• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
6
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی:

اعطای تسهیلات بلاعوض برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری

  • کد خبر : 1700
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
اعطای تسهیلات بلاعوض برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: به افراد متقاضی اخذ مجوز جهت ایجاد مناطق گردشگری در کاشمر جهت تأمین زیرساخت‌ها به‌صورت تسهیلات بلاعوض کمک می‌شود.

ابوالفضل مکرمی‌فر در دیدار با فرماندار کاشمر با بیان این‌که فرصت‎های سرمایه‎گذاری در 28 شهر استان خراسان شناسایی و تقدیم استاندار شده است، بیان کرد: ریسک‌هایی که برای صیانت از سرمایه‌گذاران لازم است، در این پروژه‌ها پیش‌بینی شده و در واقع سرمایه‌گذار با100درصد اطمینان در هریک از این فرصت‌ها می‌تواند ورود یافته و سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: برای اجرای130پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان به 1600میلیارد تومان سرمایه نیاز است که با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی ایجاد 19 هزار و 480 فرصت شغلی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی بیان کرد: در این28 شهر استان خراسان، هفت شهر فاقد زیرساخت‌های لازم هستند که اعتبار موردنیاز برای تأمین زیرساخت‌های لازم، 35 میلیارد تومان است.

مکرمی‎فر با اشاره به این‌که شهرستان کاشمر در حوزه گردشگری وضعیت مطلوبی دارد اما هنوز باید تلاش بیشتری در آن صورت گیرد، از وجود 32 منطقه گردشگری مصوب در استان خبر داد.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن وضعیت بخش کوهسرخ در زمینه گردشگری گفت: هرچند کاشمر دارای چندین امامزاده است، اما این شهرستان به ایجاد منطقه‎ای برای گردشگری هم نیاز دارد.

مکرمی‌فر افزود: تمامی شهرهای استان در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی از یکدیگر پیشی گرفته‌اند به‌طوری‌که پارسال 767 نفر اشتغال دائم فقط در صنایع‌دستی ایجاد شده که از تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 4 درصد استفاده کردند.

وی عنوان کرد: اکنون 33 منطقه نمونه گردشگری در استان داریم و 16روستای هدف گردشگری مصوب و ظرفیت‌های قابل‌توجه در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وجود دارد.

فرماندار کاشمر نیز در این دیدار گفت: به‌رغم وجود آثار و جاذبه‌های گردشگری و امامزادگان در کاشمر، باید در زمینه جذب گردشگری تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشت.

مسلم ساقی افزود: گردشگری صنعت جدید و نوپایی است و کشورهایی که در این حوزه خوب کار کرده‌اند اثرات و ثمرات آن را دیده‌اند.

وی افزود: هرچند نگاه میراث فرهنگی در این خصوص حرفه‌ای شده اما هنوز نیازمند زیرساخت‌ها و بسترهای لازم هستیم.

وی اظهار کرد: با تلاش‎های صورت گرفته با راه‎اندازی هفت اقامتگاه بوم‎گردی زمینه گردشگری در کاشمر فراهم شده و امکان حضور گردشگرانی از شهرهای دیگر وجود دارد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: در راستای رونق گردشگری شهرستان، فرمانداری آمادگی هرگونه همکاری و حمایت از اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را دارد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1700
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.