• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
8
یادداشت

حواشی پُر رنگ‌تر از متن!

  • کد خبر : 1658
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۱۰
حواشی پُر رنگ‌تر از متن!
قریب یک‌سال از تغییر در ترکیب هیئت‌رئیسه شورای‌شهر می‌گذرد، اما در ارزیابی عملکرد یک‌ساله شورا در این مدت، چیزی جز تنش و روزمرّه‌گی مشاهده نمی‌شود، در حالی‌که شورای‌شهر می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه طرح‌ها و لوایح در توسعه همه جانبه شهر گام اساسی برداشته و نقش‌آفرینی کند. به یقین عملکرد این پارلمان محلی در تاریخ ثبت می‌شود و گرفتار شدن در دام حاشیه‌ها، منجر به ایجاد حس بدبینی نسبت به این نهاد می‌گردد.

بسیاری از شهروندان همواره این سؤال در ذهن‌شان وجود دارد که شورای‌شهر اساساً و به ویژه در یک‌سال گذشته که شعار شفافیت سرلوحه کارشان بود، چه خدمتی به مردم شهر نموده‌اند؟ و شایسته است اکنون به مردم بگویند در این یک‌سال که بر کرسی‌های هیئت‌رئیسه شورای‌شهر تکیه زدند و مدیرت شورا را در اختیار داشتند، چه گرهی از مشکلات شهر گشوده‌اند که اگر آنان نبودند آن گره گشوده نمی‌شد.
بی‌گمان مردم حق دارند بدانند شورای‌شهر کاشمر در این مدت چه اموری را به سامان رسانده؟ و تحقق چه فعالیت‌هایی نتیجه پیگیری‌های مستمر و مداوم این مجموعه است؟ به ویژه آن‌که ماهانه چند ده میلیون تومان از بیت‌‌المال بابت حق‌الجلسه دریافت می‌کنند و باید با ارائه گزارشی به مردم از طریق ابزارهای اطلاع‌رسانی و حتی دیدار چهره به چهره، به اطلاع مردم برسانند تا شهروندان منافع و صرفه و صلاح خود را از فعالیت این نهاد به وضوح ببینند و خدای نکرده چنین تصور نکنند که از بابت وجود شورای‌شهر و هزینه پرداخت حقوق به شورائیان، دچار خسران شده‌اند.
بدیهی است؛ با توجه به این‌که انتظار مردم از شوراها در راستای افزایش مشارکت عمومی، تسهیل و تسریع امور مردم و شهر است، آنان حق دارند بدانند در این مدت چند مصوبه در این راستا و در جهت ایجاد رفاه و آسایش شهروندان تصویب و با نظارت شورائیان اجرایی شده است؟ چه میزان اعتبار در سایه چانه‌زنی‌های اعضای هيئت‌رئيسه این پارلمان محلی با انجام سفرهای کاری در دیدار با مسئولان استانی و کشوری جذب شده است؟ چه تلاشی برای توسعه و آبادانی شهر به برکت سیاست‌گذاری‌های مدبرانه و دقیق شورائیان به خصوص هيئت‌رئيسه صورت گرفته است؟ فعالیت کمیسیون‌ها چگونه بوده و در قالب کمیسیون‌ها چند جلسه برگزار شده و چه دستاوردها و مصوباتی داشته است؟
بدون شک مردم حق دارند؛ بدانند چرا عملیات اجرایی در ابتدای محور کاشمر ـ ریوش متوقف شد! چرا برخی فعالیت‌های عمرانی در شهر به کُندی پیش می‌رود، چرا شورای پنجم که برخی اعضای آن مدعی‌اند به برکت حضور آنان در شورا، این دوره، دورانی طلایی در عمر این پارلمان است، به دلیل اختلافات درونی به کلافی سردرگُم تبدیل شده است که برای ایجاد همدلی در بین اعضا، پای نماینده وزیر کشور هم به شهرمان باز می‌‎شود تا مگر مشکلات شورا حل شود! مضاف بر این‌که از پیش‌ترها هم برای باز شدن گره این اختلافات و تنش‌ها، دادستان شهر به عنوان مدعی‌العموم نسخه برگزاری غیرعلنی جلسات را پیچید تا مگر حاشیه‌ها پایان یابد؛ اما، نشد آنچه باید می‌شد و همچنان عده‌ای پا را از اختلاف نظر و پرونده‌سازی شورائیان فراتر گذاشتند و در فواصل زمانی مختلف به تخریب دیگران پرداختند، افرادی را جلوی دوربین بردند تا به عملکرد شهردار اعتراض کند و فیلم آن‌را در فضای مجازی منتشر کردند؛ که همان فرد معترف بود برخی دست او را گرفته و به او دیکته کرده‌اند هرچه فریاد دارد، بر سر شهردار بزند!
از این‌رو شایسته است؛ هیئت‌رئیسه شورای‌شهر ضمن بررسی عملکرد یک‌ساله خود و ارائه آن به افکارعمومی، بار دیگر اعتماد مردم به شورای شهر به عنوان نهادی که اعضای آن مستقیماً توسط مردم برگزیده می‌شوند بازسازی نمایند و همشهریان بدانند که دستاورد یک‌‎ساله آقایان در کسوت منتخبان مردم در شورای‌شهر چیست؟
امید که عزیزان در این مدت اقدام مثبت و عملی نسبت به حل مشکلات شهری و حتی نسبت به انجام وعده‌های انتخاباتی خود انجام داده‌ باشند تا با عرضه آن، ضمن انجام وظیفه، جایگاه این پارلمان و نقش آن در توسعه و آبادانی شهر و ریل‌گذای صحیح با تدوین سیاست‌های اصولی برای ایجاد درآمد پایدار در شهر و رفاه و آرامش شهروندان را ارتقا دهند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1658
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.