• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
2

کنگره زنان تاثیر گذار

  • کد خبر : 8329
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کنگره زنان تاثیر گذار
صدای خاوران-این‌که یک نفر در سال ۱۳۵تا مقاله نوشته احتمالا یا سهوالقلم گردیده و مقاله ننوشته و یا حکایت چغوک و چنار را نخوانده است. ضمنآ تا فراموش نکردم در بین مدعوین داخلی جای خالی یک نفر که حسابی تاثیرگذار است بدجوری به چشم آمده است. بانویی که گویا به معدنی از نعمت رسیده باشد، دخترش را با حقوق ناچیزی برده شورای‌شهر تهران، سربازی پسرش را گویا طبیعی کرده و از املاک شهرداری هم چه بسا سرپناهی ساخته است، انصافا موثر بودن مگر شاخ و دم داره!!!!

از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان، هفته قبل که کنگره زنان تاثیرگذار برگزار شد، هجمه عجیبی علیه دولت محترم شکل گرفت. دولتمردان محترم که سوار قطار پیشرفت هستند و با توجه به سرعت سرسام‌آور این قطار اولا در داخل همین قطار صدا به صدا نمی‌رسد تا چه رسد به شنیدن صدای بیرون، ثانیآ اصلا به صلاح نیست ما این قطار پیشرفت را معطل کنیم که جواب گلایه‌ها را بدهد. از طرفی آن بهارستان‌نشینانی که نامه فدایت شوم نوشته بودند برای دعوت از سیدمحرومان، حالا آفتابه برداشته‌اند که عملکرد دولت مورد تایید ما نیست و قس علیهذا…

خلاصه کلام این‌که سند مظلومیت این دولت کار و کرامت همین که عقل‌ِعالم، علم تبیین و دفاع از دولت را به دوش می‌کشد.

علی‌ایحال به نظر می‌رسد؛ بانوی مکرمه اول پاستور روی زن ذلیلی دولتمردان خارجی حساب ویژه‌ای باز کرده بود و از سیستم قلی با خودشان حساب کرده بودند که ما از زنان دولتمردان خارجی دعوت می‌کنیم، اون‌ها هم شوهران‌شان را مجبور می‌کنند که بیان و اصطلاحآ چراغون برگزار خواهد شد! ولی از ۱۵۰ نفر رئیس دولت فقط نامردا ۵ نفر اجازه دادن همسرشان بیان تهران! تازه چغوک زرد خبر آورده اون ۵ رئیس‌جمهوری که اجازه دادن همسرشان سفر کنند، دست‌خط گرفتن این مسافرت به عوض مسافرت عیدشان هست و کفش و لباس هم که با میزبان.

بدخواهان دولت که انتقاد می‌کنند پول زیادی حیف و میل این کنگره شده و هتل ۵ ستاره و جوایز میلیاردی و…، عرض می‌کنم؛ اولا دورهمی مثل سبزی پاک کردن‌های سرکوچه نبوده که با چای و قلیان خلاصه بشه. ثانیا بالاخره می‌دانید چقدر آبرو برای کشور خریداری شده!؟! راست فی‌الواقع از خوبی‌های این دورهمی زنانه هرچه بگیم کم گفتیم، ولی چند تا ایراد جزیی به آن وارد است.

۱( تمام مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس انصافا جز زنان تاثیرگذار هستند. ولی آنقدر بی‌ریا و کم‌توقع بوده و هستند که به چشم دست‌اندرکاران کنگره نیامده‌اند. البته جناب ما از همین جا به همه این بانوان علیا‌مخدره درود می‌فرستد و به احترام‌شان تمام قد می‌ایستد؛ شاید اگر آنها هم وقتی در تنهایی دغدغه مدرسه فرزندان‌شان را داشتند، سریع یک مدرسه تاسیس می‌کردند از آنها هم دعوت می‌شد!!

۲( در راستای حمایت از فرزندآوری لااقل از نسل مادران ما یک نفر را دعوت می‌کردند، بد نبود. جناب ما به این نتیجه رسیده که از مهمترین دلایل تعدد فرزندان در دهه‌های ۵۰ و۶۰ زمانه‌ساز بودن زنان آن دوره بوده است. انصافا اگر باباهای آن زمان، مای بی‌بی بسته چندصد هزار تومانی می‌خریدند آیا یکی دوجین بچه ردیف می‌کردند؟؛ لذا ای‌کاش به نمایندگی از همه مادران  از کوکب‌خانم دعوت می‌شد. چون هم زن پاکیزه بود و هم مهماندار و… اصلا با آن توصیفات کلاس دوم دبستان، کوکب‌خانم به تنهایی یک مجتمع کشت و صنعت امروزی را با شش کلاس درس به چه تمیزی اداره می‌کرد؟!

در دعوت از زنان خارجی جای چند نفر حسابی خالی بود؛

۱) اول از همه والده مرحوم چاوز که ۲۱ ژانویه هر سال حسابی ذکر و خیرش در ایران هست. از طرفی می‌شد با دیپلماسی فعال یک دیدار مجدد با معجزه هزاره سوم ترتیب داد و تجدید خاطره‌ای و… ضمنا به تلافی چرخش به غرب “مادورا” لااقل یک تلنگری بود به کشور دوست و برادر ونزوئلا.

۲) با توجه به ارادت بهارستانی‌های ما به جرج فلوید، از بستگان آن مرحوم جنت مکان نیز کسی دعوت می‌شد تا به عمق استراتژیک خانوادگی‌شان در خاورمیانه واقف می‌شدند و در آمریکا سرشان را بالا بگیرند.

۳) بانو کاترین شکدوم، البته به حواشی آن و جاسوسی‌اش کار نداریم. ولی ایشان کسی بود که تابوی به روی تشک رفتن با اسرائیلی‌ها را در ایران شکست. از این تاثیرگذارتر مگر این‌که که شتر در شیشه کنیم.

۴) ضمن تشکر به دلیل دعوت از خواهران لبنانی که خیلی!!! گویا تاثیرگذار بوده‌اند، لازم است در خصوص رزومه و مقالات علمی و تخصص این صبیه لبنانی بیشتر اطلاع‌رسانی گردد.

در بین بانوان ایرانی هم ترکیب خوبی بود یکسری ابهامات جزئی در خصوص مدعوین  هست که چون اجرشان ضایع نشود کمی اطلاع‌رسانی شود بهتر است:

این‌که یک نفر در سال ۱۳۵تا مقاله نوشته احتمالا یا سهوالقلم گردیده و مقاله ننوشته و یا حکایت چغوک و چنار را نخوانده است. ضمنآ تا فراموش نکردم در بین مدعوین داخلی جای خالی یک نفر که حسابی تاثیرگذار است بدجوری به چشم آمده است. بانویی که گویا به معدنی از نعمت رسیده باشد، دخترش را با حقوق ناچیزی برده شورای‌شهر تهران، سربازی پسرش را گویا طبیعی کرده و از املاک شهرداری هم چه بسا سرپناهی ساخته است، انصافا موثر بودن مگر شاخ و دم داره!!!!

علی‌ایحال ضمن خدا قوت به دست‌اندکاران این کنگره عرض می‌کنم؛ شما با قوت و قدرت به کارتان ادامه دهید. مردم ما فراموشکارند. به عید نرسیده همه چیز از یادشان می‌رود. فراموش کردین برای یک سیسمونی ناقابل از همین استانبول چه قشقرقی به راه انداختن. چه دلخوری بین خانواده عروس وداماد برای یک چمدان درست شد. تهش چی شد؟

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8329
  • نویسنده : عقل عالم
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.