• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
14
شهردار کاشمر:

شهرداری کاشمر در مناطق کم برخوردار زیرساخت‌های ورزشی مهیا می‌کند

  • کد خبر : 2306
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
شهرداری کاشمر در مناطق کم برخوردار زیرساخت‌های ورزشی مهیا می‌کند
شهردار کاشمر گفت: شهرداری در مناطق کم برخوردار زیرساخت‌های ورزشی مهیا می‌کند.

جعفر سلیمانی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که در انجام این مهم، اداره کل ورزش و جوانان به ما کمک کند، گفت: نگاه ما به ورزش سرمایه‌گذاری است و طی پنج سال گذشته بیشتر از اداره ورزش و جوانان در بخش زیرساخت‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: برای تحقق پروژه‌های ورزشی در دست اقدام، نیاز به همکاری داریم تا به نتیجه برسد زیرا تاکنون در تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها تنها بوده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که کاشمر به دونیمه شمالی و جنوبی تقسیم‌شده و اراضی دولتی و تمامی امکانات، زیرساخت‌ها و سالن‌های ورزشی در شمال شهر ساخته‌شده است؛ تصریح کرد: جهت ایجاد تعادل و تأمین ظرفیت‌های ورزشی در سطح محلات، شهرداری 10 باب سالن ورزشی را مستقلاً جانمایی کرد.

سلیمانی گفت: طی سه سال، سه باب سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده و یک باب هم در آستانه بهره‌برداری است.

وی افزود: سالیانه بین 100 تا 200 میلیون تومان به هیئت‌ها در مناسبت‌های ورزشی کمک می‌کنیم و تاکنون بالغ‌ بر 200 دستگاه دوچرخه در پیاده‌روی همگانی به شرکت‌کنندگان جایزه داده‌ایم.

وی بیان کرد: کمک‌هایی شهرداری کاشمر به هیئت‌های مختلف ورزشی در اعزام‌ها و تأمین وسیله ایاب و ذهاب و تأمین هزینه تشویق‌ها داشته است.

شهردار کاشمر بیان کرد: با کمک نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی، در برنامه سال 98 در محلات کم برخوردار دو باب سالن ورزشی و یک چمن ورزشی از محل اعتبارات ملی ستاد بازآفرینی، ایجاد می‌کنیم.

سلیمانی در ادامه با بیان این‌که جهت افزایش فرهنگ دوچرخه‌سواری، یک لاین دوچرخه‌سواری به طول سه کیلومتر در بلوار سیدمرتضی راه‌اندازی کرده‌ایم؛ افزود: شهرداری کاشمر تنها شهرداری در استان است که در ترمیم ساختار نیروی انسانی آتش‌نشانی، رویکرد به قهرمانان ورزشی داشته و شش نفر از این افراد را به‌کارگیری نموده است.

وی عنوان کرد: بوستان ورزشی بانوان ماهیتش یک دهکده ورزشی است، محیط بسیار مفرحی در مساحت چهار هکتار که ارزش زمین به دلیل مکان مناسب حدود 45 میلیارد تومان است که با ایجاد این بوستان، فرصتی را برای بانوان فراهم می‌کند که در محیط محصوری با دیوارهایی به ارتفاع پنج متر با بدنه سازی بسیار شکیلی که صورت می‌گیرد، به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

سلیمانی با بیان این‌که یک سالن ورزشی و چهار سالن ورزشی هوازی در بوستان ورزشی بانوان پیش‌بینی‌شده که از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: در پارک بانوان 23 آیتم ورزشی پیش‌بینی‌شده که بانوان می‌توانند در محیطی کاملاً حفاظت‌شده به ورزش بپردازند.

وی با بیان این‌که متأسفانه بانوان شهرستان در محیط‌هایی بسیار نامطلوب و زیرزمین‌هایی به ارتفاع محدود با تراکم جمعیت بسیار بالا با هوایی بسیار نامطلوب ورزش می‌کنند که در همین راستا تلاش شده چهار باب سالن ورزشی را در مجموعه پارک بانوان با کمک خیرین و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان به سرانجام برسانیم، اظهار کرد: بوستان ورزشی بانوان دومین مجموعه بعد از مشهد است که در کاشمر راه‌اندازی می‌شود.

شهردار کاشمر بیان کرد: آمادگی داریم در مناطق کم برخوردار تمامی زیرساخت‌های ورزشی لازم را فراهم کنیم و اداره کل ورزش و جوانان فقط چمن را تأمین کند.

وی افزود: هم‌اکنون در ضلع جنوب زیارتگاه شهید مدرس این زمین آماده‌شده و همچنین دو زمین آماده برای نصب چمن مصنوعی داریم که می‌تواند در خدمت ورزش قرار گیرد.

سلیمانی اظهار کرد: با توجه به این‌که کاشمر فاقد هرگونه سالن سرپوشیده بزرگ و استاندارد برای برگزاری مسابقات فوتسال است و متأسفانه سالن سکودار نداریم به‌طوری‌که شهری با قدمت 90 سال از این امکان بی‌بهره است و در برگزاری مسابقات، مشکلاتی جدی وجود دارد؛ آمادگی داریم به‌صورت مشارکتی با اداره کل ورزش و جوانان مجموعه ورزشی سرپوشیده در بافت پیرامونی زیارتگاه شهید مدرس ایجاد و زمین موردنیاز را تأمین می‌کنیم و تا مبلغ یک میلیارد تومان بابت فونداسیون و اسکلت هزینه  می‌شود که اگر همکاری خوبی انجام گیرد تا پایان سال سوله آن تکمیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2306
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.