• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
7
محمدرضا خباز

برخی آرزوی سقوط دولت روحانی را دارند / جمعیت نیم‌بند فراکسیون امید مقابل بسیاری از فشارها در مجلس ایستاد

  • کد خبر : 1042
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۷:۰۰
برخی آرزوی سقوط دولت روحانی را دارند / جمعیت نیم‌بند فراکسیون امید مقابل بسیاری از فشارها در مجلس ایستاد
محمدرضا خباز گفت: امروز ساز ناکوک در دولت روحانی بیشتر از دولت سیدمحمد خاتمی زده می‌شود و بعضی‌ها آنقدر از دولت کینه به دل دارند که حاضر به سقوط آن هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تخریب دولت از سوی جریانی خاص در شراطی که کشور نیازمند اتحاد و انسجام داخلی است، گفت: سال ۷۶ هنگامی که دولت اصلاحات رأی آورد، مخالفان هرچه ابزار مشروع و نامشروع داشتند به کار بردند تا دولت پنهان ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که ممکن است “دولت پنهان” با “دولت در سایه” به اشتباه گرفته شود، عنوان کرد: دولت در سایه بسیار خوب است و در واقع کمک‌کننده دولت قانونی است، اما دولت پنهان تلاش می‌کند دولت در صحنه را کنار بزند و اصلاً به همین منظور هم تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آقای خاتمی بارها گفتند هر ۹ روز یک توطئه علیه دولت اصلاحات شکل دادند،‌ بیان کرد: تنها نیروهای دولتی که با دولت پنهان همکاری کرد، در دولت‌های نهم و دهم بودند زیرا از اعضای‌شان در پست‌های مدیریتی و استان‌ها استفاده می‌کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: هنگامی که ایران با افتخار برجام را به سرانجام رساند و دیپلماسی کشورمان آن کار بزرگ را انجام داد، عده‌ای دست به مخالفت زدند برای همین است هنگامی که آمریکا از برجام خارج شد، ابراز خوشحالی کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: انسان احساس می‌کند در برخی مواقع ضرر این‌ها برای کشور به مراتب از ضرر دشمنان خارجی بیشتر است. دشمن خارجی در مقابلت گارد می‌گیرد و بی‌محابا می‌گوید من درصدد تغییر شما هستم، با پُررویی هتاکی می‌کند و زور می‌گوید، اما اینها به اسم حفظ ارزش‌ها، از نسبت دادن هر نوع توهین، افترا و شایعه به دولت دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که اگر انسان عقل داشته باشد و شرایط را در نظر بگیرد، باید بداند اکنون زمان تسویه حساب نیست،‌ گفت: این‌ها باید بدانند دشمن ما با همه توان به صحنه آمده است و اگر در داخل دولت را تضعیف و روحیه‌اش را خراب کنند و در صحنه‌های اقتصادی هر روز یک دست گُل جدید به آب بدهند، مشخص است دشمن خارجی ما جَری می‌شود و احساس قدرت می‌کند.

خباز ادامه داد: این‌ها آنقدر کینه دولت را به دل گرفته‌اند که آرزو می‌کنند دولت سقوط کند تا به حرف بی‌حساب خودشان برسند و بگویند دیدید همانی شد که ما گفتیم.

وی تأکید کرد: دولت روحانی بار نخست با ۱۸ میلیون رأی و بار دوم با بیش از ۲۴ میلیون رأی علیرغم آن همه مخالفت، دشمنی و سم‌پاشی روی کار آمد.‌ اگر این‌ها واقعاً رأی مردم را قبول دارند در این ۴ سال باید دولت در سایه می‌شدند، نه دولت پنهان.

این عضو حزب اعتماد ملی گفت: دولت در سایه مانتورینگ دولت قانونی است تا هرجا اشتباه و تعلل کرد او را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس این‌ رفتارها چقدر شدت خواهد گرفت و تخریب‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: هنگامی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، این‌ها عریان‌تر به صحنه می‌آیند و دُم خروس بیشتر از زیر لباس‌شان بیرون زده می‌شود. آنان به این تکاپو می‌افتند تا مجلس بعدی همسو با آنان شکل بگیرد زیرا اگر این اتفاق بیفتد به راحتی می‌توانند دولت را ساقط کنند!

خباز تأکید کرد: اگر همین۱۰۰نماینده فراکسیون امید نبودند، تندروها بیش از چیزی که امروز مشاهده می‌کنید به دولت فشار می‌آوردند، همین جمعیت نیم‌بند مقابل بسیاری از فشارها در مجلس را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه می‌خواهند مجلسی همراه و همسو با خودشان به وجود بیاورند که زودتر بتوانند به خواسته‌هایشان دست پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1042
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.