• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
3
رئیس بنیاد مسکن انقلاب ‏اسلامی بردسکن:

عمليات ساخت 136 واحد نهضت ملي مسکن شروع شده است

  • کد خبر : 8106
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
عمليات ساخت 136 واحد نهضت ملي مسکن شروع شده است
صدای خاوران-از چند روز قبل تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستاییان با نرخ 5 درصد و بازپرداخت 17 ساله اعلام‌شده که به‌مرور به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند، واگذاری زمین به‌صورت ۹۹ ساله در روستاهایی که بنیاد مسکن زمین دارد، انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‏اسلامی بردسکن گفت: تاکنون زمین برای ۱۳۶ متقاضی تأمین و عملیات ساخت آن شروع‌ شده و ۳ واحد هم به بهره‌برداری رسیده است.

رضا احمدی‌فر در گفت‌وگویی خاطر نشان کرد: در شهر بردسکن سه هزار و 656  نفر ثبت‌نام اولیه خود را در سامانه نهضت ملی مسکن انجام داده و 2008 نفر تائید نهایی شده‌اند که پس از تأمین زمین، قرعه‌کشی متقاضیان و عملیات ساخت شروع خواهد شد.

وی با بیان این‏که تاکنون زمین برای ۱۳۶ متقاضی تأمین و عملیات ساخت آن شروع‌ شده و ۳ واحد هم به بهره‌برداری رسیده است؛ تصریح کرد: راه و شهرسازی اقداماتی برای تأمین زمین انجام داده که امیدواریم به‌زودی ابلاغ و تحویل بنیاد مسکن شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‏اسلامی بردسکن تسهیلات نهضت ملی مسکن شهری را 300 میلیون تومان با سود 18 درصد و بازپرداخت 17 ساله اعلام کرد و گفت: هرچند متراژ واحدها متفاوت هستند، اما اگر مالک بخواهد یک واحد 100 متری بسازد این تسهیلات پاسخگوی 50 درصد ساخت‌وساز خواهد بود. ولی هر چه متراژ افزایش یابد آورده متقاضی نیز باید بیشتر شود.

وی عنوان کرد: هنوز تصمیم‌گیری نهایی برای اجرای ویلایی و یا چندطبقه بودن واحدهای نهضت ملی مسکن شهر بردسکن نشده، اما فکر نمی‌کنم بیشتر از دوطبقه باشد.

احمدی‏فر در ادامه به وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در شهر انابد اشاره کرد و گفت: تاکنون در این شهر 430 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تائید نهایی 158 نفر متقاضی و قرعه‌کشی انجام‌شده و متقاضیان در حال اخذ پروانه ساخت هستند، واحدها در این شهر ویلایی احداث می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن همچنین سهم شهرآباد از طرح نهضت ملی مسکن را صفر اعلام کرد و گفت: به دلیل نبودِ زمین دولتی در شهر شهرآباد تنها یک متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده است.

وی تصریح کرد: افرادی که در این طرح ثبت‌نام کرده ولی هنوز برای تشکیل پرونده مراجعه‌ای نداشته‌اند، رد درخواست می‌شوند، لذا می‌طلبد هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام داده و مدارک خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

احمدی‏فر بیان کرد: از چند روز قبل تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستاییان با نرخ 5 درصد و بازپرداخت 17 ساله اعلام‌شده که به‌مرور به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند، واگذاری زمین به‌صورت ۹۹ ساله در روستاهایی که بنیاد مسکن زمین دارد، انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه اخیراً طی بخشنامه اعلام‌شده فعلاً نیازی به آورده اولیه 40 میلیون تومان نیست و قرعه‌کشی انجام می‌شود، البته از متقاضی تعهد گرفته خواهد شد که طی مدت مشخص باید آورده خود را تکمیل و اگر در آن بازه زمانی به تعهد خود عمل نکنند، آن زمان از لیست متقاضیان حذف می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8106
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.