• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
7
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد:

بره آهوی صدمه دیده پس از تیمار و نگهداری به دامان طبیعت بازگشت

  • کد خبر : 1719
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۴۵
بره آهوی صدمه دیده پس از تیمار و نگهداری به دامان طبیعت بازگشت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد گفت: بره آهوی صدمه دیده پس از تیمار و نگهداری به دامان طبیعت بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری صدای خاوران، سعید شفیعیان ضمن تشکر از توجه و حساسیت مردم به مسائل محیط زیستی شهرستان افزود: در پی اطلاع یکی از اهالی جعفرآباد به نام فرامرز عرب مبنی بر مشاهده یک راس بره آهوی صدمه دیده وضعیت آن تحت بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از مشاهدات بالینی و بررسی توسط کارشناسان مشخص شد احتمالا برخورد با خودروهای عبوری دلیل صدمه این بره آهو از ناحیه سر بوده است.

شفیعیان با بیان اینکه روستاهای جعفرآباد، مهدی‌آباد و سعدالدین از توابع شهرستان خلیل‌آباد در حاشیه غربی منطقه شکارممنوع نوبهار واقع شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی آقای عرب تیمار و نگهداری موقت بره آهو زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست در اختیار این شخص قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بهبودی و بازتوانی حیوان مذکور و با هماهنگی انجام شده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان این بره آهو به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مه ولات تحویل گردید تا در عرصه‌های طبیعی منطقه شکار ممنوع نوبهار رهاسازی شود.
شفیعیان با اشاره به اینکه صدمات و تلفات جاده‌ای بخش مهمی از تهدیدات جمعیت حیات وحش را تشکیل می‌دهد که در خصوص میزان و کنترل آن تحقیقات کمی در کشور صورت پذیرفته است، بیان کرد: اواخر سال گذشته نیز یک گربه وحشی در محور کاهه به روستای جعفرآباد به جهت حوادث جاده‌ای تلف شد که در این خصوص از مراجع ذی‌ربط درخواست شده حداقل نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده عبور حیات وحش در این محور اقدام شود .
در همین خصوص رئیس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: به زودی بره آهوی تحویلی در منطقه شکارممنوع نوبهار رهاسازی خواهد شد .
حمید جوانبخت بیان کرد: منطقه شکار ممنوع نوبهار با وسعت 170هزار هکتار در جنوب شهرستان مه ولات واقع شده و بصورت شبانه روزی حفاظت و کنترل می‌شود.

وی اظهار کرد: گونه شاخص این منطقه آهو می‌باشد که با تمهیدات سال‌های اخیر رشد آماری قابل توجهی پیدا نموده است.

جوانبخت گفت: گونه‌هایی مانند هوبره، گربه وحشی، روباه شنی، انواع پرندگان شکاری و گنجشک سانان، باقرقره شکم سیاه، انواع پرندگان آبزی، خزندگان و… نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری صدای خاوران، شهرستانهای خلیل آباد و مه ولات از شهرستانهای استان خراسان رضوی و در جنوب این استان قرار دارند .

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1719
  • منبع : اخبار دریافتی از کاربران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.