• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
3

کوهسرخ، رنگ نارنجی کرونا را به خراسان رضوی بازگرداند

  • کد خبر : 7748
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کوهسرخ، رنگ نارنجی کرونا را به خراسان رضوی بازگرداند
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از ایرناـ رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان کوهسرخ، رنگ نارنجی کرونایی مجددا در نقشه استان خراسان رضوی پدیدار شد.

دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون مشهد و ۱۸ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و به جز کوهسرخ که نارنجی است، ۱۴ شهرستان نیز درگیر وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی افزود: هم اینک شهرهای مشهد، بردسکن، تایباد، بینالود، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، چناران، گلبهار، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سرخس، صالح آباد، مه ولات، نیشابور و زبرخان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

وی شهرستان‌های با شرایط زرد کرونایی استان را نیز شامل سبزوار، ششتمد، جوین، فیروزه، قوچان، کلات، فریمان، کاشمر، خلیل آباد، بجستان، گناباد، رشتخوار، باخرز و خواف برشمرد و ادامه داد: هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۵۴۰ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۹۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۵۷۹ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۰۳ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۶۷۳ دُز رسیده است.

هم اینک چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7748
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.