• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
7
امام جمعه کاشمر:

در جامعه روحانی توانا و مجرّب کم داریم

  • کد خبر : 1513
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۱۹
در جامعه روحانی توانا و مجرّب کم داریم
امام جمعه کاشمر گفت: رسالت مبلّغین دینی، گزارش برپایی مراسم روضه و نهار و شام نیست.

حجت‌الاسلام طباطبایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر که در دفتر امام جمعه با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، جمعی از روحانیون و مسئولین ادارات برگزار گردید؛ اظهار کرد: با تغییر مدیران سازمان تبلیغات با عمر کاری کوتاه، تحولی در رسالت این سازمان محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که برپایی منبر و نماز در مسجد و روستا و تلاش برای این‌که مسجدی بدون مُبلّغ نمانَد جزو گزارش‌های روزمرگی است؛ تصریح کرد: آیا با اعزام روحانی به یک روستا، مسجد، موسسه و اداره وظیفه اصلی خود را انجام می‌دهد؟ هدف فقط حضور روحانی است یا فلسفه بزرگتری بر عهده این مُبلغین است؟ وی با بیان این‌که علی‌رغم این‌که شهرستان کاشمر دارای قابلیت و استعدادهای فراوان و مردمی دین‌دار و ولایت‌مدار دارد؛ گفت: آیا با وجود این همه روحانی و مراسم، به هدف تبلیغ مناسبی رسیده‌ایم؟

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: در شهری که جوانان و مردم آن فقط در روز اربعین حسینی حضور 50 هزار نفری دارند، شایسته نیست طلاق آمار بالایی داشته باشد.

طباطبایی با بیان اینکه در این مراسمات رسالت امام حسین (ع) به خوبی ادا نشده است افزود: گزارش شام ، غذا و سیاه پوش و .. به چه درد می خورد؟ رسالت دین امام حسین کجا است و امروز با دین چگونه برخورد می‌کنیم؟

وی گفت: در دست همه نوجوانان و جوانان گوشی تلفن، ابزار تبلیغ دشمن است که ما هیچ کاری در ازای این هجمه دشمن انجام نداده‌ایم.

امام جمعه کاشمر با ابراز تأسف از این‌که در جامعه روحانی توانا و مجرّب کم داریم؛ گفت: ارتباط مُبلغان با دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار کم رنگ است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1513
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.