• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
4

از ساده زیستی مدرس تا  اشرافی‌گری مسئولان

  • کد خبر : 6054
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
از ساده زیستی مدرس تا  اشرافی‌گری مسئولان
صدای خاوران-در این گیر و دار که بیش از 100 روز از پاستورنشینی حجت‌الاسلام رئیسی می‌گذرد و به رغم این‌که تیم اقتصادی او قول بهبود اقتصاد و گشایش را داده و قرار بود ارزش پول ملی را برگردانند؛ دلار، مرز۳۰ هزارتومان را هم رد کرد و همراهش، بدون شک دیگر کالا‌ها هم از نردبان قیمت‌ها بالا می‌روند و دست کم کارگران چند میلیونی کم دارند تا زیر خط فقر قرار گیرند،

در این هشت‌روز هفته در حالی که برای مذاکرات وین یک گروه چهل نفره اعزام شدند و کشور را در دو راهی احیا یا فروپاشی برجام قرار دادند؛ شاهد پیش‌روی دلار تا کانال30 هزار تومان بودیم. در این میان بعید نیست قیمت سایر کالاها هم از نردبان دلار بالا رود، از مجلس انقلابی هم خبر رسید که برای270 نماینده مجلس370 دستگاه دنا پلاس گرفته شده و گویا آنها به عنوان زاپاس در پارکینگ مجلس خوابیده‎اند! لذا با این همه اخبار ریز و درشت در مملکت به قدر مجال این ستون بدان‌ها می‌پردازیم؛

 مجلس پرحاشیه!

در کنار حواشی زیادی که مجلس یازدهم پشت سر گذاشته است؛ از سیلی‌زدن به سرباز راهور توسط نماینده تا درخواست خودروی شاسی‌بلند یک از آنها، یک نماینده پیشین مجلس با اشاره به ساده‌زیستی مدرس مدعی شد؛ «امروز متأسفانه هنوز فرهنگ ما اشرافی‌گری است». جالب این‌که نماینده سابق اصفهان در مجلس هم با انتشار ویدئویی دوباره یاد خودروی دناپلاس اهدایی به نمایندگان مجلس یازدهم را زنده کرد و گفت: «همین مجلس بالای30 میلیون تومان برای دفتر و دستک و بلیت می‌دهد. حتی ماشین دناپلاس به جای270 ماشین، 370 ماشین گرفته و مابقی آن در پارکینگ مجلس خوابیده است. ما اگر بخواهیم مجلس را آسیب‌شناسی کنیم تا مشکلات آن از بین برود و بتواند درست نظارت کند باید فرهنگ رفتاری شهیدمدرس را نه در شعار بلکه در عمل اجرایی کنیم.» البته خداکند اجرایی شود تا فاصله حرف تا عمل هم قدری کم شود! این روزها خط و نشان کشیدن‌ها به احمدی‌نژاد هم رسیده است؛ دبیر شورای حزب‌الله با اشاره به این‌که دوره پنج‌ساله عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اسفندماه امسال به پایان می‌رسد، گفت: «از اینجا به بعد تصفیه (تسویه) حساب ما با وی شروع می‌شود!»

 امان از عوض شدن سبک تریبونداران

در این گیر و دار که بیش از 100 روز از پاستورنشینی حجت‌الاسلام رئیسی می‌گذرد و به رغم این‌که تیم اقتصادی او قول بهبود اقتصاد و گشایش را داده و قرار بود ارزش پول ملی را برگردانند؛ دلار، مرز۳۰ هزارتومان را هم رد کرد و همراهش، بدون شک دیگر کالا‌ها هم از نردبان قیمت‌ها بالا می‌روند و دست کم کارگران چند میلیونی کم دارند تا زیر خط فقر قرار گیرند، برخی از اوضاع گل و بلبل مملکت حرف می‌زنند. به گمانم آنها اصلا هم توجه ندارند که دولت عوض شده است! در واقع این روزها، نگاه رسانه‌ای و انتشار اخبار و سبک سخن گفتن برخی تریبون‌داران عوض شده، افزایش قیمت‌ها در گذشته نشان ضعف دولت بود و در دولت لاحق، توطئه دشمنانِ دولت! غافل از این‌که توجه ندارند که دولت‌ها عوض می‌شوند، اما نه ملت عوض می‌شود و نه هوش و ذهنِ او. در این میان یک فعال سیاسی در واکنش به  صحبت‌های اخیر رئیس‌مجلس مبنی بر این‌که «مردم سختی اقتصادی را تحمل می‌کنند»؛ گفت: یک ایرادی در سیستم کشور ما وجود دارد آن هم این است که افراد زمانی که پست‌شان تغییر می‌کند، نظرشان هم عوض می‌شود. زمانی که آقای روحانی در رأس کار بود بیان می‌کردند مردم تحمل‌شان تمام شده و چرا برای آنان و رفع گرانی کاری نمی‌کنید؟ اما هنگامی که خودشان مانند آقای قالیباف مسئولیت می‌گیرند و رئیس مجلس می‌شوند، راحت بیان می‌کنند که مردم تنگناها و مشکلات را تحمل کنند.

 برجام بر سر دو راهی

در این گیر و دار که این دوره مذاکرات وین بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید سخنگوی وزارت امورخارجه از دور بعدی مذاکرات احیای برجام در آخر هفته خبر داد و گفت: نه تعجیل داریم و نه اجازه می‌دهیم کسی با وقت و انرژی ما در وین بازی کند. تیم با عزم توافق خوب عازم وین می‌شود. این در حالی است که یک کارشناس مسائل بین‌الملل  پیش‌بینی کرد؛ با توجه به انتظاراتی که ایران مطرح کرده، عملاً مذاکرات با شکست روبروست. به گفته او اگر ایران از پیشنهاداتی که ارائه کرده عقب‌نشینی نکند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و احتمال تشکیل جلسه شورای حکام و صدور قطعنامه علیه پرونده هسته‌ای کشورمان و ارجاع آن از آژانس به شورای امنیت و تکرار اتفاقات ده‌سال گذشته وجود دارد. نگرانی‌ها درباره برجام به حدی بود که خیلی‌ها اتفاقات رخ داده در مرز ایران و افغانستان را از یاد بردند و گویا جانب طالبان که مرزبانی را در قسمت افغانستان انجام می‌داده با نقطه صفر مرزی ناآشنا بوده و براساس سوءتفاهم به برخی اتباع ایران آتش گشودند که نیروهای مرزبانی مجبور به پاسخ به جا و فوری شدند.

 

تاهشت روز هفته بعدی خدانگهدار!

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6054
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.