• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
6
با حضور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی؛

هفت پروژه آموزشی در کاشمر کلنگ‌زنی و افتتاح شد

  • کد خبر : 745
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
هفت پروژه آموزشی در کاشمر کلنگ‌زنی و افتتاح شد
با حضور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی، معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، فرماندار، امام جمعه موقت و جمعی از فرهنگیان و خیرین 7 پروژه آموزشی در کاشمر کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار شهرستان گفت: طی چند سال اخیر خیرین در راستای رفع مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.

“علی طاهریان” با بیان این‌که در این مراسم با کمک خیرین دو مدرسه خیرساز افتتاح و 5 پروژه دیگر کلنگ‌زنی شد، افزود: دارالقرآن محمدیان از جمله پروژه‌هایی بود که کلنگ‌زنی گردید و یک میلیارد و350 میلیون تومان اعتبار آن توسط خیر محترم و پنجاه درصد دیگر توسط نوسازی مدارس تامین می‌گردد.

وی همچنین اظهار کرد: نمازخانه دبستان مسلم بن عقیل(ع) دبیرستان امید با اعتبار دولتی200 میلیون تومان، نمازخانه و سالن چند منظوره دبستان شایسته تربقان با اعتبار 100 میلیون تومان، نمازخانه و سالن چند منظوره دبستان فرهنگ دور دوم با 160 میلیون تومان اعتبار و نمازخانه و سالن چندمنظوره دبیرستان دخترانه مرحوم فخرایی با اعتبار 135میلیون تومان از جمله پروژه‌های دیگری بود که کلنگ‌زنی گردید.

وی اظهار کرد: دبیرستان 9 کلاسه متوسطه اول مرحوم اسماعیلی با اعتبار 22 میلیارد ریال و200 دانش‌آموز و دبیرستان 10 کلاسه برکت با اعتبار 24 میلیارد ریال و 350 دانش‌آموز افتتاح گردید.

طاهریان بیان کرد: بدون کمک خیرین نمی‌توانستیم این دو پروژه عظیم دبستان برکت و دبیرستان متوسطه اول مرحوم اسماعیلی را به سرانجام برسانیم.

در این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی با بیان این‌که در کاشمر شاهد افتتاح پروژه‌های آموزشی بسیار خوبی هستیم که دبستان برکت و دبیرستان متوسطه اول مرحوم اسماعیلی از آن جمله است؛ گفت: اگر بخواهیم با توجه به افزایش قیمت‌ها امروز این دو پروژه با 2500 مترمربع زیربنا به همراه محوطه‌سازی، سرایداری، دیوار محوطه و سرویس‌های بهداشتی را ایجاد کنیم باید بالغ بر شش میلیارد تومان اعتبار تامین گردد.

جاسم حسین‌پور اظهار کرد: امیدوارم همه ما به سمتی حرکت کنیم که سند تحول بنیادین آموزش پرورش با تمام ابعاد آن که یکی از آنها ایجاد فضاهای آموزشی و تجهیزات مناسب است را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب تاکنون فقط10 درصد از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شده و90 درصد دیگر هنوز فاصله داریم که می‌طلبد همه مسئولان، معلمان و والدین توجه خود را به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش معطوف کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی بیان کرد: اگر بخواهیم به اهداف نظام، انقلاب و جمهوری‌اسلامی ایران برسیم باید در نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در این مراسم از تلاش‌های خیرین و بنیاد برکت نیز تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مراسم فرماندار کاشمر با بیان این‌که همزمان با ماه مبارک‌رمضان با مشارکت خیرین 5 پروژه در راستای اقدامات فرهنگی معنوی کلنگ‌زنی و دو پروژه به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: فضاهای آموزشی مشکلات بسیار جدی دارد که فرسودگی و وجود برخی محدودیت‌ها به خاطر افزایش جمعیت از آن جمله است.

محمدعلی نبی‌پور عنوان کرد: به خاطر افزایش جمعیت، فضاهای آموزشی باید توسعه‌یافته و نوسازی گردد هرچند در سال‌های اخیر خیرین به این بخش ورود خوبی داشته‌اند.

وی افزود: به رغم این‌که در گذشته مردم فقط برای ساخت فضاهای مذهبی تلاش می‌کردند اما با جهت‌دهی که صورت گرفت اکنون بر اساس اولویت‌ها کمک می‌شود.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: مردم همیشه پای کار بوده و هستند و کوتاهی از سوی ما مسئولان بوده که از مردم کمک نخواسته‌ایم در صورتی‌که طی مدت 4 سال تنها در حوزه بهداشت و درمان 15 میلیارد تومان مردم کمک کرده‌اند.

وی با بیان این‌که باید اولویت‌ها برای مردم تشریح شود که در این خصوص روحانیت نقش بسیار حائز اهمیتی دارد و می‌طلبد در این خصوص فرهنگ سازی کنند، عنوان کرد: فضاهای مختلفی که اولویت‌گذاری شده و خیرین کمک کردند بدون شک برای آموزش و پرورش ارزشمند است.

فرماندار کاشمر با اعلام این‌که تاکنون دولت کمک کرده و خواهد کرد به طوری‌که برای امسال هزار میلیارد اوراق مشارکت به رغم تمامی مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: خیرین و مردم همه باید تلاش کنیم و از سویی دولت هم تعهدات خود را اجرایی می‌کند تا بتوانیم فضای خوبی را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد؛ اگر در جنگ اقتصادی بخواهیم موفق باشیم باید فضایی ایجاد کرد که نخبگان بتوانند در آنجا پرورش پیدا کرده و استعدادهای بسیار خوب منطقه شناسایی و آموزش داده شوند.

در پایان مراسم از خیرین نیز تقدیر و تشکر گردید.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=745
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.