• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4

با مدیران متخلف شعب بانکی برخورد جدی می‌شود

  • کد خبر : 7691
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
با مدیران متخلف شعب بانکی برخورد جدی می‌شود
صدای خاوران-وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: در نظام اداری برجای مانده و میراثی که به ما رسیده فعالیت تولیدی و اشتغال‌آفرینی و فعالیت‌های ارزآوری و صادراتی با رنج و زحمت بسیاری صورت می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدیران استانی حق ندارند روسای شُعبی که تخلفی انجام داده و رسماً برخلاف ابلاغیه‌های دولت عمل می‌کنند، را حتی برای یک روز در آن پُست نگه دارند.

سیداحسان خاندوزی در نشست فعالان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی منطقه ترشیز، افزود: به جزء بانک کشاورزی سایر بانک‌ها اجازه ندارند بهانه‌ای برای عدم پرداخت تسهیلات بیاورند.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی به دلیل پرداخت 15هزار میلیارد تومان به گندم‏کاران، تا پایان مهرماه امکان پرداخت تسهیلات را شاید نداشته باشد، اما پیگیر عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌هایی همچون رفاه و سپه خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: در نظام اداری برجای مانده و میراثی که به ما رسیده فعالیت تولیدی و اشتغال‌آفرینی و فعالیت‌های ارزآوری و صادراتی با رنج و زحمت بسیاری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: پیچ‌وخم‌های نظام اداری کشور که روزها و ساعت‌های بسیاری از توان و انرژی تولیدکنندگان را می‌گیرد و آن‌ها را فرسوده می‌کند ثمره یک نظام اداری است که در تمامی سال‌های گذشته هدف خود را صرف اجرای بخشی و محدود به ابلاغیه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی می‌کرده که از بالا ارجاع می‌شده بدون این‏که ببیند اجرای آن‏چه تأثیر و پیامدی در عرصه تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی کشور برجای می‌گذارد.

خاندوزی گفت: طی دو دهه گذشته کشور مسیر اشتباهی را طی نموده است، به‌جای آن‏که به مدیران منطقه‌ای اختیار دهیم کاری کردیم که رفت‌وبرگشت هرکدام از پرونده‌ها با مرکز ماه‌ها زمان می‌برده و وقت فعالان اقتصادی را تلف می‌کردند.

وی تأکید کرد: باید این مسیر را برای کسانی که عشق به تولید دارند سهل، روان و جذاب کنیم و برای آن‌هایی که درآمدهای مالی و نقدینگی خود را به سمت فعالیت‌های غیر مولد و دلالی می‌برند سخت‌تر و پرهزینه نمائیم.

خاندوزی در ادامه اظهار کرد: اگرچه در گذشته شاهد شیوه سنتی ناکارآمد و پرهزینه‌ای در بسیاری از اجزاء شبکه بانکی بودیم، اما تلاش شده ابلاغیه‌ها در عمل مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: تلاش می‌شود در حد ممکن مجوزهای کاغذی حذف و همه به‌صورت برخط و آنلاین باشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7691
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.