• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4

یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

  • کد خبر : 7610
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۵۴
یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟
صدای خاوران-بابایی ادامه داد: هرچند در نسخه سامانه رصد قبلی فقط آمار اشتغال ثبت می‌شد، ولی معلوم نبود آیا اشتغال ایجاد و ماندگاری در شغل صورت گرفته یا نه، ولی بر اساس مدل زیست‌بوم اشتغال کشور در سامانه رصد جدید، هر دستگاه اجرایی به هر فرد و کد ملی که خدمتی ارائه دهد، می‌توان آن خدمت را تعریف کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: اگر سبد درآمدی همه اعضاء یک خانواده باهم 25 میلیون تومان شود قطعاً یارانه آن‌ها حذف و جزء دهک 10 محسوب می‌شوند.

محمدامین بابایی در چهارمین کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری کاشمر افزود: برای بررسی وضعیت درآمدی خانواده‌ها اگر نیاز باشد از طریق سامانه رفاه ایرانیان تمامی اطلاعات هر فرد از جمله میانگین درآمد، تعداد سفرهای خارجی، خودروها و سندهای خانه‌ای که به نام دارد و حتی تمامی تراکنش‌های مالی را استخراج می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز نیست فکر کنید اگر کد ملی ندهید نمی‌توان مشخصات و اطلاعات افراد را پیدا کنیم، این‏که برخی از دهک بندی‌شان ناراضی هستند چون کد ملی‌شان را به دست افرادی داده‌اند و دارند با آن کار می‌کنند و یا بسیاری از خانوارها فرزندان‏شان را هنوز جدا نکرده‌اند و اکنون دچار مشکل شده‌اند.

بابایی ادامه داد: هرچند در نسخه سامانه رصد قبلی فقط آمار اشتغال ثبت می‌شد، ولی معلوم نبود آیا اشتغال ایجاد و ماندگاری در شغل صورت گرفته یا نه، ولی بر اساس مدل زیست‌بوم اشتغال کشور در سامانه رصد جدید، هر دستگاه اجرایی به هر فرد و کد ملی که خدمتی ارائه دهد، می‌توان آن خدمت را تعریف کرد.

وی گفت: به‌رغم این‏که سالیانه بیش از 20 هزار فرصت شغلی توسط بخش خصوصی به دفاتر کاریابی اعلام می‌شود اما نهایت فقط یک‌سوم آن‌ها به‌کارگیری می‌شوند و این به دلیل عدم مهارت است، البته اگر برای همان یک‌سوم هم راستی‏آزمایی صورت گیرد؛ مشکلاتی وجود دارد.

بابایی افزود: از ابتدای امسال چون آمارها پس از ثبت در سامانه رصد باید پایش شوند؛ دیگر نمی‌توانند اشتغال یک هفته و ده‌روزه به‌عنوان آمار اشتغال تلقی شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7610
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.