• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
6
به بهانه حضور کارخانه روغن طلایی خاور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان؛

بازگشت پرقدرت کارخانه نگین طلایی خاور به چرخه تولید

  • کد خبر : 7540
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
بازگشت پرقدرت کارخانه نگین طلایی خاور به چرخه تولید
صدای خاوران-مدیرعامل کارخانه تولیدی صنعتی نگین طلایی خاور به انجام فراخوان جهت جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش تولید، در قسمت‌های مختلف نیاز به جذب نیروی انسانی داریم که در دست اقدام است.

شرکت نگین طلایی خاور (روغن فرآیندخراسان) به عنوان اولین واحد تولیدی در شهرک صنعتی، در سال1380توسط وزیر وقت صنایع به عنوان بزرگترین واحد تصفیه و بسته‌بندی انواع روغن نباتی در شرق کشور افتتاح شد. این کارخانه با به‌کارگیری بیش از680 نفر نیروی بیمه‌شده از همان روزهای آغاز فعالیت خود، توانست تأمین‌کننده۱۰درصد روغن موردنیاز کشور شود. این کارخانه که گام‌های نخست فعالیتش در شهرک صنعتی کاشمر، با هدف تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان و تأمین روغن مورد نیاز کشور برداشته شد توانست با عملکرد مطلوب‏ خود دوسال به عنوان صادرکننده نمونه، دوسال به عنوان واحد نمونه صنعتی، سه‌سال به عنوان واحد نمونه استاندارد و دوسال به عنوان واحد نمونه صنایع غذایی انتخاب شود و مستقیم در زمینه واردات و صادرات روغن توفیق یابد، به طوری‌که با توسعه فعالیت‌های این واحد تولیدی موجب شد تانکرهای روغن برای بارگیری و یا تخلیه، ساعت‌ها در صف بایستادند.

اینک با پیگیری مسئولین، این واحد تولیدی بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته است. به بهانه حضور این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بر آن شدیم تا گفت‌وگویی اختصاصی با مدیرعامل این کارخانه داشته باشیم.

***

مدیرعامل کارخانه تولیدی صنعتی نگین طلایی خاور در گفت‌وگویی اختصاصی با نشریه آوای‌کاشمر، ضمن تشکر از تمامی مسئولین استان و شهرستان به‌ویژه حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی که در احیای مجدد این کارخانه نقش بسیار مهمی داشته و دارند، به معرفی این واحد تولیدی پرداخت و گفت: خط تصفیه روغن این شرکت منطبق با روزآمدترین فن‌آوری جهان، به‌صورت تمام‏اتوماتیک، قادر به تصفیه انواع روغن‌های نباتی از قبیل آفتابگردان، سویا، کلزا و… می باشد

مهندس محمدرضا شریعت‌جعفری افزود: کنترل اتوماتیک سیستم تولید از مرحله ورود روغن خام به کارخانه آغاز و با استفاده از داده‌های مرکز کنترل کیفیت که یکی از مدرن‌ترین آزمایشگاه‌های موجود در ایران است، تا تصفیه کامل ادامه دارد.

وی عنوان کرد: به دلیل این‏که سیستم تصفیه روغن کارخانه از نوع مداوم و برخوردار از ابزارهای دقیق سنجش است، علاوه بر دستیابی به بهره‌وری و دقت زیاد، روغن تصفیه‌شده توسط این سیستم دارای کیفیتی بسیار برتر است.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی نگین طلایی خاور خاطر نشان کرد: ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی، عمدتاً در کارخانه تولیدشده و بخش بسته‌بندی محصولات نیز از دستگاه‌هایی با حداکثر دقت و کارآیی بهره‌مند ‌است.

وی در خصوص کیفیت آزمایشگاه این کارخانه بیان کرد: آزمایشگاه مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لازم برای تمامی تست‌های فیزیکی و شیمیایی در حیطه استاندارهای روز دنیاست، علاوه بر این بخش کنترل کیفی آزمایشگاه دارای تجهیزاتی از قبیل مدرن‌ترین دستگاه‌های جی‌سی، رنسیمتر، رفرکتومتر، لاویباند و انواع کوره‌ها، اون‌ها و ترازوهای با حساسیت بالا و… است که از آن‌ها در تحقیقات کنترل کیفی بهره‌گیری می‌شود.

شریعت‏جعفری با اعلام این‏که در واحد بسته‌بندی محصول، علاوه بر تنوع انواع بطری، گالن و حلب، از دستگاه‌هایی با بالاترین درجه کالیبراسیون استفاده ‌شده است؛ عنوان کرد: توان ذخیره‌سازی 17 هزار تُن روغن خام در این واحد تولیدی، قابلیت منحصر به فردی است که در شرق کشور چنين امکاني اصلاً وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در این مجموعه سه کارخانه دیگر حلب‏زنی، پت‏زن و ماشین‌سازی وجود دارد که به دلیل وجود مشکلاتی تعطیل هستند، این در حالی است که در شرایط فعلی کشور با توجه به این‌که در تأمین روغن مورد نیاز خانوار و صنوف مختلف با مشکلات بسیاری مواجهیم در صورت رفع کامل مشکلات پیش رو، می‌تواند وارد عمل شده و به کمک بیاید و بسیاری از دغدغه‌های فعلی مسئولان را رفع کند.

وی گفت: به‌رغم این‏که در حال حاضر روغن مورد نياز قنادي‌ها از خارج استان تأمين مي‌شود، این واحد تولیدی علاوه بر تولید اين روغن، توان توليد هشت نوع محصول از جمله روغن صنف و صنعت، انواع روغن مايع و جامد، روغن سويا، روغن کلزا، روغن قنادي و… و هم‌چنین پودر چربي براي مصرف دامي را دارد.

شریعت‌جعفری با اشاره به توان مجموعه کارخانه روغن طلایی خاور جهت تامین بخش قابل توجهي از روغن مورد نياز استان گفت: اکنون فقط پنج کارخانه در کشور توان توليد روغن صاف قنادي را دارند که کارخانه روغن کاشمر يکي از آنها است.

شریعت‌جعفری با تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای‌اسلامی، استاندار خراسان‌رضوی، امام‌جمعه و فرماندار کاشمر در رفع مشکلات پیش روی این کارخانه ابراز امیدواری کرد؛ به‌زودی با گردش چرخ‌های این کارخانه، این مجموعه با 100 درصد ظرفیت به کار ادامه دهد.

وی مهمترین مشکل پیش‌روی کارخانه روغن را سنگ‌اندازی‌های بانک سپه عنوان کرد و گفت: مشکلات این کارخانه با بانک سپه به بیش از ۱۵سال قبل برمی‌گردد، علی‏رغم این‏که به ازای 14 میلیارد تومان تسهیلات، مبالغ قابل توجهی بازپرداخت شده است، اما بانک مدعی طلب بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان اقساط است.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی نگین طلایی خاور بیان کرد: علی‏رغم تمامی بی‌مهری‌ها، تاکنون برای سرپا نگه‌داشتن این کارخانه زحمات بسیاری متحمل شده‌ایم، اما متأسفانه بانک سپه در تلاش برای تملک آن است.

وی با بیان این‏که به دلیل سنگ‌اندازی‌های بانک عامل بیش از یک دهه این مجموعه در رکود به سر ‌برده و فقط با20 درصد ظرفیت خود فعالیت نموده است؛ افزود: به لطف خداوند و با دستور ریاست محترم دادگستری استان خراسان‌رضوی مراحل فعالیت کارشناس رسمی بانکی جهت نحوه تعیین دقیق محاسبه تسهیلات بانک انجام شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر نظر کارشناس اعلام گردد.

شریعت‌جعفری تصریح کرد: پس از نظر دقیق کارشناس و اجرای قوانین بانک مرکزی و تعیین میزان بدهی شرکت و تعیین نحوه بازپرداخت تسهیلات، انجام ‌وظیفه می‌کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد:  بر اساس نظر رسمی کارشناس بانک این شرکت در سال ۸۳ بالغ ‌بر پنج میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان ضرر داشته که متأسفانه همان سال نصف سرمایه شرکت از بین رفت و کسی هم به ما کمک نکرد.

وی با تأکید بر این‌که بخش اعظم مشکلات کارخانه به دلیل سودها و بهره‌های مرکبی است که بانک علی‌رغم تعطیلی کارخانه گرفته است، گفت: اگر قوانین بانک مرکزی لحاظ گردد، مشخص می‌شود بانک عامل در سال ۹۷ مطالبات خود را برخلاف مصوبات بانک مرکزی، حدود ۹۸ میلیارد تومان اعلام کرده که اقدامات بانک بر اساس مطالبات غیرواقعی بوده که همین موضوع، موجب بروز خساراتی به شرکت شده که با دعاوی متعددی که به‌طور موازی مطرح شده برای مجموعه موانع زیادی ایجاد گردید.

شریعت‌جعفری ابراز امیدواری کرد؛ با ورود کارشناسان زبده بانکی به این پرونده، بر اساس مصوبات بانک مرکزی، بهره‌های مرکب لحاظ شده در بدهی این شرکت و شش درصد جرائم مرتبط با آن طبق قانون حذف گردد تا بخش اعظم مشکلات این کارخانه برطرف شود.

وی یادآور شد؛ در صورت رفع کامل مشکلات و بازگشت مجدد بزرگ‌ترین کارخانه روغن شرق کشور به چرخه تولید، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان مهیا می‌شود.

شریعت‏ جعفری که این روزها برای احیای مجدد این کارخانه و فعالیت آن با‌ ظرفیت کامل به سختی تلاش می‌کند؛ گفت: هم‏زمان با دستور ریاست محترم دادگستری استان نسبت به توقف اجرای حکم و تعیین کارشناس رسمی، سعی کردیم با جدیت نسبت به تولید روغن خوراکی با برند نازبانو اقدام نماییم که خوشبختانه در آینده بسیار نزدیک‌ این محصول وارد بازار به‌خصوص در منطقه ترشیز خواهد شد.

وی به انجام فراخوان جهت جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش تولید، در قسمت‌های مختلف نیاز به جذب نیروی انسانی داریم که در دست اقدام است.

وی به حضور این کارخانه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد در کنار تولید روغن‌های خوراکی مایع و جامد و در راستای توجه به موضوع اشتغال، در زمینه تولید پودر چربی به‌عنوان مکمل غذایی خوراک دام اقدام کنیم که خوشبختانه موفق شدیم در کمترین ‌زمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پودر چربی در کشور معرفی شویم، لذا جهت آشنایی بیشتر با بازار مصرف در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام و طیور اصفهان شرکت نموده‌ایم که امیدواریم این مهم در امر اشتغال منطقه مثمر ثمر قرار گیرد.

وی در پایان بار دیگر از حمایت‌های همه‌جانبه نماینده محترم مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه محترم، فرماندار معزز شهرستان و عنایت ویژه ریاست محترم دادگستری استان و شهرستان در پیگیری جهت بازگشت کارخانه روغن به چرخه تولید قدردانی نمود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7540
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.