• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
6
فرماندار شهرستان کاشمر؛

توسعه اقتصادی مستلزم وجود زیرساخت‎های ارتباطی مناسب است

  • کد خبر : 1312
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۵۷
توسعه اقتصادی مستلزم وجود زیرساخت‎های ارتباطی مناسب است
فرماندار شهرستان کاشمر توسعه اقتصادی را مستلزم وجود زیرساخت‎های ارتباطی مناسب دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، مسلم ساقی در یک‌صد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی و تعدادی از مدیران کل استان، مسؤولان ادارات و نهادهای این شهرستان، فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد، افزود: شهرستان کاشمر با دو بخش مرکزی و کوهسرخ و جمعیت 168 هزار نفر مرکب از 64 درصد شهری و 36 درصد روستایی حدود سه درصد جمعیت استان را تشکیل می‎دهند.
وی اظهار کرد: شهرستان کاشمر دارای 5 واحد دانشگاهی با بیش از 4600 دانشجو 248 آموزشگاه با جمعیت 31 هزار نفر دانش آموز و 6 حوزه و مدرسه علمیه با بیش از 680 طلبه است.
ساقی عنوان کرد: کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان با برخورداری از تنوع آب و هوایی آثار و جاذبه های گردشگری سالانه پذیرای بیش از 3 میلیون گردشگر است.
وی بیان کرد: در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی با فعالیت 7 دفتر فرعی حزب شاهد مشارکت بالای 85 درصدی مردم این منطقه در انتخابات هستیم.
فرماندار کاشمر همچنین با اعلام اینکه فعالیت شش نشریه محلی و پایگاه‌های خبری و 17 سمن فعال دارای پروانه موجب شده کاشمر به عنوان یکی از شهرستانهای فعال و پیشرو در استان شناخته شود، اظهار کرد: بخش کشاورزی با تنوع تولید 30 نوع محصول باغی و زراعی محور اقتصاد شهرستان و یکی از تولیدکنندگان زراعی و باغی است.
وی ادامه داد: شهرستان کاشمر با بیش از 21 هزار هکتار سطح زیر کشت آبی، 16 هزار هکتار سطح زیر کشت دیم و 374 واحد دامی با تولید بیش از 203 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی و آبزیان یکی از قطب‎های تولید محصولاتی از جمله زعفران، انگور، بادام، طالبی، گندم و جو بوده و در برخی محصولات رتبه اول تا سوم را دارا است.
ساقی ارزش ناخالص اقتصادی کل تولیدات بخش کشاورزی را بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: استحصال بیش از 88 هزار متر مکعب آب بخش کشاورزی از 244 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 220 رشته قنات، 188 دهنه چشمه و 32 رودخانه فصلی صورت می‎گیرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1312
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.