• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
9

افزایش آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کاشمر

  • کد خبر : 4206
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
افزایش آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کاشمر
صدای خاوران-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در کاشمر گفت: امسال شیوع ویروس کرونا به افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دامن زده است.

صدای خاوران-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در کاشمر گفت: امسال شیوع ویروس کرونا به افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دامن زده است.

عزت‌الله طاهریان با بیان این‌که استان خراسان‌رضوی، بالاترین درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در کشور دارد و این به دغدغه‌ای برای مسئولان استانی تبدیل شده است، اظهار کرد: در همین راستا مجدد پنجم تا بیستم دی‌ماه به جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در دوره ابتدایی ۲۰۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که 67 نفر جذب شدند و 73 دانش‌آموز استثنایی هستند که از طریق سازمان بهزیستی باید مورد حمایت قرار بگیرند و تنها 67 نفر هنوز جذب نشدند که به صورت ترک تحصیل در دوره ابتدایی محسوب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر تعداد دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم که وارد مقطع جدید نشدند و ترک تحصیل کردند را90 را نفر، پایه هفتم به هشتم 39 نفر و پایه هشتم به نهم را 45 نفر و پایه نهم به دهم که ورودی مقطع جدید است را 226 نفر اعلام کرد و گفت: از 226 نفر مقطع جدید تعدادی بزرگسال و تعدادی داوطلبین آزاد بودند که به دلیل سن و سال، خودشان تصمیم گیرنده هستند.

وی با بیان این‌که در دوره متوسطه دوم پایه‌های یازدهم و دوازدهم هم 77 نفر رشته‌های نظری و ۵۰ نفر در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بازمانده از تحصیل داریم، افزود: در مجموع کل دانش‌آموزانی که در متوسطه دوره اول و دوم بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل‌ها 387 نفر که 187 دختر و 200 نفر پسر است که پس از مهرماه بیش از ۱۲۰ نفر آنها جذب شده اند.

طاهریان بیان کرد: کل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسط اول و دوم 527 نفر هستند که 257 نفر آنها دختر و 270 نفر پسر هستند.

وی مطرح کرد: امسال به نسبت پارسال بیش از ۵۰ دانش‌آموز بر آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل افزوده شده که می‌تواند مرتبط با کرونا و عوامل روانی ایجاد شده توسط آن باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: آگرچه آمار ترک تحصیل هر روستا را به تفکیک در اختیار دهیاران قرار دادیم و خواستار رسیدگی شدیم ولی متاسفانه بازخورد مثبتی ندیدیم، اما باز هم پیگیر هستیم از روش‌های دیگر دانش‌آموزان را به تحصیل جذب کنیم.

وی گفت: براساس اطلاعاتی که از مدارس و خانواده‌ها گرفتیم، علت اصلی ترک تحصیل دختران ازدواج است.

طاهریان کودک همسری و ازدواج‌های زود هنگام را علت اصلی ترک تحصیل دانست و افزود: ازدواج موجب شده شوهر دانش‌آموز اجازه رفتن به مدرسه را ندهد، از سویی چون سواد اکثر پسران در روستاها کمتر است، می‌گویند نباید سواد همسر بیشتر از ما باشد به همین جهت اجازه نمی‌دهند دختران به ادامه تحصیل بپردازند.

وی مشکلات اقتصادی و عدم انگیزه دانش‌آموزان را از دیگر عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: نداشتن تبلت و موبایل و یا عدم امکان اتصال به فضای مجازی هم در برخی روستاها موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان شده است.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4206
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.