• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
پارس وی دی اس
4

آمار بی‌مهری به سالمندان رو به افزایش است

  • کد خبر : 8737
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
آمار بی‌مهری به سالمندان رو به افزایش است
صدای خاوران-رئیس اداره بهزیستی کاشمر افزود: برخی سالمندان چون وابسته به تخت شده و آلزایمر دارند به همین دلیل چون باید خدمات پرستاری و توان‌بخشی دریافت کنند خانواده امکان نگهداری ندارد و فرد سالمند به مراکز نگهداری واگذار می‌شود.

 

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با اظهار نگرانی از این‏که واگذاری سالمندان به مراکز نگهداری رو به افزایش است، گفت: هر هفته دو تا سه خانواده برای واگذاری سالمندان‏شان به مراکز شبانه‌روزی مراجعه می‌کنند.

اعظم حسن‌زاده عنوان کرد: هرچند در حال حاضر فقط یک‌دهم سالمندان وارد مراکز نگهداری می‌شوند، اما این آمار رو به افزایش است و این جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به این‏که سه نوع سالمند جوان، میان‌سال و کهن‌سال داریم، اظهار کرد: هرکدام از این‌ها ارائه خدمت مشخصی دارند، یکسری کارها را بهزیستی شروع نموده اما باید سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم اقدامات و وظایف خودشان را انجام دهند.

حسن‌زاده با اعلام این‏که محیط فیزیکی کاشمر آمادگی پذیرش سالمندان و معلولان را ندارد، تصریح کرد: بسیاری از خدمات در مکان‌هایی ارائه می‌شود که امکان دسترسی توسط سالمندان وجود ندارد.

وی افزود: هرچند میزان مراجعه سالمند برای استفاده از خدمات پزشکی و کلینیکی بسیار زیاد است اما به تعداد انگشتان یکدست هم نمی‌رسد که مراکز خصوصی پزشکی شرایط مناسب‌سازی را داشته باشند، سالمندان حتی امکان ورود به ساختمان را ندارند چه برسد به این‏که بخواهند از خدمات پزشکی استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر افزود: برخی سالمندان چون وابسته به تخت شده و آلزایمر دارند به همین دلیل چون باید خدمات پرستاری و توان‌بخشی دریافت کنند خانواده امکان نگهداری ندارد و فرد سالمند به مراکز نگهداری واگذار می‌شود.

حسن‌زاده با تأکید بر این‏که برخی ارتباطات خانوادگی باید قوی‌تر شود، گفت: باید به سمت‌وسوی خدماتی برویم که از ورود سالمندان به مراکز شبانه‌روزی جلوگیری کنیم، خانواده‌هایی که رغبتی به نگهداری سالمندان‌شان به دلیل شرایط ویژه جسمی و افزایش هزینه‌ها ندارند، زیاد شده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8737
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.