• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
9
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فرش کاشمر را با تحول در عرصه اقتصاد دیجیتال باید زنده کرد

  • کد خبر : 1778
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۰۱
فرش کاشمر را با تحول  در عرصه اقتصاد دیجیتال باید زنده کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‏که محور توسعه کشور در گرو اقتصاد دیجیتال است گفت: در عرصه اقتصادی وظیفه داریم ابتدا دسترسی را بالا ببریم، لذا اگر امروز فرش کاشمر رو به فراموشی است؛ با تحول دیجیتال می‌شود آن را زنده کرد و به بازارهای مطلوب عرضه نمود.

محمدجواد آذرجهرمی افزود: فناوری اطلاعات امروز کمربند اجرایی تمامی حوزه‎ها است و با ورود به تمامی عرصه‎ها به خصوص بخش کشاورزی موجب افزایش بهره‎وری می‎گردد.

وی عنوان کرد: وقتی اقتصاد دیجیتال در فرآیند مدیریت کشاورزی وارد می‎شود تحول بزرگی ایجاد می‎کند به‌طوری‌که شاهد افزایش محصول و کاهش منابع آبی هستیم.

وی بیان کرد: تحول اقتصاد دیجیتال موجب می‎شود شبکه توزیع هم تغییر کند

آذرجهرمی افزود: باید از مواهب اقتصادی فناوری دیجیتال بهره‎مند شویم، امروز فقط در یکی از شرکت حمل و نقل اینترنتی 1600 نفر کارمند و بیش از 800 هزار خودرو و راننده برای آن کار می‎کنند و این از مواهب ظرفیت‎های ایجاد شده است.

وی با تأکید بر این‏که باید فرآیند و مکانیزم رشد نخبگان در کشور را تسهیل کنیم، افزود: از پیرمردانی که به صندلی‎های خود چسبیده‌اند و حاضر به لند شدن نیستند نمی‎توان چنین انتظاراتی را داشت.

وی بیان کرد: برای رشد و رفع مشکلات ، نخبگان در این عرصه ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهند که این کار انجام شده و مصوبه دولت  برای طرح‌های  نوآفرین با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا گرفته شده است.

وی گفت: در طرح نوآفرین استارتاپ‌هایی را مدنظر داریم که اندازه اقتصادی آن‌ها از صفر تا 500 میلیون تومان درآمد سالانه است .

وی با اشاره به این‏که طرح «نوآفرین» با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، توانایی ایجاد ۶۸ هزار شغل در سال را دارد، عنوان کرد: به‌زودی اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد.

وی به ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحول دیجیتال اشاره  و ابرازکرد: اکنون ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به حدی رسیده که وزیر امور خارجه، مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‎کنند تا صدای وی از طریق فضای مجازی به گوش مردم و سیاستمداران سایر کشورها نرسد.

وی اظهار کرد: نباید از فضای مجازی ترس و هراس داشت  و فقط باید شیوه بیان را دانست و به جنبه‎ها مهم آن توجه داشت .

وی گفت: امروزه تحول دیجیتال موجب تغییراتی در سبک زندگی مردم شده و بسیاری از صف‌های طویل و مشاغل حذف شده و به‌جای آن رویش‌های بسیاری از مشاغل جدید را خواهیم داشت.

وی راه‌حل فضای مجازی از نظر مسائل اجتماعی و فرهنگی را حضور جریان ساز دانست و گفت: شفافیت از فرصت‎های شبکه‎های مجازی است، اگر نورافکن شبکه‌های اجتماعی در مسئولین سابق بود چه‌بسا عملکردشان شدیدتر از آنچه امروز است نقد می‎شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1778
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.