• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
3
به بهانه برگزاری مراسم تجلیل از جوانان فوتبالیست در مشهد!

حال ورزش کاشمر خراب است خراب‏ترش نکنید

  • کد خبر : 10657
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
حال ورزش کاشمر خراب است خراب‏ترش نکنید
صدای خاوران-پيشکسوت ورزش کاشمر با اشاره به اين‏که امروز بعد از حدود 25 سال اتفاق زيباي جام فلق را اين جوانان تکرار کردند؛ گفت: گرچه فوتسال و فوتبال کاشمر نفس‌هاي آخرش را مي‌کشيد، اما هيئت فوتبال شهرستان و تيم بازرگاني محمدي در برابر ناملايمات ايستادند و طعم شيرين پيروزي را به مردم شهرمان هديه کردند. حسين کرد با بيان اين‌که فوتبال و فوتسال يک صنعت بزرگ در ايران است، بر حمايت از تيم‌هاي فوتسال و فوتبال شهرستان تأکيد کرد و افزود: همانند ساير شهرها شوراي‌شهر، شهرداري و فرمانداري و ديگر ارگان‌ها مي‌توانند مشکلات اين تيم را برطرف کنند.

به مناسبت موفقيت «تيم بازرگاني محمدي» در مسابقات کشوري توسط پيشکسوتان ورزشي کاشمر مقيم در مشهد براي اولينبار مراسم تجليل از اين جوانان برگزار شد؛ سالن از بزرگان و پيشکسوتان و هم‏چنين ورزشکاراني فرا گرفته بود که با لبخندي تلخ، نگران اوضاعواحوال نماينده شهرستان در ليگ فوتسال بودند. دغدغه مشترکي که هريک از مدعوين داشته و پشت تريبون به آن اشاره کردند. شهري پُر از استعداد، اما با کمترين امکانات ممکن که همواره در لابهلاي اختلافاتي دستوپا زده است که هرگز مورد توجه قرار نگرفته و راهحلي براي مرتفع کردن و يا برونرفت از آن وجود ندارد.

از حسين دانش پيشکسوت و معلم ساليان دور کاشمر گرفته تا امامجمعه و نماينده منطقه در مجلس شوراياسلامي، جملگي از درد مشترکي سخن گفتند که لاجرم با همت عالي و تفکري نوين و اتحادي قاطع درمان خواهد شد. حسين کرد از پروژهاي سخن گفت که بالغ بر چند سال است مسکوت مانده است.

اين تمام داستان  ورزش و فوتبال و فوتسال کاشمر است که هرازگاهي در ساق پُرتوان مردان اين شهر به اوج ميرسد و سپس با بيتوجهي در سراشيبي افول قرار ميگيرد. حامد محمدي مسئول تيم فوتسال بازرگاني محمدي ضمن گلايهمندي، خبر از واگذاري امتياز تيم به ديگران را داد، تا خودش را از اينهمه بحران که به از همپاشي خانواده اين عزيزان رسيده نجات دهد، از سويي ياران قديم و جديد بالاي گود نشسته و فرمان ميدهند.

در حقيقت بعد از جام فلق که جوانان دهه شصت در آن افتخارآفريني کردند، بار ديگر بازيکنان اين تيم پرچم شهر را بر قله فوتسال کشور به اهتزاز در آورده و اين تيم براي ادامه راه 2.5 ميليارد تومان هزينه دارد که منتظر حمايت مسئولين و صنايع  است تا نام کاشمر دوباره در مسابقات زنده بماند.

 اميد ما را زنده کردند، ولي امکانات ندارند

پيشکسوت ورزش کاشمر با اشاره به اين‏که امروز بعد از حدود 25 سال اتفاق زيباي جام فلق را اين جوانان تکرار کردند؛ گفت: گرچه فوتسال و فوتبال کاشمر نفسهاي آخرش را ميکشيد، اما هيئت فوتبال شهرستان و تيم بازرگاني محمدي در برابر ناملايمات ايستادند و طعم شيرين پيروزي را به مردم شهرمان هديه کردند.

حسين کرد با بيان اينکه فوتبال و فوتسال يک صنعت بزرگ در ايران است، بر حمايت از تيمهاي فوتسال و فوتبال شهرستان تأکيد کرد و افزود: همانند ساير شهرها شورايشهر، شهرداري و فرمانداري و ديگر ارگانها ميتوانند مشکلات اين تيم را برطرف کنند.

وي با اظهار تأسف از اين‏که مهمترين شهري که ساليان سال قطب ورزش استان بوده، در انزواي خويش و در تغيير و تحولات بر اساس باند و گروه، ضربات زيادي خورده است؛ گفت: ورود ورزش به مسائل جناحي باعث شده پروژهاي که سه سال قبل براي اولين بار در کشور استارت آن زده شد و تمامکارهايش به اتمام رسيد، بر زمين بماند.

اين پيشکسوت فوتبال با بيان اينکه اگر اين پروژه به سرانجام ميرسيد از نظر مالي هيچ هيئت ورزشي مشکلي نميداشت، افزود: متأسفانه متولي فعلي ورزش نسبت به اجراي اين پروژه بيتفاوت شده است.

وي با بيان اينکه حتي خيرين آمادگي خود را براي ساخت اين پروژه اعلام کردهاند، گفت: بهعنوان نماينده خيرين ورزش جلسات بسياري براي به سرانجام رساندن اين پروژه در کاشمر برگزار کرديم اما نميدانم مشکل چيست که جوابي نميگيرم.

کُرد با انتقاد از اينکه امروز کساني بهعنوان پيشکسوت براي فوتبال نظر ميدهند که حتي براي يکبار پاي‏شان به توپ نخورده است، بيان کرد: اگر اين پروژه به سرانجام برسد علاوه بر اينکه تمام هيئتهاي ورزشي شهرستان منبع درآمدي دارند خوابگاه و تمام دفاتر هيئتهاي ورزشي شکل ميگيرد.

 

 موضوع پروژه استاديوم شهرستان را به‏جد دنبال ميکنيم 

امامجمعه شهرستان کاشمر نيز با اشاره به اين‏که ورزش زبان مشترک تمامي کشورها و بشريت است که براي حفظ سلامت خود به ورزش نياز دارند؛ گفت: براي سلامتي مردم امر به ورزش امربهمعروف و کمک به ورزش کمک به مردم و جامعه است.

حجتالاسلام جواد طاهري گفت: براي بهتر شدن ورزش شهرستان پروژه عمراني استاديوم را به‏جد دنبال ميکنيم و دنبال موقوفاتي براي ورزش هستيم.

وي گفت: ما و پيشکسوتان گرچه مسئوليت نداريم و حرکت‏مان براي ورزش عاشقانه است اما اثر کارهايي که انجام ميدهيم از متوليان ورزش که براي اين امر حقوق ميگيرند، بيشتر است.

طاهري حمايت از تيمهايي که افتخار براي شهرستان هستند را ضروري دانست.

 سخن پاياني

گرچه بخش پاياني اين مراسم با تقدير از سعيد مسافر رئيس هيات فوتبال کاشمر به پاس همه تلاش‍‌ها همراه بود؛ اما نبايد فراموش کرد که تاکنون پيشنهاداتي به فوتباليستهاي با استعداد اين شهرستان براي بازي در شهرهاي ديگر شده، ولي علاقه و تعصب‏شان به اين شهر موجب شده تاکنون دست رد به آنها بزنند. هرچند آنها عليرغم مشکلات مالي، پاي ورزش شهرستان ايستادهاند ولي افرادي هستند که با سنگاندازي مانع داشتن امکانات ورزشي استاندارد براي حضور تيمهاي کشوري در شهرستان شده و حضور جوانان باذوق را براي تماشاي بازيها نميخواهند، که ميطلبد مديرانِ کار بلد سکان ورزش اين ديار را به دست بگيرند تا لااقل چنين مظلومانه تنها نماينده شهرستان از فروش امتياز تيمش سخن نگويد. هرچند عدم برگزاري چنين مراسمي در کاشمر توسط متوليان ورزش در تجليل از تيم صعودکننده به ليگ کشوري و انجام راهکارهاي حمايتي از اين تيم و غيبت معنادار رئيس ورزش،  حکايت از اين دارد که حال نه تنها فوتبال که ورزش کاشمر خراب است و بايد هر چه سريعتر اتفاقاتي صورت گيرد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10657
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.