• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
2

ایجاد ایستگاه هواشناسی کشاورزی خلیل‌آباد مصوبه‌ای روی کاغذ!

  • کد خبر : 7264
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
ایجاد ایستگاه هواشناسی کشاورزی خلیل‌آباد مصوبه‌ای روی کاغذ!
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلیل‌آباد گفت: علی‏رغم این‏که ایجاد ایستگاه هواشناسی کشاورزی در خلیل‌آباد به تصویب رسیده، اما همچنان در حد یک مصوبه روی کاغذ باقی‌مانده و تاکنون کاری نشده است.

محمود شبان در گفت‌وگویی با بیان این‏که پیش‌بینی‌های دقیق جوی و همچنین اطلاع‌رسانی به‌موقع تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌ها دارد؛ افزود: همه‌ساله در اعلام دقیق و به‌موقع وضعیت جوی و دما با مشکلات جدی مواج‌هایم.

وی عنوان کرد: با توجه به این‏که از طریق ایستگاه هواشناسی کاشمر دمای هوای این شهرستان اعلام می‌شود اما گاهی اوقات با آنچه اتفاق می‌افتد تفاوت‌هایی دارد.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد با بیان این‏که این وضعیت ضرورت راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی مستقل را در این شهرستان دوچندان کرده است، تصریح کرد: علیرغم این‏که از چندسال قبل پیگیر موضوع راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی هستیم و حتی مصوبات موردنیاز را از مسئولان هواشناسی استان گرفته‌ایم و حتی امسال هم مبلغ اعتباری در این خصوص پیش‌بینی شده، اما هنوز تخصیصی نداشته است.

وی گفت: هرچند آمادگی داریم از ساختمان‌های موجود جهادکشاورزی و یا زمین‌هایی که در اختیار داریم را تحویل هواشناسی دهیم، ولی تاکنون در این خصوص از سوی هواشناسی اقدامات اجرایی نشده و تنها به یک مصوبه خلاصه شده است.

شبان با انتقاد از این‏که اعتبارات قطره‌چکانی دردی را دوا نمی‌کند، گفت: با توجه به این‏که برای راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی نیازمند اعتبار بسیاری هستیم کشاورزان شهرستان هم به‌عنوان خیرین اعلام آمادگی نموده‌اند، ولی هواشناسی هنوز پای‌کار نیامده و اراده و عزم جدی را از آن‌ها ندیدیم.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد گفت: از نظر علمی درست نیست از اطلاعات هواشناسی کاشمر برای وضعیت آب و هوایی شهرستان خلیل‌آباد استفاده شود.

شبان بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون براثر سرما، طوفان و تگرگ بالغ‌بر 625 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان واردشده درصورتی‌که اگر به‌موقع وضعیت هوا اعلام می‌شد بخش قابل‌توجهی از خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7264
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.