• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
9
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر؛

اجرای برنامه ‎های ایام محرم در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی استان

  • کد خبر : 2041
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۱۲
اجرای برنامه ‎های ایام محرم در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی استان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از برگزاری 5 عنوان برنامه در ایام دهه اول محرم در سطح بقاع متبرکه شاخص دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سالگرد شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: با شروع ماه محرم ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان کاشمر برگزار می‏شود.
وی با بیان اینکه این ویژه برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف قیام ایشان در بقاع متبرکه برگزار می‏شود، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم شهرستان کاشمر نیز سه مبلغ اعزامی از قم و سه مبلغ بومی در شهرستان حضور یافتند و در این خصوص به تبلغ خواهند پرداخت.
نیساری برگزاری همایش لبیک یا حسین همزمان با ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلا، برنامه شیرخوارگان حسینی در ششم محرم، همایش رهروان زینبی در دوازدهم محرم، برنامه احلی من العسل، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در طی دهه محرم در سه متبرکه شهرستان را از جمله برنامه‎هایی دانست که در طی ماه محرم در بقاع متبرکه کاشمر برگزار می‎شود.
وی همچنین عنوان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا طبق یک سنت دیرینه تمامی هیات شهرستان در محل امامزاده سید حمزه حضور پیدا کرده و به مراسم عزاداری می‎پردازند و در آن روز بیش از 40 هزار نفر از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‎شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه تمامی هزینه‎ها از محل عواید موقوفات تامین می‏شود، افزود: در این ماه باید بیش از 450 موقوفه با 430 میلیون تومان موجودی در سطح شهرستان اجرای نیت شود.
وی با اعلام اینکه امسال ویژه برنامه اربعین حسینی به صورت استانی در شهرستان برگزار می‏شود، بیان کرد: انشالله در اربعین حسینی شاهد حضور و سیل عظیم عزاداران اباعبدالله حسین(ع) باشیم.
نیساری با اشاره به اینکه مراسم بصیرت عاشورایی مربوط به دهه اول محرم است، بیان کرد: اجتماع احلی من العسل به تاسی نوجوانان از حضرت قاسم، همایش شیرخوارگان حسینی به تاسی از حضرت علی اصغر، اجتماع رهروان زینبی با تاسی از حضرت زینب(س) و اجتماع منشور عزت با تاسی به حضرت امام سجاد(ع) برگزار می‎شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2041
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.