• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
پارس وی دی اس
2
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

افتتاح ۳۲ پروژه با اعتبار  ۵۳۸ میلیارد ریال

  • کد خبر : 9063
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۵۳
افتتاح ۳۲ پروژه با اعتبار  ۵۳۸ میلیارد ریال
صدای خاوران-وی همچنین به توزیع نهاده‌های دامی یارانه‌دار به میزان هفت‌هزار تن، نظارت بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی به میزان۴۶۰ هزار قطعه و پولت‌ریزی مرغ تخم‌گذار به میزان ۶۴ هزار قطعه در راستای تأمین مرغ و تخم‌مرغ و صدور جواز تأسیس جدید دو واحد مرغداری گوشتی و برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ۸۹۰ نفر روز و همچنین برگزاری همایش روز مزرعه به‌صورت استانی و معرفی چندین رقم جدید انگور اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد از افتتاح ۳۲ پروژه اشتغال‌زایی با اعتبار ۵۳۸ میلیارد ریال طی یک‌سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

“محمود شبان” ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به گوشه‌ای از عملکرد مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان طی یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت۳۲پروژه با اشتغال‌زایی ۱۳۶ نفر و اعتبار ۵۳۸ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر 19میلیاردریال اعتبار دولتی، ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری متقاضیان بوده که در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، انتقال آب با لوله، احیا و مرمت قنوات، اجرای سیستم‌های آبیاری نوین و کشت‌های گلخانه‌ای هزینه شده است.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد از اجرای کشت آزمایشی کینوا، کشت گردوی گرمسیری، رقم پکان در راستای اصلاح الگو کشت برای اولین بار خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های نوین از جمله زیرسطحی، قطره‌ای و… در سطح ۳۵۲ هکتار اجرا شده است.

وی همچنین به اجرای کشت گلخانه‌ای در سطح 2.2 هکتار در مناطق مختلف و در راستای افزایش راندمان بهره‌وری آب اشاره کرد و افزود: طی یک‌سال اخیر ضمن بازرسی و نظارت بر 978 مورد فروشنده کود و سموم، نانوایی‌ها و صنف‌های مربوطه، 57 پرونده تخلف صادر و برای اعمال قانون به تعزیرات معرفی شده‌اند.

شبان تأمین و نظارت بر توزیع دوهزار و 580 تن کود شیمیایی یارانه‌دار بین کشاورزان، نظارت بر توزیع ماهیانه ۴۰۰ تن آرد نانوایی و خانه‌پز، نظارت بر توزیع یک‌میلیون و 750 هزار لیتر سوخت با نرخ دولتی نفت گاز برای ماشین‌آلات بخش کشاورزی را بخشی از اقدامات انجام شده طی یک‌سال اخیر اعلام کرد.

وی همچنین از اجرای طرح انتقال آب به میزان ۱۳۹۰۰متر در روستای دهنو، حسین‌آباد، کاهه، گل‌گیر، جعفرآباد با اعتبار دولتی ۱۹ میلیارد ریال طی یک‌سال گذشته خبر داد.

شبان اظهار کرد: لایروبی، احیا و مرمت قنوات در روستاهای کاریزک، مزده، دهنو با اعتبار ۱۳میلیارد ریال، اجرای رفع تداخلات در ۳۵ پلاک دارای تداخل اراضی کشاورزان با منابع ملی در راستای حل اختلافات کشاورزان و صدور سند، صدور اسناد کشاورزی در سطح ۳۱۱ هکتار در راستای قرار صدور اسناد کشاورزی، صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری به تعداد ۲۱ مورد در راستای جذب سرمایه‌گذار و صدور مجوز تغییر کاربری در قالب ۵۳ پرونده در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و فرمایش مقام معظم‌رهبری و همچنین شعار سال از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

وی همچنین به توزیع نهاده‌های دامی یارانه‌دار به میزان هفت‌هزار تن، نظارت بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی به میزان۴۶۰ هزار قطعه و پولت‌ریزی مرغ تخم‌گذار به میزان ۶۴ هزار قطعه در راستای تأمین مرغ و تخم‌مرغ و صدور جواز تأسیس جدید دو واحد مرغداری گوشتی و برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ۸۹۰ نفر روز و همچنین برگزاری همایش روز مزرعه به‌صورت استانی و معرفی چندین رقم جدید انگور اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9063
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.