• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
7
بخشدار مرکزی خلیل آباد

رونق تولید و گردشگری خلیل‌آباد در گرو حمایت

  • کد خبر : 479
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
رونق تولید و گردشگری خلیل‌آباد در گرو حمایت
بخشدار مرکزی خلیل‌آباد گفت: رونق تولید و گردشگری خلیل‌آباد نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و تلاش مضاعف متولیان است.

ریحانه شریعتی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر با دغدغه مسائل اقتصادی و معیشتی، در نام‌گذاری سال‌ها دقت نظر داشته و در واقع مسیری روشن و متعالی برای مسئولین و خدمت‌گزاران به مردم، معرفی می‌نمایند.

وی افزود: خوشبختانه نگاه استاندار محترم خراسان‌رضوی که از مدیران پیشگام حرکت‌های اقتصادی هستند، رویکردشان به موضوع رونق تولید قابل‌توجه است و تشکیل مثلث اقتصادی از ابتکارات ایشان بوده که بدون‏شک اثرات بسیار پرباری در بر خواهد داشت.

بخشدار مرکزی خلیل‌آباد با تأکید بر رونق گرفتن  کسب‌وکارهای کوچک و خانوادگی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد هستیم در منطقه رونق این نوع کسب‌وکارها با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی رقم خورده است.

وی توسعه گردشگری در مناطق روستایی و بافت‌های بومی که ریشه در فرهنگ و اصالت فرهنگی شهرستان دارد را بسیار ضروری دانست و افزود: مجاورت بسیاری از روستاهای بخش مرکزی با مرکز شهرستان موجب گردیده فرصت بیشتری برای جذب گردشگر فراهم آید.

شریعتی با بیان این‌که رشد و توسعه صنعت گردشگری و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک عاملی برای رونق تولید است؛ گفت: در این راستا می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله غذاها، هنرها و ورزش‌های بومی منطقه توجه ویژه‌ای داشت.

وی عنوان کرد: بخش مرکزی خلیل‌آباد ریشه‌های تمدن کهن ترشیز را در خود جای داده و چشم‌اندازهای زیبا، طبیعی و خدادادی و وجود چشمه آب گرم در بالادست روستای دهنو یکی از بهترین پتانسیل‌های قوی در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.

بخشدار مرکزی خلیل‌آباد همچنین عنوان کرد: وجود عمارت‌های قدیمی با قدمتی بیش از۳۰۰ سال در برخی از روستاها از جمله نصرآباد و هفت خانه تجلی روح و نفس تمدن را به‌خوبی نمایان می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر تقویت و ایجاد انگیزه برای متولیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی از وظایف اصلی ماست.

وی گفت: بدون‏شک علاوه بر رسالت خادم مردم بودن و کمک به رشد و توسعه پایدار هرچه بیشتر منطقه باید نسبت به معرفی فرهنگ و تمدن ناب روستاهای منطقه که تمامی ریشه در اسلام دارد، تلاش بیشتری کرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=479
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.