• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
4

گره‌گشایی از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه ضروری است

  • کد خبر : 6306
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
گره‌گشایی از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه ضروری است
صدای خاوران- سازمان اقتصاد اسلامی نسبت به موضوع پول‌شویی در صندوق‌ها دستورالعمل‌هایی دارد اما صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز تاریخچه‌شان گواه بر پاکدستی و صداقت و نظارت بر اوضاع مالی آن‌ها هست، لذا انتظار می‌رود برای مشکلات آن‌ها چاره‌اندیشی شود تا دچار تعطیلی نشوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر گره‌گشایی از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه تأکید کرد.

محمد حسینی در نشستی با مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز گفت: این صندوق‌ها منشأ خیر هستند و به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی مطرح‌اند و در گذشته پاتوق مبارزین بوده و اغلب مؤسسین آنها کار سیاسی علیه رژیم ستم‌شاهی می‌کردند و آثار و برکات زیادی دارند.

حسینی با اشاره به نقش صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز در گره‌گشایی از کار مردم اظهار کرد: سازمان اقتصاد اسلامی سازو کار خاصی دارد، اما گاه برخی صندوق‌ها سوءاستفاده‌هایی کرده‌اند و برای مسئولان و دولت مشکل‌ساز شده‌اند و در این میان گاه تر و خشک با هم می‌سوزند.

وی قول مساعد داد؛ برای حل مشکل صندوق‌های قرض‌الحسنه تلاش می‌کند تا ابهامات موجود برطرف شود و کار آنها تسهیل شود نه این‌‎که مانعی جدید جلوی کارشان گذاشته شود.

حسینی افزود: دولت در شرایط فعلی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات کشور بهره می‌برد و با انسجام بیشتر برای حل مشکلات دولت تلاش دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و نماینده مردم ترشیز نیز با اشاره به فعالیت قریب ۱۰ صندوق قرض‌الحسنه در منطقه که با جلب اعتماد مردم تسهیل در پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اقدام می‌کنند؛ گفت: از ویژگی این صندوق‌ها این است که هیچ‌کدام دچار مشکلات مالی نیستند و آنچه گاه در برخی صندوق‌های کشور می‌افتد، نداشته‌اند و کارهای عالمانه و دقیقی انجام می‌دهند.

وی گفت؛ سازمان اقتصاد اسلامی نسبت به موضوع پول‌شویی در صندوق‌ها دستورالعمل‌هایی دارد اما صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز تاریخچه‌شان گواه بر پاکدستی و صداقت و نظارت بر اوضاع مالی آن‌ها هست، لذا انتظار می‌رود برای مشکلات آن‌ها چاره‌اندیشی شود تا دچار تعطیلی نشوند.

وی از غیرشفاف بودن سازمان اقتصاد اسلامی گله کرد و گفت: باید سازوکار این سازمان مشخص باشد تا اعتبار صندوق‌های قرض‌الحسنه خدشه‌دار نشود.

در این جلسه مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز بر شفاف شدن سازوکار سازمان اقتصاد اسلامی، مشخص شدن وضعیت تغییرات ثبتی و نهاد  نظارتی بر عملکرد آن‌ها تأکید داشتند.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6306
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.