• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
4

امان ازچرخه معیوب اعتراض و برخورد

  • کد خبر : 7776
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
امان ازچرخه معیوب اعتراض و برخورد
صدای خاوران-در این اوضاع و احوال که به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای‌اسلامی شاهد رفتار غیرمسئولانه مسئولان با حوادث بودیم و باید بنای حکمرانی خود را بر تسهیل رضایت مردم قرار دهیم. مدیرمسئول روزنامه جمهوری‌اسلامی در واکنش به مسائل و اتفاقات اخیر کشور با انتقاد به عملکرد دولت؛ گفت: همه ما‌ توقع داشتیم و هنوز هم داریم که در حاکمیت یکدست، دولت سیزدهم، نه شق‌القمر که لااقل در حد مرهمی بر زخم‌های مردم، کاری کند. مگر شما و رفقایتان نمی‌گویید همه دولت‌های قبلی اَه و بد بوده‌اند؟ خب، شما چشمه‌ای از حال خوب را به ما نشان بدهید.

در این هشت‌روز هفته که پرونده اعتراضات و اغتشاشات و… بسته شد، آمریکایی‌ها آب پاکی را روی دست‌مان ریختند که خبری از توافق هسته‌ای در این شرایط که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند، نیست؛ شاهد بازگشت رنگ قرمز کرونایی به برخی شهرها و افزایش شهرهای نارنجی بودیم؛ اما ماجرای دشمن نپنداشتن معترضان و نبودِ فرهنگ گفتگو هنوز هم محل گفتگوی کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی است که به قدر مجال این ستون به آنها می‌پردازیم.

ادعای بی‌اساس ارسال موشک ایرانی به روسیه

در این گیر و دار، در حالی که تجاوز روسیه به اکراین، به منظور تصرف پایتخت آن کشور و ساقط کردن دولتش، به عقب‌نشینی روس‌ها برای الحاق چند شهر به خاک کشورشان تغییر تاکتیک داده، جسته و گریخته ادعاهایی در مورد فروش تسلیحات به روسیه و به کارگیری‌گیری گسترده پهبادهای ایرانی در جنگ اوکراین، تبدیل به ابزار جدیدی در دست غرب برای فشار بیشتر بر ایران شده، به طوری‌که یک نماینده سابق مجلس در توئیتی درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده روسیه از آنها برای حمله به اوکراین، نوشت: “معلوم نیست چه کسانی تصمیم گرفته‌اند ایران را وارد جنگ روسیه و اوکراین کنند”. اما وزیر امورخارجه کشور مدعی شد: “سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین هست و ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین، یک ادعای بی‌اساس است.” به گفته او ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست. در این اوضاع جنگ اوکراین، یکی از بازنده‌های بزرگ ما هستیم که برای همراهی با روسیه از برجام تا اندک اعتبار بین‌المللی و هدف انقلابی خود، حمایت از مستضعفین و تقابل با استکبار را به پای روس‌ها هزینه کرده و سوزاندیم؛ جنگی که برندگان بزرگی چون ترکیه، جمهوری آذربایجان، عربستان، آمریکا و… داشت که هریک به دلیل فرصت به دست آمده، ناشی از به دست آوردن بازار انرژی روسیه تا فروش تسلیحات و بزرگنمایی خطر روسیه برای نفوذ در اروپا و… تا توانستند نفع برده و سود کردند. اما ما به قمار روس‌ها، منافع و فرصت‌های خود را باخته و قربانی کردیم. احیای برجام به گروگان روس تبدیل و تضعیف شد و در ادامه همان نیز به توهم «زمستان نزدیک است» به بن‌بست رسید و به کما رفت! به طوری‌که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس کشورمان گفت: ممکن است مردم مجبور شوند مثل گذشته‌ها دوباره از نفت و زغال استفاده کنند و حالا از زمستان سخت اروپا به زمستان سخت برای خودمان رسیدیم!

دولت‌های قبلی بد بودند؛ شما خوب باشید!

در این اوضاع و احوال که به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای‌اسلامی شاهد رفتار غیرمسئولانه مسئولان با حوادث بودیم و باید بنای حکمرانی خود را بر تسهیل رضایت مردم قرار دهیم. مدیرمسئول روزنامه جمهوری‌اسلامی در واکنش به مسائل و اتفاقات اخیر کشور با انتقاد به عملکرد دولت؛ گفت: همه ما‌ توقع داشتیم و هنوز هم داریم که در حاکمیت یکدست، دولت سیزدهم، نه شق‌القمر که لااقل در حد مرهمی بر زخم‌های مردم، کاری کند. مگر شما و رفقایتان نمی‌گویید همه دولت‌های قبلی اَه و بد بوده‌اند؟ خب، شما چشمه‌ای از حال خوب را به ما نشان بدهید.

در این میان بعد از چندماه بی‌وزیر بودن وزارت کار بالاخره صولت مرتضوی سکاندار این وزارتخانه شد، اما باز هم مسیح مهاجری از در انتقاد وارد شد و در کانال تلگرامی خود خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: وزارت رفاه حدود چهارماه است وزیر ندارد. کدام کارش لنگ شده؟ از این بالاتر، مگر آنجا کاری هم انجام می‌شود که الان لنگ شده باشد؟! امتحان کنید و شش‌ماه دیگر هم بگذارید آنجا بی‌وزیر بماند. اگر آب از آب تکان خورد؟ بقیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هم اگر وزیر و رئیس نداشته باشند با وضع الان‌شان توفیری نمی‌کند. مادامی که مانیفست دولت معلوم نیست هی آدم بیاورید و هی آدم ببرید. هی مدیر منصوب کنید و رئیس عزل کنید؛ حتی اگر همه هم کارآمد باشند، چون نمی‌دانند چه کار باید بکنند، سر کارند. در این گیر و دار اما موضوع تذکر، احضاریه، بازداشت، ضبط پاسپورت و پایین‌کشیدن بیلبورد‌های تبلیغاتی؛ به عنوان راهکار‌های نظام علیه چهره‌های مطرحی که از اعتراضات مردمی حمایت کرده‌اند، تغییراتی کرد ولی آنچه هنوز تغییر نداشته، جا‌ انداختن فرهنگ گفتگو و دشمن‌نپنداشتن همه معترضان است.

تا هشت روز بعدی خدانگهدار.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7776
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.