• امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
پارس وی دی اس
0

کمیسیون بند 14 ماده 55 قانون شهرداری به بازسازی بافت فرسوده کمک کرده است

  • کد خبر : 10163
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۲۹
کمیسیون بند 14 ماده 55 قانون شهرداری به بازسازی بافت فرسوده کمک کرده است
صدای خاوران-مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: در این کمیسیون طرح‌ها و مشکلات پس از دریافت نظر کارشناس دادگستری و با بازدیدهایی که اعضا از محل دارند رأی به اخطار و در صورت عدم رفع خطر در زمان تعیین‌شده شهرداری در حضور نماینده قضایی و انتظامی اقدام به رفع خطر از بنا می‌کند. نجار عنوان کرد: بیشترین ابلاغ‌های صادر شده توسط کمیسیون طی یک‌سال اخیر در بافت‌های فرسوده و میانی شهری به جهت این‌که بیشترین تردد عبور عابرین و ساکنین در این مناطق بوده صورت گرفته است. در خیابان‌های امام یک، امام 14، خیابان 15 خرداد 3 و 5 ، قائم 4 و قائم 7 و 9 بناهای خطرناک شناسایی و اقدامات مورد نیاز انجام گرفت.

 مسئول واحد خدمات شهری شهرداری کاشمر در ادامه افزود: یکی دیگر از کمیسیون‌هایی که در این دوره از مدیریت با حضور اعضا فعال شد کمیسیون بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بود که مربوط به رفع معضل بناهای خطرساز در سطح شهر است.

نجار اظهار کرد: این کمیسیون با مصوبه شورای‌شهر و با حضور کارشناسانی از دادگستری، نظام‌مهندسی، کارشناس شهرسازی شهرداری، ایمنی و خدمات و آتش‌نشانی کاشمر، کارشناس انتظامی ترافیکی، امنیتی و موادمخدر و عضو شورای‌شهر تشکیل می‌شود.

وی با بیان این‌که چون برخی مکان‌ها پاتوق معتادان شده و شکایت شهروندان را داشته‌ایم، تصریح کرد: بر اساس دستور مقام قضایی کشور پس از حادثه پلاسکو و متروپل آبادان، فعالیت کمیسیون اجرای بند 14 ماده 55  قانون شهرداری‌ها الزامی شد.

نجار ابراز کرد: در همین زمینه بر اساس صورت‌جلسه‌های کمیسیون، و بعد از تشخیص کارشناسان مبنی بر بناهای خطرناک با اختیاراتی که به حوزه معاونت خدمات شهری داده شده نسبت به ابلاغ و رفع خطر اقدام می‌شود.

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: در این کمیسیون طرح‌ها و مشکلات پس از دریافت نظر کارشناس دادگستری و با بازدیدهایی که اعضا از محل دارند رأی به اخطار و در صورت عدم رفع خطر در زمان تعیین‌شده شهرداری در حضور نماینده قضایی و انتظامی اقدام به رفع خطر از بنا می‌کند.

نجار عنوان کرد: بیشترین ابلاغ‌های صادر شده توسط کمیسیون طی یک‌سال اخیر در بافت‌های فرسوده و میانی شهری به جهت این‌که بیشترین تردد عبور عابرین و ساکنین در این مناطق بوده صورت گرفته است. در خیابان‌های امام یک، امام 14، خیابان 15 خرداد 3 و 5 ، قائم 4 و قائم 7 و 9 بناهای خطرناک شناسایی و اقدامات مورد نیاز انجام گرفت.

وی اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته 78 واحد شناسایی و 55 واحد کارشناسی شده است که از این تعداد بیش از 42 واحد رفع خطر شده که 25 مورد آن مربوط به مزاحمت معتادین برای شهروندان بوده که توسط شهرداری اقدام به تخریب شد.

وی عنوان کرد: با فعالیت کمیسیون بند 14 برای رفع خطر از بناهای خطرناک باعث شد، احیای بافت‌های فرسوده از طرف مالکین سرعت گیرد و آنها اقدام به بازسازی و دریافت مجوز ساخت‌وساز جدید در بافت‌های فرسوده ‌کنند، همچنین با ایجاد بناهای مسکونی و کارگاهی جدید بازآفرینی شهری محقق شده است.

نجار تصریح کرد: اگر واحد تخریبی توسط کمیسیون تشخیص داده شود و خانواده‌ای در واحد ساکن باشد با تمهیداتی که شهرداری دیده است، برای اسکان این افراد اقدام تا نسبت به بازسازی واحد اقدام شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10163
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.