• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
7
یک استاد حوزه و دانشگاه :

روحانیان قداست لباس روحانیت را حفظ کنند

  • کد خبر : 403
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی طلاب لباس روحانیت را بر تن می‎کنند، باید تقدس آن را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت، در مراسم عمامه‌گذاری ۶ نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) کاشمر که به‌تازگی ملبس به‌ لباس روحانیت شده‌اند، در خصوص مکتب جهانی اهل‌بیت(ع) و رسالت روحانیان افزود: روحانیان باید با کتاب نهج‌البلاغه بیشتر انس بگیرند؛ چرا که این کتاب یکی از گنجینه‌هاست.

این مبلغ بین‌المللی با اشاره به این‌که متأسفانه برخی از محتوای نهج‌البلاغه بی‌اطلاع هستند، عنوان کرد: به‌رغم این‌که دنیا تشنه معارف است و در اروپا از معارف حضرت علی(ع) استفاده می‌شود، اما گاهی از روی خصومت‌ها و دشمنی‌ها حاضر نیستند منبع و مسند را ذکر کنند در این خصوص رسالت سنگین و خطیری بر دوش روحانیان است.

دهشت افزود: دشمنان ۴۰ سال است با این نظام جنگ دارند، حال آن‌که این نظام برای شیوخ و روحانیان نیست، بلکه نظام الهی بوده و طلاب تنها یک واسطه هستند.

وی با بیان این‌که تأثیر حوزه‌های علمیه شیعی در گسترش و تبیین این رسالت جهانی بسیار حائز اهمیت است، گفت: طلبه‌ای که بخواهد احساسی، سفارشی و توصیه‌ای باشد به درد نمی‌خورد و همان بهتر که در این مسیر نباشد.

دهشت عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند اگر روحانی شوند به پست و مقامی خواهند رسید درصورتی‌که این‌گونه نیست، در این مسیر باید عقلانی پیش رفت.

دهشت افزود: افرادی که لباس روحانیت بر تن می‌کنند باید جریان‌سازی کرده و گفتمان قالب دین را عملیاتی کنند البته باید مراقب بود که اسلام از افراد ملبس به لباس دین، سیلی نخورد.

وی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) و جهانی کردن آن باید جریان‌سازی کرد، سپس جریان‌سازی تبدیل به گفتمان قالب شود و سپس در حوزه عمل وارد شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=403
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.