• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
1

کنترل فضای مجازی باید از دست حاکمیت خارج شود

  • کد خبر : 7091
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۷
کنترل فضای مجازی باید از دست حاکمیت خارج شود
صدای خاوران-رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به این‌که اکنون در ایران حاکمیت برای فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند، اما می‌خواهیم با خارج کردن از دست حاکمیت به صورت مشترک مردم در نوع استفاده از این فضا تصمیم‌گیری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به این‌که اکنون در ایران حاکمیت برای فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند، اما می‌خواهیم با خارج کردن از دست حاکمیت به صورت مشترک مردم در نوع استفاده از این فضا تصمیم‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت و گویی در خصوص آخرین وضعیت کمیسیون مشترک صیانت افزود: کمیسیون مشترک صیانت با رأیی که از نمایندگان گرفته شد به صحن برگشت و به دلیل این‌که به صورت لایحه در بیاید مقرر شد زمانی‌که وارد صحن شد پس از گرفتن رأی به شورای عالی فضای مجازی کشور ارجاع تا آنها به صورت لایحه به مجلس ارائه دهند.

وی با بیان این‌که عملاً برای طرحی که در این خصوص مطرح بوده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و فعلاً موضوع کمیسیون مشترک صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است، تصریح کرد: اگر طرح به تصویب هم برسد کسب و کارها رونق می‌گیرد و هیچ‌گونه محدودیتی در کسب و کارهای مردم ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی اظهار کرد: این طرح در واقع برای ساماندهی و ایمن‌سازی فضای مجازی است نه این‌که بخواهیم محدودیت ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که رهبر معظم انقلاب شعار امسال را در حوزه توجه به دانش‌بنیان مطرح کردند، به نظر شما آیا تصویب طرح‌های این چنینی باعث افزایش مهاجرت نخبگان از کشور نمی‌شود؟ گفت: به هیچ عنوان این‌گونه نخواهد بود، بسیاری از آنچه در خصوص صیانت از فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد، نخبگان قطعاً خواهند دید که این طرح مدافع حقوق مردم است.

نیک‌بین ادامه داد: در حوزه فضای مجازی در جهان سه نوع نظارت داریم که یک نوع نظارت حاکمیتی است که بر اساس آن مانند چین و کره هرچه حاکمیت بخواهد همان انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که قائل به این هستم در ایران هم البته نه به شدت این دو کشور، اما حاکمیت تصمیم‌گیری می‌گیرد، اظهار کرد: هرچند اکنون در ایران هم حاکمیت برای فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند، اما می‌خواهیم از دست حاکمیت خارج کرده و به صورت مشترک مردم در نوع استفاده از فضای مجازی تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌اسلامی بیان کرد: اگر طرح شفافیت در مجلس به تصویب نرسد، شاید برخی نمایندگان به دنبال این باشند که با مصوب شدن طرح حمایت از فضای مجازی در بخش‌هایی برای مردم محدودیت‌هایی ایجاد کنند، هر چند طرح دو فوریتی شفافیت جامع رد شد ولی فکر می‌کنم این هفته طرح شفافیت نمایندگان به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: برخی در مجلس حضور دارند که می‌خواهند این طرح‌ها را به سمت خاصی ببرند، اما به نتیجه نخواهند رسید.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7091
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.