• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
پارس وی دی اس
1

اندر حکایت وعده “بهشت” شدن ایران

  • کد خبر : 8993
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۶
اندر حکایت وعده “بهشت” شدن ایران
صدای خاوران-در این اوضاع و احوال که موضوع حجاب با تصویب لایحه عفاف و حجاب و تبدیل آن به اصل 85 قانون بر سرزبان‌هاست؛ امام‌جمعه مشهد مدعی شد؛ "اگر با کشف حجاب مقابله نکنیم دین ما بر باد می‌رود". حجت‌الاسلام فاضل میبدی واکنش نشان داد و گفت: دینی که با کشف حجاب از بین برود، دین نیست. چیز دیگر است! زیرا از پیامبرص آموخته‌ایم که دین با فقر و کشور با ظلم از بین می‌رود. این در حالی است که یک پژوهشگر و تحلیل‌گر مسائل اجتماعی در واکنش به این مسئله گفت: عده‌ای در هر کوی برزن می‌خواهند مردم را وادار کنند به اجرای ظواهر شرعی و اگر کسی اینکار را نکرد یکی می‌گوید جریمه، یکی می‌گوید شلاق و یکی می‌گوید شکنجه و انتهای این ماجرا یک وضعیت داعشی است.

در این هشت‌روز هفته با گرمای بی‌سابقه هوا، مسئولان عزیز؛ کارمندان کولرنشین را دو روز تعطیل کردند و کارگران را محروم از این تعطیلی، خیلی‌ها به دنبال رمزگشایی از این تعطیلات بودند؛ هرچند بی‌سر و صدا و گویا خودسرانه نان گران شد اما دست‌اندرکاران اداره کشور باز هم به فکر مسئله تارموی زنان و حجاب بودند و به تبعات این گرانی توجهی نداشتند؛ که به قدر مجال این ستون به این خبرها می‌پردازیم

موج جدید گرانی

دراین گیر و دار که به استناد آمار و ارقام در دو سال اول دولت سیزدهم، چاپ پول ۸۳ درصد، قیمت سکه ۱۶۲درصد، قیمت دلار ۹۵درصد و شاخص قیمت‌ها ۱۱۴درصد افزایش یافته، همچنان شاهد دادن آمار‌های نادرست، وعده‌های غیرعملی و پنهان کردن نارسایی‌ها در تبلیغات و مصاحبه‌ها و گزارش‌های مسئولان و انداختن تقصیرها به گردن دولت‌های قبلی هستیم.

خبرهایی از گرانی نان در برخی استان‌های کشور داشتیم و با گرانی آرد و نان، باید منتظر موج جدیدی از گرانی‌ها باشیم. چون آرد که گران شود، کالاهایی از جمله شیرینی‌جات، ماکارونی و… گران می‌شود. جالب این‌که قرار بود هیچ‌‌چیز در سال جدید گران نشود. معلوم نیست اگر دولت برنامه‌ای برای گرانی نان ندارد، نان به صورت خودسر گران ‌شده است؟!

در این میان معمای تعطیلی دو روزه کشور به بهانه گرمای هوا رمزگشایی نشد و این ابهام همچنان نامکشوف ماند. هرچند افکارعمومی در انتظار دریافت استدلال منطقی‌تری از سوی دولتمردان در خصوص این تعطیلی بود، زمزمه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت که دولت با هدف تغییر قیمت حامل‌های انرژی رای به تعطیلی دو روزه داده است.

حرف‌های داعشی!

در این اوضاع و احوال که موضوع حجاب با تصویب لایحه عفاف و حجاب و تبدیل آن به اصل 85 قانون بر سرزبان‌هاست؛ امام‌جمعه مشهد مدعی شد؛ “اگر با کشف حجاب مقابله نکنیم دین ما بر باد می‌رود”. حجت‌الاسلام فاضل میبدی واکنش نشان داد و گفت: دینی که با کشف حجاب از بین برود، دین نیست. چیز دیگر است! زیرا از پیامبرص آموخته‌ایم که دین با فقر و کشور با ظلم از بین می‌رود. این در حالی است که یک پژوهشگر و تحلیل‌گر مسائل اجتماعی در واکنش به این مسئله گفت: عده‌ای در هر کوی برزن می‌خواهند مردم را وادار کنند به اجرای ظواهر شرعی و اگر کسی اینکار را نکرد یکی می‌گوید جریمه، یکی می‌گوید شلاق و یکی می‌گوید شکنجه و انتهای این ماجرا یک وضعیت داعشی است.

خبر استخدام 400 نیروی ارزشی و حزب‌اللهی در وزارت ارشاد درست بعد از خبرساز شدن موضوع رئیس ارشاد گیلان خیلی سرو صدا به پا کرد، البته در این خصوص نماینده مهاباد واکنش تندی نشان داد و گفت: شایسته است دولت و وزیر فرهنگ به جای استخدام فله‌ای نیروهای هم‌فکر و هم‌جناح به مانند آن ۴۰۰ نفر نیروی خودی در بدنه وزارتخانه و نهاد اجرایی کشور! به فکر هزاران جوان تحصیل کرده و نخبه‌ای باشند که سالانه به دلیل وجود همین رانت‌ها و فقدان فرصت‌های شغلی سرخورده می‌شوند و از ایران مهاجرت می‌کنند!

در این گیرودار و در پى تصويب اصلاحيه جديد قانون انتخابات و اجراى سريع آن براى انتخابات پيش روى مجلس، جبهه اصلاحات ایران با صدور بيانيه‌اى اين مصوبه را نوعى “خودتحریمى” و در ادامه پروژه يك‌دستى حاكميت و خالص‌سازى دانست و البته این هشدار را هم داد که چنين اقداماتى ‌ناامیدی‌هاى مردم را افزون كرده و به خودبراندازی منجر مى‌شود.

در این میان یک «فعال رسانه‌ای اصولگرا» هم در اعتراض به عملکرد دولت صدایش درآمد و در واکنش به وعده «بهشت» شدن ایران توسط یک خانم سخنران هیاتی نوشت: در ایران نام اغلب گورستان‌ها با واژه بهشت آغاز می‌شود مانند بهشت زهرا، بهشت رضا و…، و از آنجا که بنیادگرایان هم تصمیم دارند ایران را به یک گورستان سراسری تبدیل کنند، پس وعده بهشت شدن ایران در هشت‌سال آینده ذیل حکومت بنیادگرایان وعده‌ای درست است!

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8993
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.