• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
پارس وی دی اس
2

فرگ‌قلعه؛ گذرگاه ورودی به منطقه ترشیز بزرگ

  • کد خبر : 10845
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
فرگ‌قلعه؛ گذرگاه ورودی به منطقه ترشیز بزرگ
صدای خاوران-شهردار فرگ‌قلعه داشتن شهری زیبا و پویا با نگاه خلاقانه مدیریت شهری را برگرفته از دانش و تخصص در کنار الطاف خاصه الهی و لطف و همراهی همه دلسوزان جامعه دانست و گفت: این ریل‌گذاری و کارهای زیربنایی و روبنایی که در چشم‌انداز آینده شهر و برنامه راهبری شهر دیده شده، انشاءالله منتج به نتیجه مطلوب خواهد شد. رجبی به اقدامات زیرساختی در سطح شهر اشاره کرد و با بیان این‌که با مصوبات شورای‌اسلامی شهر، برنامه‌های شهرداری به خوبی در حال محقق شدن است؛ گفت: در این دوره از شورای‌اسلامی شهر و مدیریت شهری خواسته‌های مردم مورد توجه بوده و جهت تحقق هر کدام از خواسته‌ها، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 

شهردار فرگ‌قلعه گفت: فرگ‌قلعه گذرگاه ورودی به منطقه ترشیز بزرگ می‌شود.

مهندس جواد رجبی جعفرآباد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، شهیدان رجائی و باهنر و تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر به ارائه گزارش عملکرد این شهرداری که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروها و همکاری مسئولان و مردم فهیم و سخت‌کوش منطقه به سرانجام رسیده پرداخت .

وی در گفتگویی اختصاصی با آوای‌کاشمر اظهار کرد: در ساختار نظام‌مند شهرهای معاصر، ورودی شهرها می‌تواند هویت خود را در همنشینی مناسب با لایه‌های ساختاری شهر بازیابد. این همنشینی در گرو شناسایی قابلیت‌های ورودی و میزان تاثیر آن در خوانایی فضاهای شهری است، لذا با توجه به این‌که شهر فرگ‌قلعه حدود شش‌هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله ۷ کیلومتری از شهرستان کاشمر و ۲۱۳ کیلومتری مشهد واقع شده از موقعیت سوق‌الجیشی و‌ استراتژیکی برخوردار است و فرصت بسیار مناسبی خواهیم داشت تا از ۳ میلیون زائر،گردشگر و مسافری که به شهرستان کاشمر سفر می‌کنند بتوانیم در جذب گردشگر و مسافرین سهم قابل قبولی رو‌ ایفا نماییم، بنابراین بحث ساماندهی ورودی شهر فرگ‌قلعه به منظور ارائه خدمات شایسته به شهروندان و مسافران محترم در دستور کار مدیریت‌شهری قرارگرفته است.

رجبی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این دوره از مدیریت‌شهری و با وحدت و همدلی ارکان مدیریتی شهرستان‌کاشمر، به ویژه فرماندار محترم جناب آقای دکتر شریعتمداری، پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای‌اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر نیک‌بین، همراهی و همدلی اعضای محترم شورای‌اسلامی شهر و حمایت‌های بخشدار محترم فرح‌دشت، اعضای محترم شورای ترافیک شهرستان و مردم فهیم و صبور شهر، توانستیم در فاز اول، مطالعات و طراحی هندسی تقاطع فرگ، قوچ‌پلنگ و جاده قدیم عبوری از داخل‌شهر و واگذاری آن را انجام داده و تاییدیه مصوبه شورای ترافیک شهرستان را اخذ نماییم که پس از سیر تشریفات اداری، فاز دوم کار و ورود به اجرای پروژه را شروع خواهیم کرد.

وی از دیگر اهداف اجرای این طرح را علاوه بر افزایش ضریب امنیت شهروندان بحث زیباسازی و بهسازی فضای شهری در جهت بالابردن نشاط و شادابی شهروندان و ایجاد شهری زیبا و افزایش رفاه عمومی برشمرد.

شهردار فرگ‌قلعه داشتن شهری زیبا و پویا با نگاه خلاقانه مدیریت شهری را برگرفته از دانش و تخصص در کنار الطاف خاصه الهی و لطف و همراهی همه دلسوزان جامعه دانست و گفت: این ریل‌گذاری و کارهای زیربنایی و روبنایی که در چشم‌انداز آینده شهر و برنامه راهبری شهر دیده شده، انشاءالله منتج به نتیجه مطلوب خواهد شد.

رجبی به اقدامات زیرساختی در سطح شهر اشاره کرد و با بیان این‌که با مصوبات شورای‌اسلامی شهر، برنامه‌های شهرداری به خوبی در حال محقق شدن است؛ گفت: در این دوره از شورای‌اسلامی شهر و مدیریت شهری خواسته‌های مردم مورد توجه بوده و جهت تحقق هر کدام از خواسته‌ها، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

شهردار فرگ قلعه از تعاملات، اتحاد و وحدت رویه بین اعضای شورای‌شهر و شهرداری خبر داد و گفت: تمام پروژه‌های عمرانی، شهرسازی، خدماتی، فرهنگی اجتماعی و ورزشی در شهرداری با خردجمعی و تعاملات لازم در حال انجام است.

وی اجرای همزمان روزانه ۵ اکیپ عمرانی در نقاط مختلف شهر را گوشه‌ای از اقدامات شهرداری بیان کرد و افزود: همکاری و همراهی مردم صبور شهر فرگ‌قلعه در مسائل و مشکلات شهر قابل تحسین است.

شهردار فرگ‌قلعه افزود: با همت و مشارکت کم‌نظیر خیرین توانستیم در راستای نیل به اهداف عمرانی شهر از جمله؛ احداث ورودی شمالی شهر، ورودی شرقی و غربی شهر و احداث دومین چمن مصنوعی و همچنین واگذاری زمین از سوی خیرین برای دیگر پروژه‌های شهرداری اقدام نماییم که این ستودنی و قابل ستایش است.

وی با اشاره به این‌که در برنامه‌های شهرداری همواره جوانان مورد توجه هستند و پویایی هر جامعه با شاخص تندرستی و نشاط آن جامعه سنجیده می‌شود؛ گفت: در این دوره از مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به ورزش و فرهنگ داریم و به همین دلیل با مشارکت خیرین گرانقدر مراحل احداث دومین چمن مصنوعی در شهر در حال انجام است.

مهندس رجبی در ادامه گفتگو شاخص‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و مورد بهره‌برداری شهرداری فرگ قلعه در هفته دولت امسال را با اعتباری بالغ بر۷۲میلیارد ریال، به شرح زیر عنوان نمود.

1ـ افتتاح بزرگترین تونل نوری برنامه‌پذیر در منطقه ترشیز بزرگ و احداث و بهره‌برداری از خیابان قائم(عج):11 میلیارد ریال

2ـ افتتاح و بهره‌برداری پارک مهتاب و مخزن65000 لیتری ذخیره آب: هشت میلیارد و 300 میلیون ریال

3ـ بهره‌برداری از مبادی ورودی شهر (ورودی شمالی شهر):21 میلیارد ریال

4ـ اجرای8 هزار متر جدول‌گذاری و کانال هدایت آب‌های سطحی: 20 میلیارد ریال

5ـ اجرای 3 هزار متر مربع سنگ فرش معابر: ۱۲ میلیارد ریال

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10845
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.