• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
16

رفع مشکل تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی کاشمر، ضروری است

  • کد خبر : 2547
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۶:۲۲
رفع مشکل تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی کاشمر، ضروری است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: باید با بررسی وضعیت موجود شهرستان کاشمر و انجام کار کارشناسی مشکل تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی رفع گردد.

محمد اعلایی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای آب منطقه‎ای شهرستان کاشمر با بیان این‌که ۹۰ درصد حجم آب مصرفی کنونی در این استان از طریق چاه‌ها تأمین و توزیع می‌شود، گفت: در شهرستان کاشمر محدودیت‎ها و مشکلات حوزه آبی و نقاط آسیب‌پذیر در مواقع سیلاب باید شناسایی شود تا با کارهای کوتاه‌مدت بتوانیم از خسارات جبران‌ناپذیر در مواقع بحرانی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سند سازگاری با کم‌آبی استان تهیه، تدوین و در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برش‌های استانی سند سازگاری با کم‌آبی ابلاغ شده باید در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی شهرستان کاشمر، خدمات بر اساس زمان تعیین‌شده در بخش‎های مختلف کشاورزی، صنعت و آب شرب روستایی مدون شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: مجهز کردن چاه‌های آب به کنتور هوشمند، مهم‌ترین شاخصه سند سازگاری با کم‌آبی است و بر اساس مفاد سند مصوب سازگاری با کم‌آبی در خراسان‌رضوی، باید تا سال ۱۴۰۵ هیچ دشتی در خراسان‌رضوی کسری مخزن آب نداشته باشد.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: برای مشکلات آبی واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی تا جایی که نیاز است برای رفع مشکلات باید انعطاف و تعامل بیشتری وجود داشته باشد.

مسلم ساقی بیان کرد: اگرچه در زمینه مدیریت بحران اقدامات خوبی در خصوص آبخیزداری و دفع آب‌های سطحی انجام شده اما نیازمند کار بیشتر و انجام اقدامات زیرساختی و زیربنایی در این حوزه هستیم تا در مواقع بحرانی نگرانی کمتری از بروز حوادث و خسارات جبران‌ناپذیر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید برخورد با متخلفین و متجاوزین به حریم رودخانه‎ها و ساخت‌وسازهایی که در مسیل سیلاب انجام شده  با جدیت بیشتر پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2547
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.