• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
8

فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت

  • کد خبر : 6800
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت
صدای خاوران- دفاع و حمایت از مردم فلسطین، ارائه‌ی کمک‌های نقدی و غیر نقدی، از نقاط مختلف کشور و حتی شهرستان‌های کوچک در پیشبرد انتفاضه‌ی مردم فلسطین مؤثر است و شاید به همین دلیل برپایی مراسم تظاهرات روز قدس در حمایت از جنبش‌های انقلابی فلسطینیان و برای آزادی قدس و دستیابی مسلمانان به مسجدالاقصی- مآمن و ملجأ مسلمانان - راه را برای تحقق حکومت اسلامی در سرزمین اشغالی فلسطین هموار نماید.

پیام هستی‌بخش اسلام خروج انسان از ظلمات شرک و بی‌عدالتی، تبعیض، جهل و فساد و حرکت به سوی نور توحید، معنویت عدالت و کمال انسان است و بشر امروز بیش از هر زمان دیگر تشنه‌ی این پیام است.

اما عوامل بسیاری همچون حرکت‌های درونی امت اسلامی، دوری جهان اسلام از ضعف و زبونی و ذلت، پیشرفت و توسعه‌ی علم و آشکارتر شدن ظلم و جنایات قدرتمندان بین‌المللی می‌تواند روند اقبال جامعه‌ی بشری به پیام نورانی اسلام را شتاب بیشتری بخشد و ظرفیت‌های عالم را برای فهم این پیام بسیار بیشتر از گذشته نماید.

سیاستمداران، اندیشمندان و هنرمندان، علما و روحانیون جهان اسلام برای تبیین و ترویج این پیام باید سعی نمایند به وظایف خود در قبال فلسطين عمل کنند و سالگرد انتفاضه به عنوان مقطعی از تاریخ فلسطین را به دوره‌ای سرنوشت‌ساز تبدیل نمایند.

در حال حاضر بیداری نسل جوان و رو به رویش فلسطین با توجه به فرهنگ و تمدن و تاریخ آنان باعث شکست‌ناپذیری انتفاضه شده است. نسل امروز فلسطین توطئه‌ی برخی قدرتمندان جهانی برای حذف ملت و کشور فلسطین را در عرصه‌ی تاریخ درک کرده و فهمیده است.

به رغم همه‌ی حساسیت‌های جهانی نسبت به صهیونیست‌های غاصب و سرکوبگر این رژیم قابل شکست هست و به همین دلیل با همه وجود به میدان آمده است.

با این وجود اگر دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به وظایف خود یعنی کمک همه جانبه به فلسطین عمل کنند، این سرزمین مقدس به آغوش اسلام باز خواهد گشت و فلسطينيان با خلق حماسه‌ای عظیم و امیدوارکننده در انتفاضه، بیداری و عزم و اراده‌ی یک ملت را برای احقاق حقوق مسلم خویش متجلی ساخته است.

حماسه‌ی دفاع مقدس و انتفاضه‌ی مردم فلسطین دولت‌های اسلامی را در پاسخ به خواست ملت‌های مسلمان، به حمایت جدی از ملت فلسطین واداشته است.

آنچه به نظر می‌رسد، زمان پیروزی نهایی ملت فلسطین و هزینه‌ی این پیروزی كاهش يافته است؛ اما در صورت کوتاهی دولت‌های صاحب نفوذ و مجامع قدرتمند جهان اسلام در این زمینه، زمان آزادی فلسطين طولانی‌تر خواهد شد. به هر حال با شدت گرفتن مبارزات فلسطینی‌ها، دیر یا زود آزادی قدس عزیز اتفاق خواهد افتاد.

امت اسلامی هرگز خواستار جنگ در دنیا نیست بلکه از حقوق حقیقی خود دفاع می‌کند. امروز هیچ مسلمان واقعی نیست که فریاد زنان و مردانی که به خاطر آوارگی و غصبی که نسبت به جان و مالشان صورت گرفت است را نشنوند. اگر ما مسلمانیم و به قرآن عمل می‌کنیم خداوند دستور قتال با کسانی که به خانه و کاشانه‌ی مسلمانان هجوم آورده و آن را مورد تجاوز و غصب قرار می‌دهند، داده است. در این راه باید همه نیروهای دنیای اسلام برای برخورد شدید و سخت با اشغالگران بسیج شوند و از ملت بی‌پناه فلسطين دفاع و حمایت نمایند.

زیرا یکی از شرایط مهم برای توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی کشورهای اسلامی لزوم وجود امنیت و ثبات سیاسی در منطقه است که اسرائیل آن را به خطر انداخته و تهاجم گسترده‌ی اسرائیل با سلاح‌های سنگین علیه فلسطینی‌ها نه تنها صلح منطقه بلکه صلح جهانی را با مشکل مواجه ساخته است.

مسئله‌ی فلسطين دغدغه‌های جهان اسلام است و تلاش‌های اسرائیل برای ترور فعالان انتفاضه و تشدید تدابیر امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با برخورد جدی مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین بی‌اثر خواهد شد.

اعلام آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و برپایی تظاهرات در سراسر جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین صورت گرفته است.

علاوه بر این نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی با مصالح و منافع دولت‌های منطقه کاملاً ارتباط دارد به همین دلیل روشنفکران آگاه و آزاداندیش دنیای اسلام مقابله با اسرائیل را تأمین کننده‌ی مصالح ملت‌ها و کشورهای اسلامی می‌دانند.

از این سو ملت فلسطین دریافته است، فائق آمدن بر زبونی، تحقیر و خواری جز با مبارزه و مقاومت امکان‌پذیر نیست و از مذاکره هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و از سوی دیگر تلاش صهیونیست برای سرکوب شدیدتر ملت فلسطین بسیار به چشم می‌آید.

سرکوب و خشونت ممکن است در برهه‌ای ملت فلسطین را ظاهراً ساکت کند اما طوفان عقدهای خشم و کینه‌ی نوجوانان و جوانان فلسطینی سرانجام کاخ‌های صهیونیست را فرو خواهد ریخت و ویران خواهد کرد.

مهم‌تر از همه، محاسبات اسرائیل بر این استوار است که ملت فلسطین قدرت، عزم و نشاط مبارزه و مقابل را ندارد، اما انتفاضه پایه‌ی این محاسبات را بر هم ریخته و دولت صهیونیستی را برهم زده و مجبور به استعفا خواهد کرد.

ایرانیان به عنوان قطب مهم جهان اسلام با شدت یافتن تلاش فلسطينيان و برپایی انتفاضه به حمایت از آنان بر خواستند، با وجود این که دامنه‌ی کمک و حمایت کشورمان به مسلمانان تحت فشار اسرائیل غاصب بسیار عمیق است و تلاش برای تحقق این جمله که امام خمینی(ره) در قبال رژیم صهیونیستی فرمودند؛ غده‌ی سرطانی اسرائیل باید اساساً از این منطقه کنده شود، صورت می‌گیرد.

دفاع و حمایت از مردم فلسطین، ارائه‌ی کمک‌های نقدی و غیر نقدی، از نقاط مختلف کشور و حتی شهرستان‌های کوچک در پیشبرد انتفاضه‌ی مردم فلسطین مؤثر است و شاید به همین دلیل برپایی مراسم تظاهرات روز قدس در حمایت از جنبش‌های انقلابی فلسطینیان و برای آزادی قدس و دستیابی مسلمانان به مسجدالاقصی- مآمن و ملجأ مسلمانان – راه را برای تحقق حکومت اسلامی در سرزمین اشغالی فلسطین هموار نماید.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6800
  • نویسنده : محمد جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.