• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
2

احیای هزار رشته قنات روستایی خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 7877
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۳
احیای هزار رشته قنات روستایی خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد
صدای خاوران به نقل از ایرنا ـ سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای بیش از ۶ هزار رشته قنات است که در مصوبات سفر ریاست جمهوری احیای بیش از هزار رشته قنات به طول ۶۰۰ کیلومتر با هدف تامین نیاز آب روستایی برنامه ریزی شده است.

محسن شریفی گفت: ۱۲ مصوبه از مصوبات هجدهمین سفر نوروز امسال رییس جمهور به خراسان رضوی مربوط به اداره کل جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای اجرای این ۱۲ مصوبه ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار استانی و هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان نیز اعتبار قابل تامین توسط وزات جهاد کشاوری در نظر گرفته شده است که در مجموع ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان می شود.

سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: از جمله مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه کشاورزی می توان به احیای قناتها، طرح انتقال و تامین آب، کشت گیاهان دارویی، اصلاح و احیای باغها و استخر ذخیره آب اشاره کرد که سه ساله برنامه ریزی شده است.

سید ابراهیم رئیسی در هجدهمین سفر استانی خود روز دهم فروردین امسال و در سفری ۲ روزه وارد مشهد شد. در جریان این سفر تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت به نمایندگی از رییس جمهور به همه شهرستانهای خراسان رضوی سفر کرده و از نزدیک مشکلات و مسایل استانی را مورد بررسی قرار دادند.

سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی فرصت بسیار مناسبی برای طرح و جمع‌بندی مشکلات استان و نهایی شدن راه حل رفع چالشهای مربوطه بود به گونه ای که حاصل این سفر ۱۸۳ مصوبه با ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود که باید سه ساله اجرا شود.

ایرنا

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7877
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.