• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
7
توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی؛

عملیات احداث 50 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در بردسکن آغاز شد

  • کد خبر : 743
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
عملیات احداث 50 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در بردسکن آغاز شد
طی مراسمی با حضور استاندار خراسان‌رضوی، عملیات احداث، نوسازی، بازسازی و تعمیر50 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل روستای سیف‌آباد بردسکن آغاز شد.

استاندار خراسان‌رضوی در جمع اهالی روستای سیل‌زده سیف‌آباد، ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر واحدهای خسارت‌دیده از سیل در بردسکن با کمک مردم و حمایت مسئولان بازسازی و تعمیر شوند.

علیرضا رزم‌حسینی بیان کرد: طی سه دهه اخیر خشک‌سالی تقریباً همه استان‌های کشور را در برگرفته بود به‌گونه‌ای که با بحران آب شرب مواجه بودیم و میلیاردها تومان برای رفع این مشکل باید هزینه می‌کردیم که خوشبختانه با بارندگی‌های فروردین‌ماه، اکنون همه سدهای استان پر است.

وی عنوان کرد: در بارندگی‌های اخیر به دلیل دست‌اندازی‌هایی که ما به رودخانه و زمین‌ها داشته‌ایم، در زمان سیلاب شاهد تخریب‌هایی بودیم.

29 درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان بازسازی شده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم اعلام کرد: از مجموع 486 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خراسان‌رضوی تنها 29 درصد نوسازی و بازسازی شده‌اند، حال آن‌که در مقایسه با کشور که 35 درصد واحدهای مسکونی بازسازی و نوسازی شده‌اند؛ کم است.

سیدرضا موسوی‌نیا در این مراسم گفت: در شهرستان بردسکن از12 هزار و237 واحد مسکونی، دو هزار و 600 واحد بازسازی شده که 21 درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در بارندگی اخیر 26 شهرستان دچار حادثه شده و 615 نقطه روستایی خسارت دیدند که در بردسکن در مجموع  هزار و 109 واحد نیازمند بازسازی و یا تخریب‌اند.

موسوی‌نیا افزود: با تمام مشکلات و کمبود اعتبارات و تسهیلات، در روستای سیف‌آباد کار بازسازی و مقاوم‌سازی50 واحد را شروع کرده‌ایم که برای شروع عملیات بازسازی، حسب تکلیف با حضور استاندار کلنگ‌زنی به‌طور رسمی انجام می‌شود.

وی با استفاده از کم‌توجهی نسبت به مقاوم‌سازی مسکن روستایی که موجب تخریب واحدهای مسکونی روستایی شده، گفت: در سیل اخیر در روستای سیف‌آباد واحدهای مقاوم‌سازی شده سالم و پابرجا مانده‌اند.

موسوی‏نیا افزود: به‌منظور مقاوم‌سازی و بازسازی منازل مسکونی، تسهیلاتی به مبلغ40 میلیون تومان در روستا و10 میلیون تومان بلاعوض و در شهرها 50 میلیون تومان و 12 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

خسارت همه بخش‌های آسیب‌دیده از سیل باید جبران شود

سرپرست فرمانداری بردسکن نیز گفت: این شهرستان در روزهای 26 اسفند، 6 فروردین و 25 و 26 فروردین وقوع سیلاب را تجربه کرد، به‌طوری‌که این سیل در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود، لذا انتظار می‌رود؛ خسارت همه بخش‌های آسیب‌دیده از سیل جبران شود.

ابراهیم قاسم‏ پور عنوان کرد: امسال در شهرستان بردسکن شاهد بارش 110 میلی‌متری باران طی مدت 48 ساعت بودیم که خساراتی به بخش‌های کشاورزی، مسکن و راه‌های روستایی وارد شد.

به گفته او حضور استاندار و هیئت همراه در روستای سیف‌آباد که از سیل اخیر خسارت‌دیده، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع و دغدغه مسئولان استانی برای کمک به مردم خسارت‌دیده از سیل است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در کنار اجرای عملیات کلنگ ‏زنی و احداث بناهای خسارت‌دیده از سیل، خسارت‌های وارده در بخش‌های دیگر هم جبران و مشکلات حل شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=743
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.