• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
3

دعایی از جنس آوا

  • کد خبر : 8478
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
صدای خاوران-بارالها، امسال حال مستاجرین بدجور گرفته شد؛ قول‌های مسئولین هم نه تنها به سرانجام نرسید که سیاست‌های غلط‌شان کرایه خانه‌ها را سرسام‌آور کرد؛ مسئولین ما را ببخش و ما را بیامرز تا سر سال نو، شر درست نشود. پروردگارا، در سال نو و در سال‌های بعد به ما پویایی اعضای‌شورا، نشاط مسئولین تازه‌کار، صبوری هلال‌احمر، مناعت طبع بانک‌ها را هرگز عطا نفرما چون ممکن است موجب خسران گردد.

در آغاز هرسالی، این بنده خدا، به زبان الکن خودش دعایی می‌سازد که به‌طور خصوصی خدمت آن جناب عزوجل ارائه می‌شود. امسال تصمیم بر آن شد دعای مربوط به طور سرگشاده و از طریق زیرگذر ارسال شود تا دیگر شهروندان این دیار هم از آن آگاه و در صورت تمایل تکرار بفرمایند.

دعای ویژه سال 1402 که در هنگام سال‌تحویل از سوی مدیریت «آوای‌کاشمر» خوانده می‌شود و تا تاریخ سیزدهم فروردین اعتبار دارد، به‌قرار ذیل است:

خداوندا، بزرگ است قدر و مرتبه تو و کوچک و خردند این آفریدگان. تو گرداننده روزها و ماه‌ها و سال‌هایی و تو مجاز کرده‌ای که هر بنده‌ای به زبان خود با تو سخن بگوید و از تو خواسته‌ای را بخواهد. پس بدان‌که این بنده کوچک از تو می‌خواهد که سال پیش رو، سالی نیک باشد و شر و بدی از خود و خانواده و کشورش دور باشد.

خداوندا؛ تو برتر از آنی که چیزی مانع تحقق اراده‌ات شود. پس با وجود همه تلاش‌های همان بنده‌های آب زیر کاهت که خودت بهتر از ما می‌شناسی‌شان، از تو می‌خواهیم که مانع وقوع اتفاق ناگواری برای این نشریه در این سال بشوی.

بارالها؛ نعمت‌های جهان همه از توست. تو به ما مناطق ییلاقی کوه‌سرخ، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و پتانسیل‌های بالقوه دادی، اما خودت شاهدی که وعده وعیدها برای بالفعل کردن این پتانسیل‌ها از جمله احداث هتل و… عملی نشده است! از تو عاجزانه می‌خواهیم یا مانع حیف شدن این پتانسیل‌ها در منطقه ما شوی و یا کسانی که به‌جای مغز با شصت پای‏شان برای این دیار تصمیم‌گیری می‌کنند؛ عقل معاش عنایت فرمایی.

پروردگارا، تو بهتر از هرکسی سر ضمیر امور را می‌دانی. تو بهتر می‌دانی که یادداشت‌ها و گزارشات منتشر شده در مورد مسکن ملی، کلاته‌بزی، شورای‌شهر و چند مطلب دیگه که از روی خیرخواهی بوده انگار برعليه ما ‌شده و سوژه بعضی جلسات سری برای برخورد با ما شده است! جان‌های ما به فدای تو، ما را از شر این‌طور سوژه‌ها که خوشایند از ما بهتران نیست و سرمان را به باد می‌دهد، حفظ فرما.

خداوندا، تو می‌دانی ما کاشمری‌ها خیلی خودمان را دوست داریم و خیلی هم از خودمان راضی هستیم ولی مقداری مشغولیم و به همین دلیل هیچ توجهی به آثار باستانی، محیط‌زیست و پیشینه فرهنگی خودمان نداریم، بارالها ما را در این سال از شر دسائس از جمله از بین رفتن مکان‌های تاریخی و منابع طبیعی، انقراض حیات‌وحش و… محفوظ بدار.

خداوندا؛ تو آن‌قدر بزرگی که می‌توانی آبروی آدمی چون برخی از مسئولین با ماجرایی چون بی‌مهری با خبرنگاران و سکون و سکوت شهر حتى نزد منتقدین‌شان حفظ کنی. پس ابروی ما را هم حفظ کن.

الها، لیاقت و توانایی آدمیان در مقابل خواست تو قدری ندارد، پس همان‌گونه که بسیاری از افراد ناشناخته و بدون حتی یک روز تجربه کاری را برکشیدی و بر مسندی نشاندی، ما را هم در عین حال که ممکن است لیاقت نداشته باشیم، در سال جدید میان رقبان سربلند فرما و به‌جاهایی که خود نیز فکرش را نمی‌کنیم برسان!

كريما؛ در سالی که گذشت مقدر فرمودی برخی از محله‌ها بدون رعایت استانداردها، امکانات رفاهی از جمله گاز برای‌شان مهیا شود، تو خود می‌دانی اگر اتفاقی برای ساکنینش بیفتد کسی مسئولیتی قبول نخواهد کرد و امان از انتخابات و رأی! از تو می‌خواهیم ویژه ساکنین آن منطقه را از وقوع حوادث در امان داری!

خداوندا؛ دست تو بالاترین دست‌هاست. پس اگر در سال 1402رئیس‌جمهور آمریکا دستش را جلو آورد تا دست یک مسئول مملکت ما را بگیرد. از تو می‌خواهیم کاری کنی آقایان حواس‏شان را جمع کنند و اگر افاقه نکرد و دستش را گرفتند… خوب این‌گونه مسائل، به کسی ربطی ندارد.

ای عزیز! سهم و قدر هرکسی نزد تو مشخص و معلوم است. از تو عاجزانه می‌خواهیم که کارت یارانه ما را از شر حوادث و ایضاً تصمیمات عجیب‌وغریب دولتمردان محافظت فرمایی و بنزینی گران‌تر از لیتر 1500 تومان نصیب‏مان نفرمایی.

بارالها، امسال حال مستاجرین بدجور گرفته شد؛ قول‌های مسئولین هم نه تنها به سرانجام نرسید که سیاست‌های غلط‌شان کرایه خانه‌ها را سرسام‌آور کرد؛ مسئولین ما را ببخش و ما را بیامرز تا سر سال نو، شر درست نشود.

پروردگارا، در سال نو و در سال‌های بعد به ما پویایی اعضای‌شورا، نشاط مسئولین تازه‌کار، صبوری هلال‌احمر، مناعت طبع بانک‌ها را هرگز عطا نفرما چون ممکن است موجب خسران گردد.

آمين يا رب‌العالمین

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8478
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.