• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
13

نبی‌پور از کاشمر «عزیز» رفت

  • کد خبر : 1166
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
نبی‌پور از کاشمر «عزیز» رفت
اگرچه مدت حضور "محمدعلی نبی‌پور" در کسوت فرماندار کاشمر، برای اداره اموری شهرستانی که (درست یا غلط) به سیاسی بودن شهره است قریب یک‌سال می‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه او توانست تا حدودی مسائل سیاسی را نه پیش‌تر از سایر مسائل، که در کنار آن ببیند و برای توسعه شهر خط و خطوط را کنار بگذارد اما بر مشی و مرام اصلاح‌طلبانه بماند و این سلیقه سیاسی را ارج نهد.

به نظرم” نبی‌پور” فرمانداری است که همچون برخی دیگر از چهره‌های مسئول خدوم این دیار در یادها خواهد ماند زیرا توانست به گونه‌ای مدیریت کند که مسیر توسعه و خدمت‌گزاری را تسهیل نماید. او اگرچه مشی سیاسی اصلاح‌طلبی داشت اما اولویت کارش را توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی منطقه گذاشت و در مراسم معارفه خود از مدیران خواست در دیدارهای اولیه با وی، برنامه کاری‌شان را به همراه داشته باشند تا همین دید و بازدیدهای معمول هم در مسیر برنامه‌ریزی برای اداره بهتر امور منطقه باشد. زیرا او با اِشراف بر مسائل شهرستان، از توسعه نیافتگی منطقه به رغم وجود پتانسیل‌های بسیار آن آگاهی داشت و در هر قدمی که برداشت، سعی کرد کاشمر را در این مسیر قرار دهد.
این روزها با مرور اتفاقاتی که پارسال در زمان انتقال او از فرمانداری گناباد به کاشمر اتفاق افتاد و طومارهایی که مردم گناباد نوشتند و خطابه‌هایی که مسئولان آن شهرستان بیان کردند، برنامه‌ محوری او بیشتر معنا می‌یابد زیرا او مدیری بی‌حاشیه بود و مسائل را در مدت یک‌سال سکانداری فرمانداری کاشمر مدبرانه و مصلحانه حل و فصل کرد چه آنجا که با جدیت برخورد کرد و چه آنجا که تساهل و تسامح به خرج داد.
ضمن آن‌که حضور “نبی‌پور” برای ما به عنوان عضوی از اهالی رسانه شهرستان نیز خود یک فرصت بود چرا که او خود سابقه فعالیت رسانه‌ای داشت و اهمیت پیام و نقش پیام‌رسانی صادقانه و نقادی‌های تیزبینانه را می‌دانست و به آن بها می‌داد و ارتباط‌گرا بود و در کمال صداقت و درستکاری در سنگر خدمت به مردم و جهت تحقق اهداف نظام جمهوری‌اسلامی، خالصانه از هیچ کوششی دریغ ننمود و اینک با دعای خیر مردم این دیار، سنگر مدیریت جهادی خود را به دیگری می‌سپارد تا در کارزار انتخابات مجلس بخت خویش را بیازماید.
تغییرات، جزئی از مدیریت است؛ خواه خوشایندمان باشد خواه نباشد. اما واقعیت این است وقتی مدیر جدیدی در منصبی قرار می‌گیرد ایده‌ها و افکار جدیدی را نیز با خود می‌آورد که می‌تواند نقش مهمی در بهبود شرایط داشته باشد. اینک “مسلم ساقی” فرماندار جدید کاشمر هم به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان می‌تواند با ایده‌های جدید و در تعامل با سایر مسئولین، مدیریت شهرستان را به نحو مطلوب پیش ببرد و فرآیند خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل و تسریع نماید تا توسعه منطقه سرعت مناسبی پیدا کند.
تغییرات مدیریتی امری عادی است به ویژه آن‌که این بار تغییر فرماندار در پی استعفای نبی‌پور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم صورت گرفته، لذا این تغییر را بر مبنای قاعده می‌بینیم و امیدواریم کارها در این مجموعه به صورت صحیح و قاعده‌مند همچون گذشته انجام ‌گیرد و همه افراد مجموعه مدیریت ستادی در یک مسیر و هدف حرکت کنند و خدمت‌رسانی و توسعه همه جانبه شهرستان را سرلوحه کار قرار دهند و جناب “ساقی” نیز در پایان دوره خدمتی خویش که امیدواریم طولانی باشد، شهرستان را با شرایطی بهتر از قبل، به فرماندار بعدی تحویل دهند.
برای آقای نبی‌پور در برنامه‌های پیشِ‌رو، و برای آقای ساقی در جایگاه فرمانداری کاشمر آرزوی توفیق روزافزون داریم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1166
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.