• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
4

گوشه‌ای از آنچه «سلیمانی» به یادگار گذاشت؛

  • کد خبر : 9885
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
گوشه‌ای از آنچه «سلیمانی» به یادگار گذاشت؛
صدای خاوران-شهرداری در دوران مسئولیت مهندس سلیمانی به مطالبات بانوان به‌عنوان تأثیرگذارترین قشر بر سلامت و شادابی جامعه، نظر متفاوتی داشت. رد پای این سطح توجه در ادبیات شهرسازی و خلق فضایی مختص بانوان همچنان قابل‌مشاهده است. در واقع او با درک ضرورت توجه به‌سلامت جسمی و روحی زنان، «احداث پارک بزرگ بانوان» را در فضای شهر در نظر گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در اسفندماه سال 96 با حضور رئیس و اعضای شورای‌شهر، شهردار، تنی چند از مسئولین و جمعی از بانوان خطه ترشیز آغاز گردید. برای این پارک به مساحت 35 هزار مترمربع، شش فاز پیش‏بینی شد. جانمایی این پارک به‌گونه‌ای صورت گرفت که دسترسی آسانی برای بانوان داشته باشد تا جایی که شرایط دسترسی به این پارک از چهار خیابان اصلی فراهم است.  

گوشه‌ای از آنچه «سلیمانی» به یادگار گذاشت؛

راز ماندگاری!

کمتر کسی از شهروندان دیار ترشیز است که با خدمات مهندس جعفر سلیمانی به‌عنوان چهل و چهارمین شهردار کاشمر که در دوران مسئولیتش از خود در حوزه مختلف عمرانی و فرهنگی و در راستای رفاه حال شهروندان طی آن سال‌ها به یادگار گذاشت، آشنا نباشد. کسی که در طی این مدت، تمامی همّ و غمش جذب اعتبارات ملی و استانی و آوردن امکانات به منطقه و عمران و آبادانی به خصوص برای بانوان و جوانان بود.

او طی این سال‌ها توانست دستاوردهای بسیاری را به ارمغان بیاورد، به‌طوری‌که از سوی استاندار اسبق خراسان‌رضوی به دلیل اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی مشترک با دولت که از خود به یادگار گذاشت، جزو 3 شهردار برتر استان قرار گرفت که اجرای پروژه حرم تا حرم، اجرای باند دوم محور کاشمر ـ شادمهر از جمله این اقدامات بود.

پروژه باند دوم محور کاشمر به شادمهر مهم‌ترین پروژه‌ای بود که برای حفظ جان شهروندان با تمامی مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها آغازش کرد و بعد از رفتنش دیگر حتی یک کیلومتر از این باند افتتاح نشد.

در دوران مسئولیت او در کاشمر، شهرداری این شهر پس از مشهد دومین کیفیت خدمات جامع را داشت و توانست طی این سال‌ها به بهترین نحو ممکن پذیرای میلیون‌ها گردشگر و زائر باشد، اقدامی که دیگر کمتر شاهد آن هستیم. او برخلاف برخی دیگر از شهرداران، هیچ‌گاه نگاهش به پروژه‌ها روبنایی و صرفاً ظاهری نبود بلکه آنچه در دوران او به ثمر نشست، توسعه زیرساختها بود به‌گونه‌ای که نسل‌های آینده هم از آن‌ها بهره‌مند شوند. ضمن آن‌که برای شهرداری نیز پشتوانه‌ها و سرمایه‌ها و درآمدهای پایداری ایجاد کرد که سال‌ها بعد از خودش قابلیت اثربخشی دارد.

او در حوزه تملک املاک برای شهرداری و تقسیم امکانات برای محلات کم برخوردار شهری اقدامات کم‌نظیری صورت داد؛ افزایش سهم مشاع شهرداری در سطح پلاک سسفد تا میزان ۶۰ هکتار بزرگترین اقدام آینده‌نگرانه‌ای بود که میلیاردها ارزش‌آفرینی در بردارد، تحویل جنگل۵۰ هکتاری سیدمرتضی و ایجاد قابلیت‌هایی مانند جمعه‌بازار که قرار بود برنامه ایجاد نمایشگاه بین منطقه‌ای با هدف پوشش یک میلیون جمعیت پیرامونی ترشیز انجام شود که متوقف ماند، پیش‌بینی ده هکتار اراضی به منظور اختصاص به پارک ساحلی در ضلع شرق بلوار خروجی به سمت ریوش تا رودپارک زیبای۶۰دره را با آن به اجرا برساند، اخذ مصوبه سفر استاندار برای ۴۲ هکتار اراضی شمال سیدمرتضی و احداث دهکده گردشگری در پیرامون دریاچه، حفظ ۳۰ هکتار اراضی تاسیسات شهرداری و کارخانجات تولید از اهداف بلند نظرانه او بود که محقق شد، حفظ زمین ۴ هکتاری موسوم به پارک موتوری شهرداری که اکنون ساخت فرهنگسرا در آن انجام می‌شود و در نهایت افزایش سهم مالکیت مشاع شهرداری در پلاک سلطانیه به ده هکتار از اقدامات ارزشمند مهندس سلیمانی بود.

 

یکی از مهم‌ترین اقدامات او در حوزه اعتمادسازی، برقراری ارتباط بدون واسطه با شهروندان بود و عملاً بسیاری از فعل و فرایندهای واسطه‌گری از چرخه پاسخگویی‌های شهرداری حذف و سلامت محوری در دستور کار شهرداری قرار گرفت، هرچند این روند به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و برای تخریب شخصیت وی از هر نوع بی‌اخلاقی دریغ نکردند، همان کسانی که این روزها برای جلوگیری از تائید صلاحیت او دست به هر کار و ترفندی زدند.

در دوره خدمتی پرتکاپو و پرتلاش وی، کمتر روزی بود در گوشه‌ای از این شهر شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی نباشیم. آنچنان‌که در دوران هشت‌سال تلاش و هدف‌گذاری برای انجام امور زیرساختی و کارهای ماندگار در این شهر شاهد بودیم که شهرداری کاشمر پویا و سرزنده و به دور از بحران مسیر خود را ادامه داد و در این میان، بنیه مالی و درآمدی شهرداری با وصول اعتبارات دولتی و ارتقا درآمدهای محلی، به مطلوبیت رسید.

کارایی، اثربخشی، صرفه‌جویی و عملکرد عمرانی شهرداری در دوران مهندس سلیمانی با اتکا به توان عملیاتی و تجهیزاتی و نیروی انسانی شهرداری منحصربه‌فرد بود و تأسیسات تولیدی شهرداری پس از چندین سال بروزرسانی، احیاء و حداکثر ظرفیت لازم برای توسعه شهر با خودکفایی شهرداری فراهم شد. کارخانه آسفالت جدید و تاسیسات بتن پرسی و بتن آماده و نوسازی تاسیسات  سنگ‌شکن و شن‌شویی شهرداری عینیت یافت.

طی هشت‌سال عملکرد و تلاش او، امتیاز منحصربه‌فرد شهرداری کاشمر پرداختن به کارهای زیربنایی و اساسی بود که در مباحثی متعدد کارهای مهم و پرهزینه به انجام رسید و همچنان بعد از سال‌ها زیرساخت‌های ایجاد شده به‌خوبی در خدمت به مردم ایفای نقش می‌نماید.

علاوه بر این، در خصوص سلامت سیستم شهرداری کاشمر باید گفت؛ از حیث عملکرد، اجرای ضوابط، دستورالعمل‌ها، پاک‌دستی و تأمین نظر مراجع نظارتی در سطح استان بسیار کم‌‌نظیر بود و بیشترین اعتماد در کارکرد سیستمی چه از نظر مردم و چه دستگاه‌های نظارتی حاصل نمود.

به‌جرأت و گواه بسیاری می‌توان گفت؛ از نظر مبلمان شهری، زیبایی و شادابی و نشاط شهر و سرزندگی، کاشمر در دوران مسئولیت مهندس سلیمانی سرآمد بود و بسیاری از کارشناسان و مقامات عالی‌رتبه به مطلوبیت و کیفیت شهری کاشمر اذعان داشتند.

از منظر توزیع عادلانه امکانات نیز شهرداری کاشمر در دوران مسئولیت او توانست با تعریف پروژه‌های متعدد برای اقصی نقاط شهر، امید و نشاط شهری را ایجاد  و با بلندنظری،  اهداف بلندمدت را ترسیم و بر آن مبنا افق روشنی را برای همه محلات شهری ترسیم نماید.

اگرچه با پیگیری‌های فراوان در دوران مهندس سلیمانی پروژه‌هایی چون طرح توسعه بافت پیرامونی زیارتگاه شهیدمدرس که برآورد روزانه آن۱۵۰۰میلیارد تومان است، یکی از پروژه‌های مهم شهری کاشمر بود و هست، اما بعد از رفتنش به گواه مدیران مربوطه در این زیارتگاه، طرح پیرامونی این زیارتگاه به محاق رفت و دیگر خبری از آن نیست و این خسارتی است که متوجه شهر زیبای کاشمر شده است.

از نظر قابلیت‌های تعامل با جامعه بانوان، هنرمندان، فرهنگ و هنر، مهندسین، ساخت وساز، ورزشکاران و اصناف، بازاریان و جامعه خیرین و دستگاه‌های اجرایی محلی و استانی و ملی، شهرداری کاشمر با مدیریت مهندس سلیمانی عملکرد ممتاز و متفاوتی داشت.

علیرغم این‌که در دوران مسئولیت وی کسانی به جهت تأمین منافع شخصی بدون داشتن هیچ مدرکی اتهاماتی به شهرداری وارد می‌کردند، ولی بارها اسناد مالی دوران مدیریت ایشان مورد تأیید قرار گرفت و پاک‌دستی وی نیز برای همه به‌خصوص مخالفانش در شورای‌شهر به اثبات رسید.

در بحث تقویت زیرساخت‌های گردشگری، ايجاد درياچه مصنوعي در سيدمرتضي در راستای گسترش صنعت توریسم و دهکده گردشگری در دستور کار بود، هرچند امروز تلاش می‌شود ايجاد درياچه مصنوعي در سيدمرتضي مسکوت و متوقف بماند و به‌عنوان پروژه جدید تلقی شود، اما در واقع این یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که استارت آن در زمان خدمت مهندس سلیمانی در قسمت شمالی امامزاده سیدمرتضی(ع) زده شد، پروژه‌ای که به ایجاد فضاهای توریستی، تفریحی، ورزشی، جلب توریست و گردشگر، کمک به رشد اقتصادی منطقه و نیز پاسخ به نیازهای طبیعت دوستی مردم می‌تواند تأثیرگذار باشد. اين درياچه به مساحت حدود 2 هکتار و ذخيره آبي 75 هزار مترمکعب در حال اجرا بود و بر اساس این طرح، از کانالي که در مجموعه تنگل سنگ نصوح و شمال امامزاده سيدمرتضي از داخل شصت دره مي‌گذشت، به جهت تأمين آب موردنياز جنگل و بلوار امامزاده سيدمرتضي با لوله 300 آب به دریاچه مصنوعی منتقل و در چرخه فضای سبز قرار می‌گرفت.

همچنین با پیگیری‌های وی در سفر استاندار محترم به کاشمر، تقاضاي تحويل 42 هکتار زمين در شمال امامزاده سيدمرتضي براي ايجاد دهکده گردشگری مطرح و تپه‌هايي که در شمال امام‌زاده سيدمرتضي(ع) وجود دارد به چرخه خدمات براي شهروندان افزوده شد تا براي آيندگان و براي زيبايي شهر و استفاده زائرين در اين مکان بعد از اقداماتي که در مجموعه تپه امامزاده سيدمرتضي براي اسکان زائرين انجام شد، قابل استفاده گردد.

 

احیا و ساماندهی مسیل شرقی شهر کاشمر گام بلندی در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود

قبل از عهده‌دار شدن مهندس سلیمانی در سمت شهردار این شهر، یکی از نازیباترین و ناامن‌ترین و آسیب‏پذیرترین فضاهای شهری در کاشمر “کال او قل قلی” یا مسیل شرقی شهر بود که رها و در معرض تعرضات گسترده قرار داشت و همواره تهدیدی برای فضای شهری و خیابان‌های هم‌جوار آن از نظر مخاطرات محیطی در بارش‌های سنگین و انزوای بافت قرار داشت.

با آمدن وی، طراحی این مسیلِ متروک با چهره‌ای ناخوشایند، جهت تبدیل به محیطی زیبا، فاخر و سرشار از آسایش و امنیت توسط مشاورین ذیصلاح در دستور اقدام شهرداری کاشمر قرار گرفت. در اجرای این پروژه، مهندس سلیمانی به همراه همکاران خود در شهرداری موفق شد از محل اعتبارات عمرانی وزارت راه و شهرسازی، به میزان 5 میلیارد تومان برای انجام اقدامات ضروری مانند بدنه‌سازی و جداره‌سازی برای حدفاصل پل نسیم تا سلطانیه را جذب نماید.

به‌یقین اجرای این پروژه نشانگر اهتمام مهندس سلیمانی در توزیع عدالت فعالیت‌های عمرانی بود و با این اقدام، مسیل شرقی کاشمر به طول ۴۵۰۰ متر با کمک ستاد بازآفرینی شهری اجرا و با اتمام آن، تلاش شد محرومیت بافت میانی شهر رفع گردد.

 

خداحافظی مردم کاشمر با معضل آبگرفتگي با احداث کانال دفع آبهاي سطحي

از دیگر اقدامات ارزشمند مهندس سلیمانی در دوران مسئولیتش که به یادگار ماند، احداث کانال دفع آبهاي سطحي بود. هرچند در سال‌هاي 91 و 92  با بارش باران، صد نفر از نيروهاي شهرداري، آتش‌نشاني و کارگران عمراني در سطح معابر شهري به همراه اکيپ ماشين‌آلات سنگين جهت هدايت آبگرفتگي‌هاي شهر مشغول مي‌شدند، اما با احداث کانال دفع آب‌های سطحی این معضل و مشکل در اغلب نقاط به طور کامل حل شده و عملاً با بارش‌هايي به ميزان30 ميليمتر، آبگرفتگي نداریم.

                                                                             

به ثمر رسیدن تلاش‌ها در امامزاده سیدمرتضی(ع)

بلوار سيدمرتضي، يک پروژه خاص در استان و کشور و يکي از طولاني‌ترين پارک‌هاي خطي کشور است که مي‌تواند قابليت خوبي براي جذب مسافر و تفرجگاه مطلوبي براي شهروندان و زائرين رقم بزند.

خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری وقت در زمینه  اصلاح هندسي، زيرسازي، آسفالت و بهسازي معابر سواره‌رو و معابر پياده‌رو بلوار سيدمرتضي(ع)  این بلوار  به تفرجگاهي مطلوب براي شهروندان و زائرين شهر تبدیل شد و چهره زيبايي به خود گرفت. این در حالی است که با توجه به استقبال خوب مردم در فازهاي مختلف بلوار سيدمرتضي، در شرح خدمات آن تغييراتي ايجاد شد و مواردي براي راحتي و آسايش شهروندان و زائرين مهيا گردید که از جمله آن‌ها اجرای لاين‏هاي دوچرخه‌سواري، سکوهاي‌نشيمن براي پياده‌رو در فاز سه و چهار، با کمک مشاورين ذيصلاح بروزرساني و اجرايي گردید.

علاوه بر این، بر اساس طرح مهندس سلیمانی، تلاش شد موضوع این پروژه به سمت پروژهاي پايدار تغيير یابد و از مواد و مصالحي استفاده شد که سازگاري با طبيعت داشته باشد. همچنین جهت اجراي فاز سوم بلوار سيدمرتضي، خط روشنايي دو کيلومتري پيش‌بيني شد که اجراي اين پروژه تا ميدان سيدمرتضي در دوره بعدی به ثمر نشست.

همچنین نگاه خاص شهروند محوري و سلامت محور در راستاي ايجاد شادابي و نشاط براي شهروندان در اين پروژه پيش‌بيني شد. علاوه بر تکميل اين بلوار فاخر، جنگل50 هکتاري سيدمرتضي وجود دارد که طرح‌هاي بسيار زيبايي براي آن تدارک ديده شده بود و اجراي ورودي کاشمر از سمت کوهسرخ با اجراي يک خط روشنايي پنج کيلومتري و آيلند مياني به زيبايي‌هاي شهر از سمت شمال افزود.

شهرداری در زمینه جنگل سیدمرتضی(ع)، کمپ زائر، اجرای دو کیلومتر دیواره‌سازی و تپه سید مرتضی(ع) که در گذشته محل زباله‌ریزی بود، اقدام نمود و با سکوسازی ایجاد فضایی قابل‌استفاده برای شهروندان و زائران و مجاوران، کاری کارستان انجام داد.

 

اجرای طرح توسعه زیارتگاه شهیدمدرس رویدادی با برند ملی

مهندس سلیمانی به همراه همکارانش با اجرای طرح توسعه زیارتگاه شهیدمدرس رویدادی تکرار نشدنی در شهر رقم زد. این پروژه در فضایی به مساحت 100هزار مترمربع را شامل می‌شد، که ارزش عملیات اجرایی آن 500 میلیارد تومان برآورد شده بود. این پروژه در صورت اجرا توسط مدیریت فعلی شهرداری یک اتفاق ملی و تکرار نشدنی به شمار می‌رفت که جهت اجرای آن حتی تفاهم‌نامه ملی منعقد شد. در این پروژه قرار بود احداث میدان بهارستان با 7 هکتار مساحت به‌عنوان میدان شاخص در کشور شود. به‌منظور اجرای این طرح، تفاهم‌نامه‌ای بین تولیت آستان قدس‌رضوی، ریاست مجلس و شهرداری و نماینده شهرستان منعقد شد تا برای اولین‌بار بعد از انقلاب کاری با برند ملی در کاشمر نهایی شود، ولی متأسفانه پس از آن به فراموشی سپرده شد.

علاوه بر این، طرح حرم تا حرم  را او در برنامه کاری‌اش قرار داده بود. این طرح در راستای توسعه بافت پیرامونی زیارتگاه شهیدمدرس اجرایی می‌شد که با هدف محرومیت‌زدایی از بافت جنوب شهر، حفظ و ساماندهی اراضی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دست بود، اما همچنان نیمه‌تمامی باقی ماند.

 

گام بلند در تحقق رؤیای دو بانده شدن مسیر کاشمر – شادمهر

دو بانده شدن مسیر کاشمر به شادمهر، یکی از خواسته‌های به‌حق مردم  شریف کاشمر در سالیان مختلف بوده که متأسفانه این جاده باعث حوادث جانی و مالی متعدد برای مردم منطقه شده است، لذا پس از سال‌ها انتظار در آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم، به‌جای کار از ابتدای خروجی شهر از فاصله 10کیلومتر به بعد، یعنی پلیس‌راه کاشمر توسط  اداره راه و شهرسازی شروع شد که انتقادات زیادی در پی داشت؛ پیشرفت بسیار کُند و وجود معارضین برای احداث این مسیر10کیلومتری و تقاضای به‌حق شهروندان توسط متولی، اصل آن را غیرقابل انجام می‌دانست که با برآورد اولیه 5 میلیارد تومان به شهرداری محول شد.

پس از انعقاد قرارداد و واگذاری کار علی‌رغم پیگیری‌های شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای تسریع در انجام کار و جلوگیری از هدر رفت زمان و بودجه همکاری خوبی صورت نگرفت، ولی شهرداری در زمان مهندس سلیمانی با اتکا به نیروی متخصص ذیصلاح و آزمایشگاه خاک استان و مهندسین مشاور توانست این پروژه سنگین راه‌سازی که دو بانده کردن 9 کیلومتری از محور جاده شادمهر به کاشمر و احداث 53 دستگاه پل بوده را با صرفه‌جویی نسبت به مبلغ برآورد شده، انجام دهد. همچنین با پیگیری‌های بعدی صورت گرفته موافقت روشنایی آن به طول 3 کیلومتر از مسیر، در سفر استاندار محترم گرفته شد و برگ زرین دیگری از اقدامات مهندس سلیمانی به همراه همکارانش در آن سال‌ها برای همیشه ثبت گردید.  

 

کاشمر، شهری دلپذیر برای زندگی

کاشمر در سال‌های مسئولیت مهندس سلیمانی به شهری دلپذیر برای زندگی تبدیل شده بود؛ شهری زیبا و فوق‌العاده با چشم‌انداز‌های دل‌نواز، شهری با مشتی پر از میراث تاریخی حفظ شده، جایی که مردمش به آن دل‌بسته و دوستش داشتند ده‌ها پارک در نقاط مختلف شهر ایجاد نمود، چندین سالن ورزشی در آن احداث شد، مبلمان و زیباسازی شهر موردتوجه قرار گرفت و اغلب معابر شهر آسفالت و پیاده‌روسازی در نقاط مختلف شهر صورت گرفت. در واقع او توانست در دوران مدیریت هشت‌ساله‌اش چشم‌انداز خوبی برای شهر ترسیم کند.

                                                                             

رؤیایی که برای بانوان محقق کرد

شهرداری در دوران مسئولیت مهندس سلیمانی به مطالبات بانوان به‌عنوان تأثیرگذارترین قشر بر سلامت و شادابی جامعه، نظر متفاوتی داشت. رد پای این سطح توجه در ادبیات شهرسازی و خلق فضایی مختص بانوان همچنان قابل‌مشاهده است. در واقع او با درک ضرورت توجه به‌سلامت جسمی و روحی زنان، «احداث پارک بزرگ بانوان» را در فضای شهر در نظر گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در اسفندماه سال 96 با حضور رئیس و اعضای شورای‌شهر، شهردار، تنی چند از مسئولین و جمعی از بانوان خطه ترشیز آغاز گردید.

برای این پارک به مساحت 35 هزار مترمربع، شش فاز پیش‏بینی شد. جانمایی این پارک به‌گونه‌ای صورت گرفت که دسترسی آسانی برای بانوان داشته باشد تا جایی که شرایط دسترسی به این پارک از چهار خیابان اصلی فراهم است.

 

راه‌اندازی دوباره سینمای شهر پس از  قریب20 سال تعطیلی

«سینما ایران» به‌عنوان تنها سینمای شهر از اوایل دهه 60 در این شهرستان راه‌اندازی شد، اما از سال 1384به دلیل عدم برنامه‌ریزی، مدیریت ناصحیح و فرسوده بودن تجهیزات نمایش فیلم، قفل تعطیلی بر تنها سینمای شهر در حاشیه خیابان 15خرداد زده شد و جوانان و علاقه‌مندان از تماشای فیلم‌های روز سینمای کشور محروم بودند. در دور چهارم فعالیت شورای‌شهر و با شروع به کار «مهندس جعفر سلیمانی» به عنوان شهردار، تلاش برای باز پس‌گیری سالن سینما که جزو املاک شهرداری بود و در اختیار هلال احمر قرار داشت در برنامه کاری قرار گرفت. با پیگیری‌های مهندس سلیمانی و شورای‌شهر در سال 1393 هلال‌احمر، کلید تنها مکان فرهنگی این شهر را تحویل صاحب اصلی آن داد، مکانی که 15سال به دلیل عدم استفاده درست، خاک می‌خورد و عملاً ساختمان آن فرسوده، غیرقابل استفاده و ناایمن شده بود. اما برنامه‌ریزی برای تبدیل این فضا به وضعیت مطلوب آغاز شد.

بعد از تحویل و در همان ابتدا قسمت لابی سینما کاملاً تخریب و جهت افزایش ظرفیت80 نفری اقدام لازم صورت گرفت، بگونه‌ای که ساختمان جدیدی برای سینما ایران کاشمر مهیا و برای شهروندان منطقه ترشیز آماده استفاده گردید و در 12 اردیبهشت‌ماه سال 1397 سینما به‏طور رسمی شروع به کار کرد. هرچند پس از مدتی، این مکان ارزشمند دچار آتش‌سوزی شد و با هزینه فراوان مجدد تعمیر شد.

 

امیدبخشی و نشاط، با ایجاد فضای ورزشی در شهر

نگاه مدیریت شهری در دوران او به‌گونه‌ای بود که خود کمبودهای شهری در خصوص امکانات ورزشی را تکمیل و طرح راه‌اندازی سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف شهر را استارت زد. سلیمانی معتقد بود این‏کار کمک شایانی به توسعه ورزش در سطح شهر و ایجاد یک فضای بانشاط و شاداب برا جوانان می‌کند. از این‌رو در این حوزه به‌خوبی ورود نمود و در این راستا به دنبال بهره بردن از ظرفیت ورزشی پارک‌ها در فضاهای باز، امکاناتی در بوستان‌ها ایجاد نمود که خانواده‌ها بتوانند از وسایل ورزشی نیز بهره ببرند. بدون‏شک تخصیص سرانه ورزشی علاوه برافزایش عدالت در دسترسی به فضاهای ورزشی و ارتقای نشاط اجتماعی، بستر لازم برای تنوع‌بخشی به ورزش را فراهم نمود به‌طوری‌که در دوران مسئولیت وی برای توسعه ورزش شهروندی تلاش گردید و قرار بر این شد تا در هر منطقه یک مکان ورزشی ایجاد و در اختیار مردم قرار گیرد، به همین دلیل با بررسی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی درست در حوزه ارتقای فضاهای ورزشی شاهد گام‌های خوبی بودیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9885
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.