• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
12
مدیر برق شهرستان کاشمر

ضرورت مشارکت همگانی برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در تابستان

  • کد خبر : 1475
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۴۶
ضرورت مشارکت همگانی برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در تابستان
مدیر برق شهرستان کاشمر بر ضرورت مشارکت مردم این شهرستان در صرفه‌جویی در مصرف برق برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در تابستان تاکید کرد.

سیدجواد رضایی در همایش مدیریت مصرف انرژی گفت: حدود 35 درصد انرژی برق شهرستان در بخش خانگی مصرف می‌شود، لذا انتظار می‌رود که بانوان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده نقش اساسی در استفاده بهینه از انرژی برق در خانواده را ایفا نمایند تا بتوانیم میزان مصرف برق در پیک بار را تعدیل نمائیم.

مهندس رضائی اظهار کرد: میزان تولید برق در کشور مشخص است لذا بایستی میزان مصرف کنترل شود تا به حد تولید نرسد چرا که در این‌صورت باعث خاموشی گسترده در شبکه خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به وضعیت پیک بار شهرستان چنانچه هر خانواده فقط 10درصد در مصرف برق صرفه‌جویی نماید می‌توانیم بدون خاموشی از تابستان عبور نمائیم.

رضایی اضافه کرد: بر اساس آمار وزارت نیرو با توجه به رشد بار سال‌جاری، نزدیک به 4000 مگاوات کمبود تولید وجود دارد که بایستی با اجرای تفاهم‌نامه‌ها در بخش کشاورزی، صنایع، ادارات و اقدامات فرهنگی در بخش تجاری و خانگی این میزان کمبود تولید را جبران نمائیم.

وی با تشکر از کشاورزان و صنایعی که در اجرای تفاهم‌نامه‌ها همکاری می‌نمایند خاطر نشان کرد: براساس آمار شرکت توزیع برق استان خراسان‌رضوی میزان همکاری کشاورزان و صنایع و ادارات شهرستان کاشمر در زمینه اجرای تفاهم‌نامه‌ها در استان جزء رتبه‌های اول هستیم.

مهندس رضائی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانواده‌ها باید با مدیریت نمودن مصرف برق، مبلغ قبوض خود را نیز مدیریت نمایند. خانواده‌هایی که برق بیشتری مصرف می‌کنند باید چند برابر هزینه پرداخت نمایند. به عنوان مثال اگر در قبض برقی میزان مصرف دو برابر شود، مبلغ قبض چهار برابر می‌شود، چراکه مصرف بیشتر برق در قبوض به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود.

وی یادآوری نمود؛ به جهت کاهش هزینه برق در خانواده ضمن عدم استفاده از وسائل برقی پرمصرف در ساعات پیک، در زمان خرید لوازم برقی به ویژه وسایلی مثل یخچال و فریزر که پیوسته در برق هستند به برچسب انرژی وسیله نیز توجه جدی نمایند.

مدیر برق شهرستان کاشمر در پایان اعلام نمود: در این روزهای گرم تابستان تمام تلاش همکارانم در جهت پایدار نگه داشتن شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی است، لذا از عموم همشهریان درخواست داریم ما را در این مسیر یاری نمایند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1475
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.