• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
4
هشت روز هفته

از حاشیه‌سازی‌ها در تلویزیون تا برکناری به سبک احمدی‌نژاد

  • کد خبر : 3120
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
از حاشیه‌سازی‌ها در تلویزیون تا برکناری به سبک احمدی‌نژاد
در این هشت روز هفته پس از همه تلخی‌ها و تلخکامی‌های روزهای کرونایی، ماجرای ناوچه کنارک و شهادت تعدادی از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی بدجوری حال دلمان را خراب کرد. به ویژه آن‌که بعد از ماجرای هواپیمای اوکراینی این اتفاق یک گل به خودی دیگر بود و همین باعث شد...

در این هشت روز هفته پس از همه تلخی‌ها و تلخکامی‌های روزهای کرونایی، ماجرای ناوچه کنارک و شهادت تعدادی از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی بدجوری حال دلمان را خراب کرد. به ویژه آن‌که بعد از ماجرای هواپیمای اوکراینی این اتفاق یک گل به خودی دیگر بود و همین باعث شد خیلی‌ها این‌گونه فرضیه چینی کنند که نکند در جمهوری‌اسلامی مهم‌تر از نفس خطا کردن، این موضوع مطرح باشد که آیا “خاطی” خودی بوده یا غیرخودی و یا نخودی!! که اگر خودی بود نباید به روی خودمان بیاوریم زیرا اتفاق خاصی نیفتاده است!!

دراین گیر و دار اما باز رسانه میلی حاشیه‌ساز شد این بار حاشیه‌سازان در تلویزیون یک مواح و یک روحانی بودند اما در غائله محمود کریمی صداوسیما پخش زنده مناجات‌خوانی او را متوقف کرد، اما در مورد سخنان بحث برانگیز حامد کاشانی هیچ واکنشی تاکنون نشان نداد. البته بد نیست بدانید که صداوسیما عموما به جنجال‌ها یا پاسخی نمی‌دهد و یا آن‌ها را نادیده می‌گیرد و خلاصه مسائل را ماست‌مالی می‌کند حال آن‌که اگر همین حاشیه سازی‌ها از سوی جریان رقیب آقایان بود حتمن دستگاه قضا هم خودی نشان می‌داد و البته برخورد شدید قضایی هم حتمن به دنبال داشت.

این روزها پای وزیر صنعت روی پوست موز رفت و برکنار شد. البته برکنار شدنش هم به سبک برکناری‌های احمدی‌نژادی بود که وزیر امورخارجه را حین ماموریت برکنار کرد، این بار وزیر صنعت حین حضور در جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور برکنار شد. هرچند حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص برکناری این وزیر مطرح است به طوری که نماینده قم در مجلس در این باره توئیت کرد «مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد. چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت‌خواری) رأی ندهد باید استعفا دهد، وزیر هم استعفا را نپذیرفت و برکنار شد. علی برکت‌الله.» البته خیلی‌ها فکر می‌کنند این برکناری به آشفته بازار خودرو ارتباط دارد اما گویا این قصه سر دراز دارد و دعوای پرابهامی است زیرا وزیر برکنار شده صمت در این اوضاع و احوال نامه‌ای جنجالی منتشر کرد و علت برکناری‌اش را مربوط به تلاش دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن عنوان کرد. هرچند دفتر روحانی نامه رحمانی را “تشویش اذهان عمومی” خواند با این حال نامه و بیانیه‌های افشاگرانه رحمانی و دفتر رییس‌جمهور ابهامات ماجرا را از بین نبرد، فقط روشن کرد اختلافات جدی بوده است.

دراین اوضاع و احوال که عمر مجلس دهم به سرآمده و دفترمجلس یازدهم همین روزها گشوده می‌شود؛ علی مطهری، نماینده تهران که از جمله ردصلاحیت شده‌های این دوره انتخابات از سوی شورای نگهبان بود، حرف دل خیلی از ردصلاحیت‌شده‌ها را در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بیان کرد و در آن نسبت به روند ردصلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس اعتراض داشت. دراین نامه آمده بود؛ «از رفتار شورای نگهبان و اراده‌ آنها برای قلع و قمع افراد منتقد و اهل اظهارنظر درباره مسائل کلان کشور احساس می‌کنم این رویه به آینده انقلاب‌اسلامی آسیب می‌رساند و موجب کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری‌اسلامی می‌شود، چنان‌که یکی از عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر همین رفتار شورای نگهبان بود». در این گیر و دار که کرونا همه مهمانی رفتن و مهمان آمدن و سفر و حضر را زوال آورده با خبر شدیم بن سلمان از نخست وزیر عراق درخواست میانجی‌گری میان ایران و عربستان داده است و در همین خصوص سخنگوی وزارت خارجه به این اخبار واکنش نشان داد و گفت: در خصوص درخواست بن‌سلمان از الکاظمی برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض، مشخصاً چیزی دریافت نکردیم، ولی آنچه شنیدیم خبر‌های رسانه‌ای بود که ایشان خواستار قدری بهتر شدن فضا بوده هرچند ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفتگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است و آغوش ایران باز است هرچند کرونا باشد.

در این بلبشوی مشکلات اقتصادی و روی بورس رفتن بورس، زمزمه‌های حذف چهارصفر از پول ملی‌مان شنیده شد و خیلی‌ها که این روزها کرونا از لحاظ اقتصادی کمر خم کرده‌اند در اندوهی تلخ فرو برد، زیرا با حذف این تعداد صفر حساب‌های بانکی‌شان خالی می‌شود! فقط خداکند مسئولان مملکت در این روزهای سخت تدبیری برای بهبود معیشت مردم بردارند.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3120
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.