• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
5
معاون استاندار خراسان رضوی:

شهرداریها خط مقدم طرح نهضت ملی مسکن هستند

  • کد خبر : 7782
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
شهرداریها خط مقدم طرح نهضت ملی مسکن هستند
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران به نقل از ایرنا ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداریها خط مقدم آماده‌سازی زمین در اراضی طرح نهضت ملی مسکن هستند.

جواد خدایی افزود: شهرداریها به دلیل استقرار در شهرها و تسلط و شناختی که بر اراضی نهضت ملی مسکن دارند، می‌توانند شبکه معابر، پیاده راهها و فضای عمومی اولیه را بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین زیر ساخت ها در حوزه تخصصی همچون خدمات رسانی در خصوص آب، برق، گاز و مخابرات بر عهده دستگاه‌های تخصصی قرار دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش روبنایی طرح هایی مانند مدارس، اماکن ورزشی و حوزه های بهداشتی و درمانی نیز با کمک دولت همزمان اجرا می‌شود تا نیاز ساکنان این مجموعه ها تامین شود.

خدایی افزود: نهضت ملی مسکن برنامه اولویت دار دولت در کشور است و حدود ۴۰۰ هزار واحد از چهار میلیون واحدی که دولت قول ساخت آن را در طول چهار سال به مردم داده است در استان خراسان رضوی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی، ۶۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و حدود ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهر مشهد و حومه آن شامل گلبهار، بینالود و شهرک مهرگان ساخته خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش‌های مختلف استانی، زمین در قالب‌های مختلف خود مالکی و مشارکتی واگذار می شود و بر همین اساس در روستاها و شهرهای دارای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا خود اشخاص مسکن خویش را بسازند.

وی بیان کرد: در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برای ساخت خانه های ویلایی تک واحدی یا ۲ واحدی اقدام می‌شود که واحدها به صورت ویلایی با دسترسی های جداگانه ساخته می شود.

ایرنا

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7782
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.