• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
6

خوابِ اصولگرایان برای کاستن حقوق ملت

  • کد خبر : 6388
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
خوابِ اصولگرایان برای کاستن حقوق ملت
صدای خاوران-الآن یک کارگر با یک سوم مزد روزانه می‌تواند برای ناهار حداقل یک چلوکباب بخورد اما زمانی که در ایران دلار ۷ تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد فقط می‌توانست نان و پنیر و انگور بخورد. اگر معیارتان شکم است این را هم بگویید!». یک نماینده مجلس انقلابی هم گفت: «قبلا سالی یک بار برنج می‌خوردیم و هرکسی در یک گوشه‌ای سرشو زمین می‌گذاشت و می‌خوابید الان طرف حداقل هفته‌ای یک بار برنج می‌خوره و زیر پتوی گلبافت و نرمینه خوابیده، گوشی هم دستشه و دو قورت و نیمش باقی است!!» اما نکته جالب قضیه این‌جاست که...

 

در این هشت‌روز هفته که مذاکرات برجام به گردنه آخر رسید، با طوفان به پا کردن اُمیکرون، شاهد رشد 200 درصدی مبتلایان بودیم. البته ماجرای اوکراین و موضع جنگی روسیه در این پرونده و حرف و حدیث‌های برخی نمایندگان مجلس انقلابی از درخواست استفاده از توالت مشترک تا سالی یک مرتبه برنج خوردن! هم مطرح شد که به قدر مجال این ستون به آنها خواهیم پرداخت.

معیارهای شکمی!!

در این گیر و دار که گرانی و مشکلات اقتصادی، تحریم و بحران‌های اجتماعی و زیست محیطی  بدجوری بر سر مردم آوار شده، عده‌ای از مسئولان با گفتار درمانی، مردم را به صبوری و تحمل دعوت می‌کنند. چندی پیش امام‌جمعه مشهد در مقایسه شرایط کنونی با دوران قبل از انقلاب، گفت: «الآن یک کارگر با یک سوم مزد روزانه می‌تواند برای ناهار حداقل یک چلوکباب بخورد اما زمانی که در ایران دلار ۷ تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد فقط می‌توانست نان و پنیر و انگور بخورد. اگر معیارتان شکم است این را هم بگویید!». یک نماینده مجلس انقلابی هم گفت: «قبلا سالی یک بار برنج می‌خوردیم و هرکسی در یک گوشه‌ای سرشو زمین می‌گذاشت و می‌خوابید الان طرف حداقل هفته‌ای یک بار برنج می‌خوره و زیر پتوی گلبافت و نرمینه خوابیده، گوشی هم دستشه و دو قورت و نیمش باقی است!!» اما نکته جالب قضیه این‌جاست که در دوران روحانی دلواپسان و مدعیان انقلابی‌گری، مدام بر سر دولت می‌کوبیدند که ملت تحت فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی در حال له‌شدن هستند؛ اما این روزها که دولت انقلابی روی کار است و حاکمیت یکپارچه به دست اصولگرایان و دلواپسان افتاده، همان افراد نه تنها از مشکلات روزافزون اقتصادی مردم و شکستن کمرشان زیر بار گرانی‌ها سخنی نمی‌گویند بلکه با دعوت مردم به صبوری در برابر مشکلات، پا را فراتر گذاشته و ضمن تحقیر ملت، شرایط زندگی در۴۰،۵۰ سال قبل را برای آنها یادآوری می‌کنند و این‌گونه از ملت می‌خواهند؛ سطح توقعات‌شان را از زندگی پایین بیاورند.

ایران وجه‌المصالحه بین ابرقدرت‌ها

این روزها با بالا گرفتن بحران اوکراین، برخی از کارشناسان مسائل بین‌المللی اعتقاد داشتند؛ ایران قربانی بحران اکراین می‌شود و مسکو چاره‌ای جز استفاده از کارت بازی ایران در مذاکرات وین به نفع خود ندارد. اگرچه نشانه‌هایی از پایان کابوس جنگ اوکراین با عقب‌نشینی نیروهای روسیه احساس شد، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که، متاسفانه فعلا ایران وجه‌المصالحه‌ بین ابرقدرت‌ها و قربانی تقابل روسیه و چین با آمریکا شده است! در این گیر و دار یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در خصوص این‌که شورای‌نگهبان و مجلس خبرگان و گروه فکری حاکم در آنها زمزمه اصلاح و تغییر قانون اساسی را مطرح می‌کنند؛ گفت: اگر گروه فکری حاکم بخواهند اصلاحاتی را انجام دهد، به نظر همین قانون اساسی فعلی بهتر است. برای این‌که ممکن است همان مقدار حقوقی که برای ملت در قانون اساسی وضع شده، کمرنگ‌تر از آن هم شود. یعنی در انتخابات مجلس، از انتخابات مستقل به انتخابات پارلمانی برویم که ممکن است این اتفاق هم بیافتد. این فعال سیاسی درباره این‌که چرا در دولت گذشته به رغم تاکید بر اصلاح قانون اساسی از آن استقبال نشد و حالا اصولگرایان با وجود یک دست شدن قوا به فکر اصلاح قانون اساسی افتاده‌اند، خدانکند آقایان برای این‌که حقوق ملت را کم کنند و از نقش جمهوریت کاسته و بر نقش شورای نگهبان بیفزایند؛ خوابی دیده‌ باشند…

در این اوضاع و احوال که معاون وزیر صنعت از رشد120 درصدی۸۴ هزار قلم کالا در مملکت گل و بلبل‌مان خبر داد خبرهای ریز و درشتی هم از سیاست‌های دولت برای افزایش فرزندآوری شنیدیم که در این خصوص یک نماینده سابق مجلس مدعی شد؛ سیاست‌گذاران درباره طرح افزایش جمعیت باید بدون هرگونه تعصب و کار جناجی نظر دهند زیرا در این‌‎صورت داستان دهه شصت مجدد تکرار می‌شود. به گفته او ما ابتدا باید شرایط را برای جوانان فراهم کنیم که از کشور نروند؛ بعد به فکر افزایش جمعیت باشیم. زیرا اگر رشد جمعیت فزاینده داشتیم و همه تحصیلات عالیه داشتند و بعد از کشور خارج شدند، خب فقط سرمایه کشور را هدر داده‌ایم.

تا هشت‌روز هفته بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6388
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.