• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
7
برای اولین بار به همت هیئت کوهنوردی کاشمر؛

آئین تجلیل از دو کوهنورد کاشمری صعودکننده به قله‌های کورژن و کمونیزم برگزار شد

  • کد خبر : 7584
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۶
آئین تجلیل از دو کوهنورد کاشمری صعودکننده به قله‌های کورژن و کمونیزم برگزار شد
صدای خاوران-محمد مرادزاده در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم توسط هیئت کوهنوردی شهرستان اظهار داشت: تیم ما با وجود پایداری شرایط جوی موفق شد در 22 مردادماه قله کمونیزم ـ که یکی از پنج قله مرتفع منطقه پامیر است ـ را برای اولین بار فتح کند و این اتفاق در شهرستان برای اولین بار رقم خورد که در سطح کشور جزء صعودهای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

آئین تجلیل از آقایان “محمد مرادزاده مقدم” و “آرش کریم‌زاده”، تیم دو نفره صعودکننده به قله‌های کورژن و کمونیزم، به همت هیئت کوهنوردی شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از ورزشکاران برگزار گردید هیئت کوهنوردی کاشمر از این دو کوهنورد که موفق شدند برای اولین بار در تاریخ کوهنوردی شهرستان، قله کمونیزم دومین و سخت‌ترین قله پامیر در کشور تاجیکستان را فتح کنند؛ ضمن مراسم استقبال ویژه، در محل مجتمع سرو شهرستان تقدیر و تجلیل نماید.

محمد مرادزاده در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم توسط هیئت کوهنوردی شهرستان اظهار داشت: تیم ما با وجود پایداری شرایط جوی موفق شد در 22 مردادماه قله کمونیزم ـ که یکی از پنج قله مرتفع منطقه پامیر است ـ را برای اولین بار فتح کند و این اتفاق در شهرستان برای اولین بار رقم خورد که در سطح کشور جزء صعودهای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

وی افزود: با تغییر شرایط آب و هوایی و پایداری شرایط، با عزمی راسخ تصمیم به فتح قله گرفتیم و با وجود شرایط نامساعد جوی موفق شدیم این قله را فتح کنیم.

مرادزاده تصریح کرد: در مسیر بازگشت، با توجه به شرایط بد آب و هوایی، از دست کوهنوردان کاری ساخته نبود و مجبور شدیم مدت شش روز در چادر به سر بریم.

وی با بیان اینکه ما با تمام امکانات موردنیاز به قله صعود کردیم و از این بابت مشکلی نداشتیم؛ گفت: با توجه به بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات موردنیاز، توانستیم این شش روز را در قله سپری کنیم.

آرش کریم‌زاده نیز در ادامه طی سخنانی با بیان این‌که متأسفانه طی یک روز، ارتباط ما با مرکز قطع شد که موجب بروز نگرانی‌هایی شده بود؛ گفت: با برقراری ارتباط با مرکز و اعلام موضوع ناپایداری هوا طی دو روز دیگر و اجبار به استقرار در مکان خود، با توجه به امکاناتی که داشتیم دو روز بعد را به ‌راحتی سپری کردیم و سپس طی پیمایش دوروزه به سمت بیس کمپ رسیدیم و توانستیم به‌راحتی این صعود را به پایان برسانیم.

کریم‌زاده اظهار داشت: در تاریخ 20 مردادماه از ایران به مقصد دوشنبه پرواز داشتیم و پس از حرکت، چهار روز در سفید دره ماندیم و در سوم شهریورماه توسط هلی‌کوپتر به بیس کمپ رفته و قله کورژنوسکایا با ارتفاع هفت هزار و 105 متر را فتح و به‌عنوان نخستین ایرانیان فاتح قله بر بلندای این قله ایستادیم و در نهایت با فتح قله سامانی (کمونیزم) موفقیت و سربلندی کوهنوردان ایرانی را تکرار نمودیم.

گفتنی است؛ با توجه به صعود فرزندان دیار ترشیز و بازگشت افتخارآمیز آن‌ها به وطن، برای اولین بار توسط هیئت کوهنوردی شهرستان کاشمر آئین تجلیل از این ورزشکاران با حضور مسئولان، ورزشکاران، کوهنوردان و دوستداران طبیعت برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7584
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.