• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4
در صحن مجلس مطرح شد:

انتقاد رییس سازمان اموراستخدامی از پدیده «افزایش استعلام‌ها»

  • کد خبر : 7647
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
انتقاد رییس سازمان اموراستخدامی از پدیده «افزایش استعلام‌ها»
تهران - ایرنا - رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه طولانی بودن خدمات سبب سردرگمی مردم می‌شود، گفت: تعداد استعلام‌ها بین دستگاه‌ها زیاد است که باید نحوه ارائه این خدمات و کیفیت آن ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، میثم لطیفی در جلسه علنی روز سه‌شنبه -۲۹ شهریور – مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک گفت: دسترسی عادلانه به خدمت در سراسر کشور در هر ساعت از شبانه روز برای مردم ایران و رسیدن به دولت الکترونیک از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که با همکاری بین مجلس و دولت موضوع تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار که به آرزو تبدیل شده بود، پس از چندین سال محقق شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: مسئله تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار تا حد بسیار زیادی به عنوان الگوی دولت الکترونیک برای مردم محقق شده است تا خدمات دولتی به مردم به بهترین شکل ارائه شود. به تعبیری در تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ و در بندهای آن سازمان اداری استخدامی کشور مکلف به تحقق اهداف دولت الکترونیک شده است.

معاون رییس جمهور افزود: اولین گام سازمان استخدامی کشور، ارائه خدمات است که امروز نزدیک ۶ هزار خدمت انجام می‌شود که از این میزان ۲ هزار خدمت بر بستر شبکه‌های اطلاع رسانی عمومی انجام می‌شود. البته برخی از خدمات نیازمند حضور است و بعضی خدمات مبادله‌ای است که باید در محل با حضور افراد در اداره به انجام آن خدمت اقدام شود.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از خدمات در سامانه‌هاست که طبق قانون این خدمات با اولویت در نظر گرفته شده است که با همکاری متخصصان در حوزه مهندسی فناوری اطلاعات نسبت به انجام آن اقدام می‌شود.

لطیفی با تاکید بر اینکه نباید هوشمندسازی سبب سردرگمی مردم شود، خاطرنشان کرد: طولانی بودن خدمات سبب سردرگمی مردم می‌شود که باید با اولویت بندی نسبت به رفع آن اقدام کرد. همچنین تعداد استعلام‌ها برای بین دستگاه‌ها زیاد است که باید نحوه ارائه این خدمات و کیفیت آن ارتقاء یابد و برای آن پنجره واحد ملی در نظر بگیریم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7647
  • منبع : ایرنا
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.