• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
3

۲۰۰ تقاضای تاسیس شرکت، سالانه به پارک علم و فناوری خراسان رضوی ارائه می شود

  • کد خبر : 7740
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
۲۰۰ تقاضای تاسیس شرکت، سالانه به پارک علم و فناوری خراسان رضوی ارائه می شود
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:جوانان نخبه و تحصیلکرده استان سالانه نزدیک به ۲۰۰ تقاضا برای تاسیس و استقرار شرکت دانش بنیان در این پارک ارائه می دهند.

مسعود میرزایی شهرابی افزود: در ۲۱ سال گذشته به فضای فیزیکی پارک علم وفناوری استان در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد-چناران اضافه نشده و فضای پارک گسترش نیافته است و اکنون با توجه به درخواستهای جدید این موضوع مهمترین چالش پارک است.

وی از کم توجهی مسوولان گذشته برای افزایش فضای پارک انتقاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر مطابق آمار اعلام شده تعداد زیادی از شرکتهای دانش بنیان منتظر فضا برای استقرار در پارک هستند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: پیش از این و طبق رایزنی های گسترده مقرر شده بود کارخانه خانه سازی مشهد در کیلومتر ۱۰ جاده مشهد – چناران به مساحت ۸۰ هکتار که دارای زیربنا و زیرساخت مناسب و آماده است به پارک علم و فناوری واگذار شود تا جوانان تحصیلکرده در آن به فعالیت اقتصادی و دانش بنیان بپردازند.

میرزایی افزود: با وجود رایزنی های قبلی مطلع شدیم کارخانه خانه سازی به  طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است و این در حالی است که خراسان رضوی به عنوان یک استان دانش بنیان خیز با دیگر استانها متفاوت است و به ۸۰ هکتار فضای این کارخانه نیاز جدی دارد.

وی اضافه کرد: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا می شود ۸۰ هکتار فضای یادشده را به جوانان تحصیلکرده خراسان رضوی  اختصاص دهند تا با استقرار شرکتهای دانش بنیان، تولید ثروت مادی و معنوی چشمگیری نصیب کشور شود.

۸۰۰ شرکت فناور در خراسان رضوی فعالیت دارند که از آن میان ۳۷۰ شرکت زیر نظر پارک علم و فناوری استان هستند و بیشتر اعضای این شرکتها جوانان تحصیلکرده کمتر از ۳۰ سال هستند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7740
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.