• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
19
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر:

تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی

  • کد خبر : 2263
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۱۱
تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر گفت: بیش از 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

علی طاهریان، با اشاره به وجود هشت هنرستان در کاشمر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر وضعیت توسعه متوازن در شهرستان کاشمر مناسب بوده است، به‌طوری‌که در ابتدای شروع این طرح 17 تا 18 درصد دانش‏آموزان به سمت رشته‎های فنی و مهارتی فنی و حرفه‎ای سوق پیدا می‎کردند اما اکنون این آمار به 40 درصد افزایش یافته است. زیرا دانش‏آموزان باید برای زیستن و فراگیری مهارتی جهت فعالیت در اجتماع آماده شوند.

وی با اشاره به وجود مشکل فضا در مدارس طی سال‌های اخیر از کمک‎های خیرین تقدیر کرد و گفت: برای حل مشکل فضا تفاهم‌نامه‌ای به‌صورت مشارکتی بین یکی از خیرین شهرستان و اداره کل نوسازی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی به امضاء رسیده تا در هنرستان کاردانش دخترانه شبانه‌روزی آمنه سالنی با مساحت 168 مترمربع برای کارگاه احداث شود.

طاهریان اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در راستای توسعه متوازن استقبال خوبی صورت گرفته به همین خاطر با مشکل فضای کارگاهی در هنرستان‌ها مواجه شده‎ایم، که امیدواریم مشکلات و کمبودها با کمک خیرین رفع گردد.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر یادآور شد: طی سال اخیر به دلیل افزایش دانش‌آموز در میان‌پایه‌ها و پایه اول مجبور به دو شیفت کردن برخی مدارس شده‎ایم، اگرچه سال قبل سه مدرسه تک شیفت شدند اما امسال مجدد چهار مدرسه دیگر به دلیل استقبال دانش‌آموزان و کمبود فضا دو شیفت شدند.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش ورودی به آموزش‌وپرورش تمامی مراکز قطب و شهرستان‌های برخوردار از یک‌سو با کمبود فضا مواجه هستند و از سویی در مناطق غیر برخوردار فضاهای مازاد وجود دارد.

طاهریان افزود: اگرچه زیرساخت‎ها و فضاهای هنرستان‌ها در حد ایده‎آل نیست اما طی سال‌های اخیر توجه خوبی به این موضوع شده به‌طوری‌که طی دو سال اخیر تحولات خوبی در زمینه وسایل کارگاهی و فضاهای آموزشی صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2263
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.