حاکی از این است که موقعیت وی و محبوبیتش در آمریکا در روزهای اخیر، افزایش قابل توجهی داشته است.

واقعیت، خلافِ تبلیغات دولت!

 در این اوضاع که هنوز سریال رتبه‌بندی فرهنگیان به سرانجام نرسیده، شاهد بودیم؛ دولتمردان به کمک امکانات رسانه‌ای در اختیار وانمود می‌کنند؛ مردم با دریافت یارانه بیشتر، از افزایش قیمت‌ها رضایت دارند. در حالی که واقعیت، خلاف این تبلیغات پرحجم است. بد نیست بدانید یارانه‌ها از حدود 6.5 درصد تا 9 درصد افزایش یافته در حالی‌که قیمت کالاها از50 تا250 درصد بالا رفته، البته مردان اقتصادی دولت سیزدهم، نام این افزایش قیمت‌ها را جراحی اقتصادی گذاشته‌اند در حالی‌که جراحی اگر خون‌ریزی و ضعف اولیه دارد، در نهایت به بهبودی فرد جراحی‌شده مریض منجر می‌شود ولی دهک‌های متوسط و پائین جامعه، در اثر این به اصطلاح جراحی هم‌چنان دچار ضعف و خون‌ریزی هستند و خبری از بهبود نیست. بدین ترتیب، دولت با سفرها و شعارها و تبلیغات تلاش می‌کند نام خود را مردمی و انقلابی بگذارد، اما این شعارها برای مردم آب و نان نمی‌شود. در این میان یک نماینده مجلس هم در انتقاد به عملکرد رئیس‌جمهور گفت: مردم با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، مسکن و اشتعال جوانان مواجه هستند و با برگزاری جلسات و گفتار درمانی نمی‌شود مردم را امیدوار کرد. در این گیر و دار تصاویر علی کریمی فوتبالیست برجسته کشورمان، در پی جملات استوری صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام توسط سازمان زیباسازی و اداره کل ارشاد استان تهران در تبلیغ یکی از برند‌های آرایشی و بهداشتی از بیلبورد‌های شهر تهران، جمع‌آوری شد و به این نتیجه رسیدم که ما چقدر پیشرفت کرده‌ایم که از ممنوع‌التصویری رؤسای‌جمهور، رسیدیم به ممنوع‌التصویری مجری و فوتبالیست. البته همچنان در موضوع برجام نمی‌دانیم توپ در زمین کیست؟ اما علی مطهری در جلسه‌ای با اشاره به مذاکرات احیای برجام، زیرکانه گفت: ان‌شاء‌الله برجام هم به نتیجه برسد و دوباره با برجام بازی نکنیم و برجام را وسیله‌ای برای رقابت‌های سیاسی قرار ندهیم و کاری نکنیم زمینه خروج آمریکا از برجام فراهم شود. ولی باز هم مردم بینوای ایران که با پوست و خون‌شان اثرات تحریم را درک کرده‌اند از آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام بی‌خبرند و نمی‌دانند؛ توپ برجام در زمین کیست؟

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7538
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.